Nem a Facebook a kkv-k marketingjének a kulcsa

A kisvállalati marketing sikerének a titka nem a Facebook vagy a Google AdWords, és nem is a honlap vagy bármilyen más marketingeszköz. A sikeres kisvállalati marketing legnagyobb titka, hogy a vevőt a megfelelő érzelmeken vezeti lépésről lépésre végig.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Wolf Gábor – Kép: Marketing Commando

„A sikeres eladás kulcsa, hogy a megfelelő pillanatban és a megfelelő sorrendben a megfelelő érzelmeket tudjuk kiváltani az érdeklődőkből. Ha ehhez az alapelvhez sikerül időről időre az aktuálisan leghatékonyabb eszközöket társítani, akkor a cég marketingstratégiája sikerre van ítélve” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő a nemrégiben megrendezett VI. KKV Marketing Expón, Magyarország legnagyobb kisvállalati marketingeseményén. (Azért nem árt követőket gyűjteni a Facebook-on.)

Ugyanis amíg a marketingtechnológiák és eszközök szinte követhetetlenül gyorsan változnak, a vásárláshoz kapcsolódó emberi érzelmek változatlanok. Ráadásul ez a stratégia gyakorlatilag minden iparágban változatlan formában működik.

„A rendkívül zsúfolt környezetben fel kell keltened a vásárló érdeklődését, kíváncsiságát, vágyat, sőt mohóságot kell benne ébresztened a terméked iránt, végül pedig a jó lehetőség elvesztésétől való félelemmel kell operálnod” – sorolja a folyamat részeit Wolf Gábor.

A vevőt a saját problémája érdekli

Az első lépés a vevők érdeklődésének a felkeltése. Abból kell kiindulnunk, hogy a hatalmas információáradatban a vevőnek a termékünkkel szemben alapesetben tanúsított attitűdje a teljes apátia. Ami ebben a helyzetben az emberek érdeklődését a leginkább felkelti, az a saját problémájuk. Ahogyan a jó termék az emberek problémájára ad megoldást, a jó marketing az emberek problémájáról beszél, mert erre figyelnek a vevők.

Miután sikerült felkelteni az érdeklődést, a kíváncsiság felébresztése következik. Erre a legjobb módszer bemutatni, hogyan érheti el a vevő a kívánt eredményt, hogyan oldódik meg a probléma a termék megvásárlása után. Aki idáig eljut, az már majdnem a zsebében tudhatja az üzletet. De csak majdnem.

5 REKLÁMESZKÖZ, AMIN VÁLTOZTATNI KELL JÖVŐRE
Még mindig katalógussal próbál eladni? Vagy a hírlevelet fejleszti? Nem baj, csak nem mindegy, hogy csináljuk! Szakértői tippekért kattintson ide!
Ugyanis ilyenkor sokan elállnak az üzlettől. Ezen segít, ha valamilyen bónuszt, kedvezményt ajánlunk fel a vásárláshoz kapcsolódóan, ezzel hatva a vevők mohóságára. Végül pedig ne feledkezzünk el a veszteségtől való félelem érzéséről, amely hatalmas motiváló erővel bír. Limitálhatjuk az ajánlat határidejét, mennyiségét, ezzel ösztönözve a vásárlást.

Az újdonság afrozidiákuma

A vevők érdeklődését valamilyen újdonsággal a legkönnyebb felkelteni. „A nagy játékosok – például az Apple – piaci bevezetési stratégiái a kisvállalkozók számára is adaptálhatók, és megfelelően kivitelezve korábban elképzelhetetlen érdeklődéshez és üzleti sikerhez vezetnek” – mondta Wolf Gábor, aki szerint az újdonság nemcsak egy új termék lehet, hanem egy slágertermék limitált kiadása, egy sikeres termék új kiadása, de egy új akció is.

A nagyoktól tanulva az újdonság bevezetését sokkal eredményesebbé lehet tenni egy többlépéses kampánnyal. A stratégia egyik lényege, hogy az újdonságot övező marketing nem a bevezetéskor, hanem már jóval korábban elkezdődik. Az Apple például már hónapokkal az új termék bemutatása előtt elkezdi kommunikálni az újdonságait.

Egyszerűen el kell kezdeni beszélni a készülő termékről, egyre több részletet elárulva. Ezzel elérhetjük, hogy a termékbevezető kampány kezdetekor sorban álljanak a vevők, és a kampány sokkal eredményesebb lesz. Az átgondoltan felépített bevezetésnek ezenkívül további kelléke egy bevezető rendezvény, a megfelelően felépített és felkészült disztribúció, valamint annak az érzetnek a hangsúlyozása, hogy az újdonsághoz való hozzáférés limitált – ez ugyanis automatikus vágyfokozóként működik az érdeklődők és a potenciális vásárlók számára.

8 FILLÉRES MARKETINGFOGÁS KEZDŐ VÁLLALKOZÁSOKNAK
Egy induló vállalkozásnak nincs pénze százezreket áldozni marketingre, bannerekre, óriásplakátokra. Marketingre viszont igenis szüksége van, hogy minél többen megismerjék. Nyolc hasznos, ám ingyenes marketingfogás Wolf Gábortól.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo