Négy tipp, hogyan harcolja ki az „igent”!

Egyes vállalkozói képességeket nem lehet az iskolában elsajátítani. Az egyik ilyen, hogy hogyan tárgyaljunk úgy, hogy megszerezzük a hőn áhított „igent” a partner részéről.

Minél nehezebb egy tárgyalás, annál nagyobb az öröm – Kép: Pixabay

Néha nagyon nehéz egy partnerrel megértetni a célunkat, elképzelésünket. Anélkül viszont, hogy képes lenne mélyebben belelátni, mit is szeretnénk, és mit is tudunk, automatikusan nemmel fog válaszolni a kérésünkre. A cégvezetőknek éppen ezért nagyon hamar el kell sajátítaniuk a meggyőzés nyelvét, ha szeretnék valamire vinni hosszabb távon. Akár startup vállalkozásához lenne szüksége tőkére, akár irodát bérelne a cégének, nagyon hamar el kell sajátítania a képességet, hogy optimális feltételeket tudjon kiharcolni a szerződéseihez.

(A hatékony kommunikáció biztosítása az örök érvényű vezetői tippek között is szerepel.)

Adunk négy tippet, mi kell ahhoz, hogy végül meglegyen a partner részéről az a bizonyos „igen”:

– Legyen emberi. Néha az ember tárgyalás közben racionálitásra törekvő géppé válik, és elfeledkezik róla, hogy az asztal mindkét oldalán emberek ülnek. Csak mondja a magáét, nem is gondolva bele, mennyire káros, ha a partnere nem érzi úgy, hogy figyelnek rá, hogy meghallják, amit mond. Hallgassa végig a másikat, mielőtt belefog a saját mondókájába. Ha felismeri a partnere igényeit, könnyebben tudja meggyőzni őt az Ön által nyújtott termék vagy szolgáltatás előnyeiről. Ne feledje, az a jó tárgyalópartner, aki olyan helyzetet tud teremteni, amellyel mindkét fél elégedett.

– Tudja, mikor kell felállni. Ha fel tud állni, és elsétálni az asztaltól, az azt jelenti, valóban üzletet szeretne kötni, nem megalázkodni a másik fél előtt. Ha valaki lekezeli Önt, vagy nem veszi komolyan, tudja, hol az a pont, amikor be kell fejezni a sehová sem vezető tárgyalásokat – már csak a saját ép elméje és a cég integritása miatt is. Felállni és otthagyni a partnert nem könnyű feladat, de sokszor éppen erre van szükség. Ha a partner utólag rájön, hogy mégis Ön az, akivel üzletet kötne, már nincs mit tenni, kénytelen lesz sokkal rosszabb pozícióból indulni.

12 jel, hogy vállalkozónak született
Egy jó vállalkozó nem feltétlenül azokról a tulajdonságairól ismerszik meg fiatalkorában, amit a nagy többség a legjobb vállalatvezéreknek tulajdonít. Sőt. Mutatunk tizenkettőt, ami számít.
– Tudja, mi az, amiről szó sem eshet. Az üzletkötés olyan, mint egy randi, vannak pontok, amelyekkel fel tudja csigázni a szemben ülő fél, van, amivel le tudja lombozni, és van, aminek hallatán azonnal feláll az asztaltól. Az üzleti életben sokan lesznek, akik már az első randin meg akarják mondani, mit és hogyan csináljon, bele akarnak szólni az üzleti tervbe, a termékbe, mindenbe. Néha hasznos tanácsokat adnak, sokszor nem. Tudja, hol a határ, ameddig hagyja őket elmenni, és húzzon nagyon éles vonalat ott, ahonnan kezdve már nincs beleszólásuk a dolgokba.

– Csak olyan emberrel tárgyaljon, aki nem akarja megváltoztatni. Rendkívül fontos, hogy olyan emberrel tárgyaljon, aki látja a cégében és tevékenységében az értéket, és partnernek tekinti, nem csak egy kihasználható áldozatnak. Akármilyen kezdő vállalkozó is, akármilyen kiszolgáltatott helyzetben is van, ne hagyja, hogy mások Önből húzzanak hasznot. Mindig emlékeztesse magát arra, milyen sokat ér.

Ha sikeresen akar tárgyalásokat folytatni, a kompromisszum elengedhetetlen. Mérje fel, mi a legfontosabb Önnek, és mi a legfontosabb az ügyfelének, és van-e olyan közös metszete az elképzeléseiknek, amelyek mindkét fél megelégedését hozzák. Ha igen, folytassa a tárgyalásokat a kevésbé fontos témák irányába, amíg végül mindketten rábólintanak, és megszületik a mindkét fél számára megnyugtató „igen".

Öt ötlet, hogyan kommunikáljon hatékonyabban!
Vannak emberek, akikből úgy kell kihúzni minden szót, mások órákig csacsognak, mégsem derül ki, mit is akarnak mondani valójában. Megint mások cégen belüli hatalmi játszmákat erőltetnek a többiekre, mások pedig zavarukban inkább hallgatnak. A legtöbb vállalkozásban a kommunikáció távolról sem tökéletes, márpedig a zavarok e téren óriási visszaesésekhez vezetnek a hatékonyságban.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo