arena A márka alapítója nem más volt, mint Horst Dassler, az Adidas márka létrehozójának fia – és sokáig a francia Adidas cég vezetője–, aki az 1972-es müncheni olimpia alkalmával – mikor is a legendás úszó, Mark Spitz 7 versenyszámban is világcsúccsal diadalmaskodott– kapott ihletet egy új brand létrehozására. A vállalat vezető szerepet tölt be az úszással kapcsolatos tevékenységek piacán, legyen szó verseny-, szabadidős úszás, strandolás, vagy wellness programokról. Meglepő lenne tehát, ha nem szerepelne évről-évre a FINA rendezvények fő támogatói között. A világ több mint 120 országában jelen van; neve már egyet jelent a vizes világ legmagasabb minőségű termékeivel. Midea A kínai központú – elektromos készülékek gyártásával foglalkozó – cég világszerte több mint 100 ezer munkavállalót foglalkoztat, és 21 gyártóüzemmel, valamint 260 logisztikai központtal rendelkezik. A 2016-os év különös jelentőséggel bírt a Midea csoport életében, ugyanis megvásárolta a – már önmagában jelentős méretű – német KUKA Robotics nevű céget. Fejlődésük igazi sikertörténetnek tekinthető, a céget 1968-ban alapították, ekkor még kupakok gyártásával foglalkozott, majd folyamatos fejlődés és portfólióbővítés mellett 2013-ban tőzsdére került, valamint a világ vezető nagyvállalataival kooperált. A Midea csoport tevékenységei között megtalálható a világítással kapcsolatos eszközök, vizes felszerelések, padlóápolással kapcsolatos termékek, konyhai kis- és nagygépek, hűtőberendezések, légkondicionáló berendezések gyártása is. Árbevétele és adózás utáni eredménye is 15 százalék körüli növekedést mutatott a tavalyi évben. Utóbbi értéke 15,86 milliárd kínai jüan (kb. 2,17 milliárd euró) volt az utolsó lezárt üzleti évben. Árbevétel-arányos nyeresége pedig mindkét évben megközelítette a 10 százalékot.
MTI Fotó: Bodnár Boglárka