Az egyik legismertebb magyar kozmetikai brand, a Helia-D 2022 őszén 1000 fő bevonásával készített egy reprezentatív online felmérést, melyben a 18 és 65 év közötti hölgyek szépségápolási szokásaival és márkapreferenciájával kapcsolatban tettek fel kérdéseket. Nézzük is meg röviden, hogy milyen eredmények születtek.
A vásárlás helyszíne
Avagy hol szerezzük be piperepolcunk lakóit? Az összesített eredmények alapján a legtöbben (azaz tízből hatan) drogériákban vásárolnak kozmetikumokat, viszont sokan jelölték meg a szupermarketeket is. Ez utóbbinak alighanem praktikussági okai vannak, hiszen ha már úgyis ezekben az üzletekben szerezzük be az élelmiszereket, háztartási eszközöket, akkor miért ne vehetnénk meg egyúttal a szépségápolási termékeket is?
Ugyanakkor ezen a területen egyre inkább hódít az online vásárlás, hiszen egyszerű, kényelmes, nincs helyhez és időhöz kötve.
A preferált termékek
A kérdőívet kitöltők között a testápoló és a hidratálókrém a két leggyakrabban vásárolt készítmény, hiszen az előbbit tízből nyolcan, utóbbit pedig a válaszadók 90%-a rendszeresen használja.
A legritkábban beszerzett kozmetikumok közé tartoznak a szérumok, az ampullakoncentrátumok, és a ránctalanító hatású termékek. Az anti-aging készítmények használói értelemszerűen a 40 év feletti korosztályból kerültek ki, ellenben a szérumokat és ampullákat inkább a fiatalabb, 18-29 közöttiek részesítik előnyben.
Szomorú tény azonban, hogy a fényvédő krémek is a legritkábban vásárolt termékek között szerepelnek, holott mára bizonyossá vált, hogy az UV-sugárzás hosszú távon rendkívül káros a bőrre, és a szakemberek sem győzik hangsúlyozni a mindennapos fényvédelem fontosságát.
Kedvenc márkák
Mivel a felmérést a Helia-D készítette, így természetesen elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy az ő brandjüket mennyire ismerik, szeretik a vásárlók. Az eredmények pedig magukért beszélnek.
A hazai márkák között a legismertebbnek számít, a magyar piacon jelenlévő brandek között pedig a 4. helyen végzett. A kitöltők többsége jó minőségű, nagy múltú márkának tartja.
A mindennapi rutin
A kutatás nemcsak a kozmetikumok vásárlási, hanem használati szokásaival kapcsolatban is tartalmazott kérdéseket.
Habár a kérdőívet kitöltők fele válaszolta azt, hogy napi szinten foglalkozik a bőrápolással, viszont csak a felmérésben résztvevők harmada nyilatkozott úgy, hogy van reggeli és esti rutinja is. Főként a 40-49 éves korosztályra jellemző a tudatos bőrápolás, a 18-29 évesek még sokkal “lezserebben” kezelik ezt a dolgot.
A megkérdezettek 70%-a használ rendszeresen arctisztítót, micellás vizet, szemkörnyékápolót, hidratálókrémet és fényvédőt. 14%-nál valamilyen szérum is része a rutinnak, célzott, problémafókuszú kezelést viszont csak 9% alkalmaz rendszeresen.