Nagy ütést kapott a szórakoztatóipar – interjú Fülöp Zoltánnal

Sok rendezvényszervező vállalkozás nem fog felállni a járványhelyzetből – mondta a Piac & Profitnak adott interjúban Fülöp Zoltán, a több rendezvényt – köztük a Sziget és a Volt Fesztivált, a Balaton Soundot – összefogó Sziget Zrt. egyik fesztiváligazgatója, aki egyben az Akvárium Klubot is üzemeltető cég egyik tulajdonosa. A Sziget Zrt. bankhitellel próbálja áthidalni az idei évi veszteségeit.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mekkorát buknak a járvány miatt? Tartalékból fedezik ezt az évet, vagy külső forrás bevonására van szükség?

Nagyságrendileg már látjuk. A veszteségeink két fő részre oszthatók, egyrészt vannak a fesztiváloknak azok a direkt költségei, amelyeket már elköltöttünk tavaszig, amikor kiderült, hogy meghiúsulnak a rendezvények. Ezek elsősorban marketing-kommunikációra, kampányra elköltött összegek, műszaki kivitelezésre kifizetett előlegek, illetve különféle gyártási költségek. Ez az egyik fő költségelem, amit már mindenképpen elbuktunk. A másik, nagyobb tétel a cég működési költsége, amely főleg a bér- és járulékköltségekből, iroda- és raktárbérletből, különféle állandó kiadásainkból áll össze. Mivel ezt az ún. „overhead”-et korábban a portfoliónkba tartozó négy-öt esemény termelte meg, ezt szintén a veszteségeinkhez kellett írnunk.

Mekkora nagyságrendről beszélünk?

Milliárdos nagyságrendről. Ami pedig a fedezetet illeti, egy banki hitelkonstrukció keretében próbáljuk ezt részben finanszírozni. Mindemellett elég drasztikus költségmegszorításokra is kényszerülünk.

Ma még nem tudjuk, hogy jövőre visszatérhet-e a fesztiválszezon. Hogy lehet így készülni a programokkal? Elvileg lassan el kellene kezdeni értékesíteni a bérleteket.

Nem tudunk más csinálni, mint bízunk abban, hogy 2021-ben meg tudjuk rendezni a fesztiváljainkat, ennek szellemében kezdtük el lekötni a fellépőket. A kampány ütemezését azonban kénytelen vagyunk a megváltozott helyzethez igazítani. Volt olyan évünk, amikor már késő ősszel, kora télen el tudtuk indítani a kampányt, ez most átcsúszhat a következő évre.

Ilyen helyzetben célszerű inkább olyan előadókkal szerződni, akik biztosan el tudnak jönni? Például több magyar fellépővel?

A három nagy fesztiválunk egyik legfontosabb hívószava, hogy igazán komoly nemzetközi sztárokat, headlinereket vonultat fel. Ebben nem tervezünk koncepcióváltást. Továbbra is a legkeresettebb produkciókkal tárgyalunk, azok egy részét már le is kötöttük. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a népszerű hazai zenekarokban ne gondolkodnánk a jövő évben.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo