Milyenek a magyar nők szépségápolási szokásai?

Egyes hölgyek körében kiemelt jelentőséggel bír az arcápolás, míg mások számára teljesen mellékes, és kimerül annyiban, hogy néha kennek egy kevés testápolót az arcukra. És persze ezek között számtalan átmenet is található.

Az egyik legismertebb magyar kozmetikai brand, a Helia-D 2022 őszén 1000 fő bevonásával készített egy reprezentatív online felmérést, melyben a 18 és 65 év közötti hölgyek szépségápolási szokásaival és márkapreferenciájával kapcsolatban tettek fel kérdéseket. Nézzük is meg röviden, hogy milyen eredmények születtek. 

A vásárlás helyszíne

Avagy hol szerezzük be piperepolcunk lakóit? Az összesített eredmények alapján a legtöbben (azaz tízből hatan) drogériákban vásárolnak kozmetikumokat, viszont sokan jelölték meg a szupermarketeket is. Ez utóbbinak alighanem praktikussági okai vannak, hiszen ha már úgyis ezekben az üzletekben szerezzük be az élelmiszereket, háztartási eszközöket, akkor miért ne vehetnénk meg egyúttal a szépségápolási termékeket is? 

Ugyanakkor ezen a területen egyre inkább hódít az online vásárlás, hiszen egyszerű, kényelmes, nincs helyhez és időhöz kötve. 

A preferált termékek

A kérdőívet kitöltők között a testápoló és a hidratálókrém a két leggyakrabban vásárolt készítmény, hiszen az előbbit tízből nyolcan, utóbbit pedig a válaszadók 90%-a rendszeresen használja. 

A legritkábban beszerzett kozmetikumok közé tartoznak a szérumok, az ampullakoncentrátumok, és a ránctalanító hatású termékek. Az anti-aging készítmények használói értelemszerűen a 40 év feletti korosztályból kerültek ki, ellenben a szérumokat és ampullákat inkább a fiatalabb, 18-29 közöttiek részesítik előnyben.

Szomorú tény azonban, hogy a fényvédő krémek is a legritkábban vásárolt termékek között szerepelnek, holott mára bizonyossá vált, hogy az UV-sugárzás hosszú távon rendkívül káros a bőrre, és a szakemberek sem győzik hangsúlyozni a mindennapos fényvédelem fontosságát. 

Kedvenc márkák

Mivel a felmérést a Helia-D készítette, így természetesen elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy az ő brandjüket mennyire ismerik, szeretik a vásárlók. Az eredmények pedig magukért beszélnek. 

A hazai márkák között a legismertebbnek számít, a magyar piacon jelenlévő brandek között pedig a 4. helyen végzett. A kitöltők többsége jó minőségű, nagy múltú márkának tartja.

A mindennapi rutin

A kutatás nemcsak a kozmetikumok vásárlási, hanem használati szokásaival kapcsolatban is tartalmazott kérdéseket. 

Habár a kérdőívet kitöltők fele válaszolta azt, hogy napi szinten foglalkozik a bőrápolással, viszont csak a felmérésben résztvevők harmada nyilatkozott úgy, hogy van reggeli és esti rutinja is. Főként a 40-49 éves korosztályra jellemző a tudatos bőrápolás, a 18-29 évesek még sokkal “lezserebben” kezelik ezt a dolgot. 

A megkérdezettek 70%-a használ rendszeresen arctisztítót, micellás vizet, szemkörnyékápolót, hidratálókrémet és fényvédőt. 14%-nál valamilyen szérum is része a rutinnak, célzott, problémafókuszú kezelést viszont csak 9% alkalmaz rendszeresen.


 

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszba vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszba vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo