Egy cég létrehozását optimális esetben a gondos tervezés előzi meg. Ez egy időigényes, de annál hasznosabb folyamat, aminek köszönhetően az ügyintézés is lényeges gördülékenyebben és gyorsabban zajlik majd, ha eljön a cégalapítás ideje. Amennyiben minden tervünk, iratunk készen áll és az olyan részletekre, amilyen például a székhely is, szintén konkrét ötlettel rendelkezünk, nincs más hátra, mint a tettek mezejére lépni! Ez viszont sok esetben nem megy ennyire egyszerűen, ezért az alábbiakban összefoglaltuk, mire érdemes gondolni, mielőtt ebbe a bizonyos fába vágnánk a fejszénket.
Mielőtt céget hozna létre, érdemes tehát átgondolni a következőket:
- Üzleti ötlet: Ez biztosítja, hogy a kiválasztott üzleti modell valós piaci igényt elégít ki, és mindemellett még valószínűleg profitálni is fog. Ez egy komoly határvonal, hiszen az álmok egy része ezen a ponton nem jut túl.
- Piaci elemzés: Vizsgálja meg a piacot, a versenytársakat, a potenciális vásárlókat és a piaci tendenciákat. Egy gyors vagy lassabb elemzés komoly tanulságokhoz vezet.
- Finanszírozás: Itt át kell gondolni, hogy miből és meddig finanszírozható az ötlet, vannak-e esetleges támogatók.
- Cégnév és székhely: A cégnek egy egyedi cégnévre, valamint egy saját székhelyre is szüksége lesz. Utóbbi egy saját tulajdonban lévő ingatlan, illetve egy engedéllyel ellátott bérlemény lehet, de ha nem rendelkezünk ilyen hellyel, akkor a székhelyszolgáltatás biztosítja számunkra.
- Jogi és adózási kötelezettségek: A vonatkozó jogi és adózási kötelezettségekkel célszerű tisztában lenni, mielőtt kellemetlen meglepetések érnének.
- A cég működése: Lépésről lépésre érdemes megtervezni, hogyan működik majd a cég, beleértve a termelést, a szállítást, a marketinget és a pénzügyeket is.
- Vállalati kultúra: Ha nem csak néhány személyről – bár ebben az esetben is érdemes – van szó, a vállalati kultúra meghatározza, miként dolgozzanak együtt a munkatársak.
Az átgondolás után, ha továbbra is él a szándék, érdemes elindítani a cégalapítás folyamatát.