Nem baj, ha lelép az alkalmazott!

Az általános népi bölcsesség azt tartaná, ha egy cégtől távozik a vezető fejlesztő, dizájner vagy bármely más kulcsfontosságú szereplő, a vállalkozásnak kártyavárként kellene összeomlania. Aztán kiderül, hogy ez egyáltalán nincsen így.

Az igazi luxus az, ami nem is látszik!
A gazdasági válság előtt az árukat harsányan fitogtató ruhák nem keltettek visszatetszést az üzleti szférában. A recesszióval viszont ez is átalakult. Az elegancia fontos, a hivalkodás viszont szigorúan tilos!
A folyamat megértéséhez a legjobb példa a Prada divatcég. 2000 és 2010 között a Prada számos divattervezője igazolt át a konkurens házakhoz, mégis a kollekciói magasan kreatívabbak voltak, mint az átlag.

Hogyan történhetett ez? Egy némrégiben megjelent tanulmány szerint a tervezők annak ellenére, hogy a konkurenciához igazolnak, jóban maradnak a korábbi munkatársakkal. Ezek a megmaradt kapcsolatok aztán segítenek abban a cégnek, hogy tisztában legyenek azzal, mivel is foglalkozik a konkurencia. Az évek során számos ilyen kapcsolat kialakulhat a divatház és a versenytársak között, ami rengeteg kreatív inputot jelenthet a cég számára - mint ahogy történt is a Prada esetében.

Fotó: SXC

És ez a fajta "hídépítés" nem korlátozódik a divatiparra. A McKinsley tanácsadó cég például híres arról, hogy kapcsolatban marad korábbi munkavállalóival; közülük számosan olyan céghez mennek dolgozni, akik potenciális ügyfelei lehetnek a McKinleynek. Másik jó példa a kaliforniai Szilíciumvölgy, ahol rengeteg az ügyfelek és a versenytársak rengeteg kapcsolódási pontot jelentenek egymás közt. És nem, nem ipari kémkedésről van itt szó, csupán a jó kapcsolatoknak köszönhetően fenntartott naprakészségről.

Azok a divatházak tudnak a folyamatból a legtöbb hasznot húzni, amelyek rendelkeznek egy hosszabb ideje a szakmában lévő kreatív igazgatóval, aki mentorálja és bevezeti a házba az újonnan leszerződtetett dizájnereket. Ez a Pradanál nem más, Miuccia Prada, aki régóta költi be ezt a pozíciót.

Bár a Pradaból sokan távoznak, a cég mégis új és kreatív ötletekkel töltődik fel, amikor egy-egy új munkatársat felvesznek. Amikor pedig egy-egy kolléga a konkurenciához igazol, magával viszi a cég hírét, milyen jó dolgozni és tanulni a Pradanál. A cég pozitív imidzsét pedig nagyban növeli a transzparencia és az együttműködés légköre.

A divat világának üzene egyértelmű az üzleti élet egyéb szektorai számára. Ne váljunk el a kollégáktól haragban és ne feledkezzünk meg róluk. Maradjunk kapcsolatban velük, hogy hírünket vihessék a világban. Szerezzünk utódot a konkurenciától, hogy friss ötletekkel felvértezve haladhasson tovább a vállalkozásunk. A döntéshozók pedig mindig hagyjanak maguknak elég időt, hogy mentorálják és kalauzolják az újonnan érkezetteket a cég világában.

A cikk az alábbi blogbejegyzés alapján készült

Miért lehet elégedetlen a munkavállaló?
A rossz munkahelyi kapcsolatok és a korlátozott előrejutási lehetőségek a fő indokok, amikor valaki otthagyja a céget, ahol dolgozik. A munkaügyi tanácsadók szerint sok munkahelyi probléma, ami megoldhatatlannak tűnik, helyrehozható lehetne, ha mind a munkáltatók, mind a munkavállalók tennének erőfeszítéseket.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo