A Direktinfo annak a 604 cégnek a történetét vizsgálta három évre visszamenőleg, amelyeknek adószámát az idén június első három hetében függesztette fel az adóhatóság. Az ügyvezető igazgató szerint a hitelezők nem fordítanak elég figyelmet a követeléskezelésre, a követelésmenedzsmentre. Hozzátette: a csődtörvényben olyan változtatásokat kellene végrehajtani, hogy a vagyont ne lehessen kimenteni a csőd közzététele és a csődbiztos tényleges megérkezése között.
A felmérés szerint az adószám felfüggesztése előtt eladott cégek 26 százalékát külföldön értékesítették, továbbá egyre inkább terjedő gyakorlat, hogy nem magánszemélyek, hanem inkább megfoghatatlan társaságok az új vevők. A vizsgálat feltárt olyan ügyletet is, amikor a céget megvevő társaság adószáma is fel volt függesztve. Csatlós Csilla úgy vélekedett, hogy a nemfizető ügyfeleket ki lehetne szűrni. Szerinte a cégek nem vizsgálják meg kellőképpen milyen céggel állnak üzleti kapcsolatban, holott jelenleg ingyenesen is hozzáférhető céginformációkból, beszámolókból következtetni lehet az ügyfél anyagi helyzetére, fizetési hajlandóságra.
Az ügyvezető tapasztalatA szerint a cégvezetők nincsenek tisztában azzal sem, hogy egy sikeres csődeljárással, reorganizációval meg lehet menteni egy társaságot a felszámolás elől. Nehezíti a nemfizető cégek kiszűrését, hogy a társaságok jelentős része nem ad le mérlegbeszámolót, holott ez kötelező.