Milyen cégek állnak a Vizes vb mögött?

„Két város, öt helyszín, hat sportág, közel 2.500 sportoló, 17 napig tartó versengések” – olvashatjuk a 17. FINA Világbajnokság hivatalos honlapján. De vajon mennyibe kerül egy ilyen nagyszabású sportesemény megvalósítása, és ki biztosítja hozzá a megfelelő alapot? A Bisnode összegyűjtötte a legnagyobb támogatókat.

Zsúfolt lesz Budapest a vizes VB alatt

70 százalékkal több vendég lesz a fővárosban a vizes VB idején, mint tavaly ilyenkor – derült ki a Szallas.hu friss elemzéséből. Egy éjszaka átlagosan 17 960 forintba kerül, főként az apartmanokra és a háromcsillagos hotelekre van kereslet.

Omega Az Omega órákat is gyártó svájci Swatch Group 34 éve jött létre az ASUAG és a SSIH (ami az Omega és Tissot társulása) egyesüléséből. Jelenleg több mint 36 ezer embert foglalkoztatnak a világ több, mint 50 országában, és olyan márkák fémjelzik őket, mint a Breguet, Blancpain vagy Harry Winston. A terrortámadásokra reagáló szigorúbb védelmi szabályozások nem kedveztek a kereskedelemnek, valamint a BREXIT júniusi megszavazása, és ennek árfolyamokra gyakorolt hatása szintén megnehezítette a Swatch Group életét is. A svájci frankot végig felértékelve tartotta az ország, így viszont relatíve megdrágultak a termékek, és visszaesett a bevétel. A csoport adózott eredménye 47 százalékot esett a tavalyi 1,12 milliárd svájci frankról (kb. 1 milliárd euró). Ennek hatására az árbevétel-arányos nyereségük is 5,4 százalékpontot romlott. A jövőt illetően azonban bizakodóak a cégvezetők, hiszen 2017-ben már jelentős növekedést tapasztaltak az áruik iránti keresletben, valamint az elmúlt néhány év alatt kedvezőtlen kapacitáskihasználtság mellett is megtartották eszközeiket, így most megfelelően tudnak reagálni a hirtelen változó igényekre. Kiemelendő még a FINA szempontjából is kedvező viselkedésük, miszerint a nehezebb időszakokban sem csökkentették marketing kiadásaikat, így a riói olimpiai játékok fontos partnereként is szerepet vállaltak a sport támogatásában. Samsung A dél-koreai Samsung 80 országban, több mint 325 ezer alkalmazottal van jelen. A csoport tagjai számos iparágban képviseltetik magukat az elektronikai termékek gyártásán kívül is, foglalkoznak többek között pénzügyi szolgáltatásokkal, koreai kozmetikumokkal, hajógyártással, nehéziparral és építőiparral is. A koreai tőzsdén már 1975 óta jegyzik a céget. A csoport 2015-ben mért 9,5 százalékos árbevétel-arányos adózott eredménye ismét megközelítette a 2014-es szintet, és 11,26 százalékra emelkedett a tavalyi évben. Emögött az adózott eredmény 19,23 százalékos növekedése állt. Yakult Dr. Minoru Shirota 1935-ben kezdte el árusítani különleges probiotikus tejitalát, melyet a Kyoto Egyetemen fejlesztett ki még korábban. Shirota doktor filozófiája az elmúlt 80 évben megvalósulni látszik, miszerint egy mindenki számára megengedhető árú, egészséges italkülönlegességgel járulhat hozzá a hosszú élet megőrzéséhez. Ma már a világ több mint 33 országában forgalmazzák termékeit és a japán cég kibővítette termékpalettáját egyéb szektorokra vonatkozóan is, mint például a kozmetikai termékek- és gyógyszergyártás területére; de az élelmiszeripari jelenléte továbbra is a bevétel több, mint 90 százalékát teszi ki. Hazánkban sajnos még nem terjedt el ez a sokak által kedvelt árucikk, de remélhetőleg a Világbajnokság kapcsán Magyarországon is ismertté válhat, és megalakulhat a brand hazai forgalmazói köre. Bár a cégcsoport árbevétele a 2016-tal kezdődő pénzügyi évben 3,1 százalékkal csökkent a korábbi 390,412 millió jenhez (kb. 266 millió euró) képest, ennek ellenére az árbevétel-arányos nyereségén tudott javítani. Majdnem 8 százalékos a mutató értéke, amiből igen jövedelmező működésre következtethetünk.

Véleményvezér

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo