Nem baj, ha lelép az alkalmazott!

Az általános népi bölcsesség azt tartaná, ha egy cégtől távozik a vezető fejlesztő, dizájner vagy bármely más kulcsfontosságú szereplő, a vállalkozásnak kártyavárként kellene összeomlania. Aztán kiderül, hogy ez egyáltalán nincsen így.

Az igazi luxus az, ami nem is látszik!
A gazdasági válság előtt az árukat harsányan fitogtató ruhák nem keltettek visszatetszést az üzleti szférában. A recesszióval viszont ez is átalakult. Az elegancia fontos, a hivalkodás viszont szigorúan tilos!
A folyamat megértéséhez a legjobb példa a Prada divatcég. 2000 és 2010 között a Prada számos divattervezője igazolt át a konkurens házakhoz, mégis a kollekciói magasan kreatívabbak voltak, mint az átlag.

Hogyan történhetett ez? Egy némrégiben megjelent tanulmány szerint a tervezők annak ellenére, hogy a konkurenciához igazolnak, jóban maradnak a korábbi munkatársakkal. Ezek a megmaradt kapcsolatok aztán segítenek abban a cégnek, hogy tisztában legyenek azzal, mivel is foglalkozik a konkurencia. Az évek során számos ilyen kapcsolat kialakulhat a divatház és a versenytársak között, ami rengeteg kreatív inputot jelenthet a cég számára - mint ahogy történt is a Prada esetében.

Fotó: SXC

És ez a fajta "hídépítés" nem korlátozódik a divatiparra. A McKinsley tanácsadó cég például híres arról, hogy kapcsolatban marad korábbi munkavállalóival; közülük számosan olyan céghez mennek dolgozni, akik potenciális ügyfelei lehetnek a McKinleynek. Másik jó példa a kaliforniai Szilíciumvölgy, ahol rengeteg az ügyfelek és a versenytársak rengeteg kapcsolódási pontot jelentenek egymás közt. És nem, nem ipari kémkedésről van itt szó, csupán a jó kapcsolatoknak köszönhetően fenntartott naprakészségről.

Azok a divatházak tudnak a folyamatból a legtöbb hasznot húzni, amelyek rendelkeznek egy hosszabb ideje a szakmában lévő kreatív igazgatóval, aki mentorálja és bevezeti a házba az újonnan leszerződtetett dizájnereket. Ez a Pradanál nem más, Miuccia Prada, aki régóta költi be ezt a pozíciót.

Bár a Pradaból sokan távoznak, a cég mégis új és kreatív ötletekkel töltődik fel, amikor egy-egy új munkatársat felvesznek. Amikor pedig egy-egy kolléga a konkurenciához igazol, magával viszi a cég hírét, milyen jó dolgozni és tanulni a Pradanál. A cég pozitív imidzsét pedig nagyban növeli a transzparencia és az együttműködés légköre.

A divat világának üzene egyértelmű az üzleti élet egyéb szektorai számára. Ne váljunk el a kollégáktól haragban és ne feledkezzünk meg róluk. Maradjunk kapcsolatban velük, hogy hírünket vihessék a világban. Szerezzünk utódot a konkurenciától, hogy friss ötletekkel felvértezve haladhasson tovább a vállalkozásunk. A döntéshozók pedig mindig hagyjanak maguknak elég időt, hogy mentorálják és kalauzolják az újonnan érkezetteket a cég világában.

A cikk az alábbi blogbejegyzés alapján készült

Miért lehet elégedetlen a munkavállaló?
A rossz munkahelyi kapcsolatok és a korlátozott előrejutási lehetőségek a fő indokok, amikor valaki otthagyja a céget, ahol dolgozik. A munkaügyi tanácsadók szerint sok munkahelyi probléma, ami megoldhatatlannak tűnik, helyrehozható lehetne, ha mind a munkáltatók, mind a munkavállalók tennének erőfeszítéseket.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo