Nagyon nagy bajban vannak a cégek a magas energiaárak miatt

Egyre nagyobb gondot okoz a cégeknek az infláció és az energiaköltségek folyamatos emelkedése. Utóbbit elsősorban a fűtés korlátozásával, a világítás mérséklésével és az energetikai berendezések korszerűsítésével próbálják kompenzálni a cégek – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Az energiaárak piaci emelkedése is hátrányosan érinti a cégek közel felét, minden ötödik vállalkozásnak pedig a működését is veszélyezteti.

Emellett a vállalkozások 13 százaléka a téli leállást, illetve a céges autók használatának szigorítását vagy azok számának csökkentését (11 százalék) is fontolóra vette.

„Az újrainduló K&H: üzletet ide! program segítségével még tovább faraghatók az energiaköltségek. A megújult térkép egyfajta közösségi platformként is funkcionál azok számára, akik megosztanák üzlethelyiségüket egy másik vállalkozással, így csökkentve közösen a rezsiköltségeket. Emellett az ideiglenesen vagy véglegesen bezárt üzletek is megjelölhetőek, segítve az adott helyről hiányzó szolgáltatások beazonosítását, ami azoknak jöhet jól, akik az indulás előtt állnak, vagy szintlépésben gondolkoznak” – mondta el a szakértő.

Hátráltatják a cégeket a magas energiaárak

Az energiaárak piaci emelkedése szinte minden cégre hatással van, csak a mértéke változó. Közel minden második vállalkozást érint hátrányosan (48 százalék), egy jelentős részüknél pedig már a működést is veszélyezteti (22 százalék). Csupán minden ötödik kkv mondta azt, hogy csak kismértékben vagy alig befolyásolják tevékenységét a magasabb energiaárak.

„A kkv-szektorban –az energiaáraktól függetlenül is – már elindultak a korszerű és energiahatékony fejlesztések. Habár a cégek többsége (78 százalék) nem tervez energetikai fejlesztéseket, a kkv-k egy része kezdi felismerni, hogy a modernebb, innovatív eszközökkel, berendezésekkel komoly költségcsökkentés érhető el. Ezt mutatja, hogy a korszerűsítéseket tervező vállalkozások 14 százaléka már az energiaárak megugrása előtt belevágott a fejlesztésekbe, míg a cégek szűk tizede (8 százalék) kezdte el a korszerűsítést kifejezetten az energiaárak növekedése miatt. Utóbbi kiemelten jellemző a kereskedelmi szektorra (15 százalék), míg a mezőgazdasági (7 százalék), ipari (6 százalék) és szolgáltató cégek (5 százalék) ennél jóval alacsonyabb arányban fejlesztenek” – tette hozzá Rammacher Zoltán.

 

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo