Milyen cégek állnak a Vizes vb mögött?

„Két város, öt helyszín, hat sportág, közel 2.500 sportoló, 17 napig tartó versengések” – olvashatjuk a 17. FINA Világbajnokság hivatalos honlapján. De vajon mennyibe kerül egy ilyen nagyszabású sportesemény megvalósítása, és ki biztosítja hozzá a megfelelő alapot? A Bisnode összegyűjtötte a legnagyobb támogatókat.

Mit nyerünk a vizes világbajnoksággal?

A nyári 17. FINA Világbajnokság minden idők legnagyobb hazai sporteseménye, melynek rendezése hatalmas sportdiplomáciai siker. Az esemény turisták tízezreit vonzza hazánkba, televíziónézők milliói követik majd a világversenyt. A 2017. július 14–30. között megrendezésre kerülő vizes világbajnokság és a 2017. augusztus 6–20. közötti Masters világbajnokság ideje alatt a világ figyelme ránk, Magyarországra irányul.

arena A márka alapítója nem más volt, mint Horst Dassler, az Adidas márka létrehozójának fia – és sokáig a francia Adidas cég vezetője–, aki az 1972-es müncheni olimpia alkalmával – mikor is a legendás úszó, Mark Spitz 7 versenyszámban is világcsúccsal diadalmaskodott– kapott ihletet egy új brand létrehozására. A vállalat vezető szerepet tölt be az úszással kapcsolatos tevékenységek piacán, legyen szó verseny-, szabadidős úszás, strandolás, vagy wellness programokról. Meglepő lenne tehát, ha nem szerepelne évről-évre a FINA rendezvények fő támogatói között. A világ több mint 120 országában jelen van; neve már egyet jelent a vizes világ legmagasabb minőségű termékeivel. Midea A kínai központú – elektromos készülékek gyártásával foglalkozó – cég világszerte több mint 100 ezer munkavállalót foglalkoztat, és 21 gyártóüzemmel, valamint 260 logisztikai központtal rendelkezik. A 2016-os év különös jelentőséggel bírt a Midea csoport életében, ugyanis megvásárolta a – már önmagában jelentős méretű – német KUKA Robotics nevű céget. Fejlődésük igazi sikertörténetnek tekinthető, a céget 1968-ban alapították, ekkor még kupakok gyártásával foglalkozott, majd folyamatos fejlődés és portfólióbővítés mellett 2013-ban tőzsdére került, valamint a világ vezető nagyvállalataival kooperált. A Midea csoport tevékenységei között megtalálható a világítással kapcsolatos eszközök, vizes felszerelések, padlóápolással kapcsolatos termékek, konyhai kis- és nagygépek, hűtőberendezések, légkondicionáló berendezések gyártása is. Árbevétele és adózás utáni eredménye is 15 százalék körüli növekedést mutatott a tavalyi évben. Utóbbi értéke 15,86 milliárd kínai jüan (kb. 2,17 milliárd euró) volt az utolsó lezárt üzleti évben. Árbevétel-arányos nyeresége pedig mindkét évben megközelítette a 10 százalékot.

A 2017-es FINA vizes világbajnokság nyíltvízi úszás versenyszámának helyszíne Balatonfüreden.
MTI Fotó: Bodnár Boglárka
Myrtha Pools A Myrtha Pools az arena-hoz hasonlóan olasz gyökerekkel rendelkezik, de már világszerte több mint 70 országban jelen van. Évente átlagosan 1 500 új medencét építenek exkluzív technológiák alkalmazásával; mely megkülönbözteti őket versenytársaiktól. Különlegessége többek között abban is rejlik, hogy képesek megfelelően reagálni a felmerülő speciális igényekre, például a szinkronúszás és műugrás által támasztott követelményekre is. Az elmúlt években betörtek a szórakoztató és szabadidős vízi tevékenységek piacára is. Tavaly közel 67 millió eurós forgalmat bonyolítottak Olaszországban. Nikon A Nikon 1917-ben alakult, tokiói központú, globálisan elismert cég, mely világelső a digitális képalkotás, precíziós optika és egyéb fényképezőgépek, valamint kiegészítő eszközök gyártása terén. A 2017. márciusában végződő üzleti évükre már érezhetően negatív hatással volt az amerikai elnökválasztás eredménye (bevételének körülbelül 25 százaléka az USA-ból származik), csakúgy, mint a BREXIT megszavazása, még úgy is, hogy a magánszemélyek fogyasztása folyamatosan növekedett. IFRS szerinti konszolidált beszámolója alapján árbevétele 11 százalékkal mérséklődött az előző évhez képest, így „mindössze” 749,27 milliárd jenre (6,27 milliárd euró) rúgott; miközben adózott eredménye negatívba fordult át. A költségek csökkentése miatt a főbb stratégiai célok újratervezésére és a munkavállalók önkéntes nyugdíjba küldésére is sor került a tavalyi év folyamán. Ennek ellenére számos sportesemény támogatásában részt vesz a cégcsoport, ráadásul a Galatasaray futball csapat hivatalos társszponzora is.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo