Milyenek a magyar nők szépségápolási szokásai?

Egyes hölgyek körében kiemelt jelentőséggel bír az arcápolás, míg mások számára teljesen mellékes, és kimerül annyiban, hogy néha kennek egy kevés testápolót az arcukra. És persze ezek között számtalan átmenet is található.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egyik legismertebb magyar kozmetikai brand, a Helia-D 2022 őszén 1000 fő bevonásával készített egy reprezentatív online felmérést, melyben a 18 és 65 év közötti hölgyek szépségápolási szokásaival és márkapreferenciájával kapcsolatban tettek fel kérdéseket. Nézzük is meg röviden, hogy milyen eredmények születtek. 

A vásárlás helyszíne

Avagy hol szerezzük be piperepolcunk lakóit? Az összesített eredmények alapján a legtöbben (azaz tízből hatan) drogériákban vásárolnak kozmetikumokat, viszont sokan jelölték meg a szupermarketeket is. Ez utóbbinak alighanem praktikussági okai vannak, hiszen ha már úgyis ezekben az üzletekben szerezzük be az élelmiszereket, háztartási eszközöket, akkor miért ne vehetnénk meg egyúttal a szépségápolási termékeket is? 

Ugyanakkor ezen a területen egyre inkább hódít az online vásárlás, hiszen egyszerű, kényelmes, nincs helyhez és időhöz kötve. 

A preferált termékek

A kérdőívet kitöltők között a testápoló és a hidratálókrém a két leggyakrabban vásárolt készítmény, hiszen az előbbit tízből nyolcan, utóbbit pedig a válaszadók 90%-a rendszeresen használja. 

A legritkábban beszerzett kozmetikumok közé tartoznak a szérumok, az ampullakoncentrátumok, és a ránctalanító hatású termékek. Az anti-aging készítmények használói értelemszerűen a 40 év feletti korosztályból kerültek ki, ellenben a szérumokat és ampullákat inkább a fiatalabb, 18-29 közöttiek részesítik előnyben.

Szomorú tény azonban, hogy a fényvédő krémek is a legritkábban vásárolt termékek között szerepelnek, holott mára bizonyossá vált, hogy az UV-sugárzás hosszú távon rendkívül káros a bőrre, és a szakemberek sem győzik hangsúlyozni a mindennapos fényvédelem fontosságát. 

Kedvenc márkák

Mivel a felmérést a Helia-D készítette, így természetesen elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy az ő brandjüket mennyire ismerik, szeretik a vásárlók. Az eredmények pedig magukért beszélnek. 

A hazai márkák között a legismertebbnek számít, a magyar piacon jelenlévő brandek között pedig a 4. helyen végzett. A kitöltők többsége jó minőségű, nagy múltú márkának tartja.

A mindennapi rutin

A kutatás nemcsak a kozmetikumok vásárlási, hanem használati szokásaival kapcsolatban is tartalmazott kérdéseket. 

Habár a kérdőívet kitöltők fele válaszolta azt, hogy napi szinten foglalkozik a bőrápolással, viszont csak a felmérésben résztvevők harmada nyilatkozott úgy, hogy van reggeli és esti rutinja is. Főként a 40-49 éves korosztályra jellemző a tudatos bőrápolás, a 18-29 évesek még sokkal “lezserebben” kezelik ezt a dolgot. 

A megkérdezettek 70%-a használ rendszeresen arctisztítót, micellás vizet, szemkörnyékápolót, hidratálókrémet és fényvédőt. 14%-nál valamilyen szérum is része a rutinnak, célzott, problémafókuszú kezelést viszont csak 9% alkalmaz rendszeresen.


 

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo