Milyenek a magyar nők szépségápolási szokásai?

Egyes hölgyek körében kiemelt jelentőséggel bír az arcápolás, míg mások számára teljesen mellékes, és kimerül annyiban, hogy néha kennek egy kevés testápolót az arcukra. És persze ezek között számtalan átmenet is található.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egyik legismertebb magyar kozmetikai brand, a Helia-D 2022 őszén 1000 fő bevonásával készített egy reprezentatív online felmérést, melyben a 18 és 65 év közötti hölgyek szépségápolási szokásaival és márkapreferenciájával kapcsolatban tettek fel kérdéseket. Nézzük is meg röviden, hogy milyen eredmények születtek. 

A vásárlás helyszíne

Avagy hol szerezzük be piperepolcunk lakóit? Az összesített eredmények alapján a legtöbben (azaz tízből hatan) drogériákban vásárolnak kozmetikumokat, viszont sokan jelölték meg a szupermarketeket is. Ez utóbbinak alighanem praktikussági okai vannak, hiszen ha már úgyis ezekben az üzletekben szerezzük be az élelmiszereket, háztartási eszközöket, akkor miért ne vehetnénk meg egyúttal a szépségápolási termékeket is? 

Ugyanakkor ezen a területen egyre inkább hódít az online vásárlás, hiszen egyszerű, kényelmes, nincs helyhez és időhöz kötve. 

A preferált termékek

A kérdőívet kitöltők között a testápoló és a hidratálókrém a két leggyakrabban vásárolt készítmény, hiszen az előbbit tízből nyolcan, utóbbit pedig a válaszadók 90%-a rendszeresen használja. 

A legritkábban beszerzett kozmetikumok közé tartoznak a szérumok, az ampullakoncentrátumok, és a ránctalanító hatású termékek. Az anti-aging készítmények használói értelemszerűen a 40 év feletti korosztályból kerültek ki, ellenben a szérumokat és ampullákat inkább a fiatalabb, 18-29 közöttiek részesítik előnyben.

Szomorú tény azonban, hogy a fényvédő krémek is a legritkábban vásárolt termékek között szerepelnek, holott mára bizonyossá vált, hogy az UV-sugárzás hosszú távon rendkívül káros a bőrre, és a szakemberek sem győzik hangsúlyozni a mindennapos fényvédelem fontosságát. 

Kedvenc márkák

Mivel a felmérést a Helia-D készítette, így természetesen elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy az ő brandjüket mennyire ismerik, szeretik a vásárlók. Az eredmények pedig magukért beszélnek. 

A hazai márkák között a legismertebbnek számít, a magyar piacon jelenlévő brandek között pedig a 4. helyen végzett. A kitöltők többsége jó minőségű, nagy múltú márkának tartja.

A mindennapi rutin

A kutatás nemcsak a kozmetikumok vásárlási, hanem használati szokásaival kapcsolatban is tartalmazott kérdéseket. 

Habár a kérdőívet kitöltők fele válaszolta azt, hogy napi szinten foglalkozik a bőrápolással, viszont csak a felmérésben résztvevők harmada nyilatkozott úgy, hogy van reggeli és esti rutinja is. Főként a 40-49 éves korosztályra jellemző a tudatos bőrápolás, a 18-29 évesek még sokkal “lezserebben” kezelik ezt a dolgot. 

A megkérdezettek 70%-a használ rendszeresen arctisztítót, micellás vizet, szemkörnyékápolót, hidratálókrémet és fényvédőt. 14%-nál valamilyen szérum is része a rutinnak, célzott, problémafókuszú kezelést viszont csak 9% alkalmaz rendszeresen.


 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo