Nem baj, ha lelép az alkalmazott!

Az általános népi bölcsesség azt tartaná, ha egy cégtől távozik a vezető fejlesztő, dizájner vagy bármely más kulcsfontosságú szereplő, a vállalkozásnak kártyavárként kellene összeomlania. Aztán kiderül, hogy ez egyáltalán nincsen így.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az igazi luxus az, ami nem is látszik!
A gazdasági válság előtt az árukat harsányan fitogtató ruhák nem keltettek visszatetszést az üzleti szférában. A recesszióval viszont ez is átalakult. Az elegancia fontos, a hivalkodás viszont szigorúan tilos!
A folyamat megértéséhez a legjobb példa a Prada divatcég. 2000 és 2010 között a Prada számos divattervezője igazolt át a konkurens házakhoz, mégis a kollekciói magasan kreatívabbak voltak, mint az átlag.

Hogyan történhetett ez? Egy némrégiben megjelent tanulmány szerint a tervezők annak ellenére, hogy a konkurenciához igazolnak, jóban maradnak a korábbi munkatársakkal. Ezek a megmaradt kapcsolatok aztán segítenek abban a cégnek, hogy tisztában legyenek azzal, mivel is foglalkozik a konkurencia. Az évek során számos ilyen kapcsolat kialakulhat a divatház és a versenytársak között, ami rengeteg kreatív inputot jelenthet a cég számára - mint ahogy történt is a Prada esetében.

Fotó: SXC

És ez a fajta "hídépítés" nem korlátozódik a divatiparra. A McKinsley tanácsadó cég például híres arról, hogy kapcsolatban marad korábbi munkavállalóival; közülük számosan olyan céghez mennek dolgozni, akik potenciális ügyfelei lehetnek a McKinleynek. Másik jó példa a kaliforniai Szilíciumvölgy, ahol rengeteg az ügyfelek és a versenytársak rengeteg kapcsolódási pontot jelentenek egymás közt. És nem, nem ipari kémkedésről van itt szó, csupán a jó kapcsolatoknak köszönhetően fenntartott naprakészségről.

Azok a divatházak tudnak a folyamatból a legtöbb hasznot húzni, amelyek rendelkeznek egy hosszabb ideje a szakmában lévő kreatív igazgatóval, aki mentorálja és bevezeti a házba az újonnan leszerződtetett dizájnereket. Ez a Pradanál nem más, Miuccia Prada, aki régóta költi be ezt a pozíciót.

Bár a Pradaból sokan távoznak, a cég mégis új és kreatív ötletekkel töltődik fel, amikor egy-egy új munkatársat felvesznek. Amikor pedig egy-egy kolléga a konkurenciához igazol, magával viszi a cég hírét, milyen jó dolgozni és tanulni a Pradanál. A cég pozitív imidzsét pedig nagyban növeli a transzparencia és az együttműködés légköre.

A divat világának üzene egyértelmű az üzleti élet egyéb szektorai számára. Ne váljunk el a kollégáktól haragban és ne feledkezzünk meg róluk. Maradjunk kapcsolatban velük, hogy hírünket vihessék a világban. Szerezzünk utódot a konkurenciától, hogy friss ötletekkel felvértezve haladhasson tovább a vállalkozásunk. A döntéshozók pedig mindig hagyjanak maguknak elég időt, hogy mentorálják és kalauzolják az újonnan érkezetteket a cég világában.

A cikk az alábbi blogbejegyzés alapján készült

Miért lehet elégedetlen a munkavállaló?
A rossz munkahelyi kapcsolatok és a korlátozott előrejutási lehetőségek a fő indokok, amikor valaki otthagyja a céget, ahol dolgozik. A munkaügyi tanácsadók szerint sok munkahelyi probléma, ami megoldhatatlannak tűnik, helyrehozható lehetne, ha mind a munkáltatók, mind a munkavállalók tennének erőfeszítéseket.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo