Milyen buktatói lehetnek egy online bolt üzemeltetésének?

A XXI. században egy árukat kínáló brand aligha tud életképes maradni, ha nem jelenik meg az online térben. És itt nemcsak az PPC-hirdetésekre vagy a közösségimédia-jelenlétre gondolunk, hanem a webshopüzemeltetésre is. Ez utóbbi ugyanis a kulcsa annak, hogy a potenciális vásárlók értesüljenek a termékeinkről, információkat szerezzenek azokról, és ha elégedettek, meg is vásárolják azokat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy online bolt üzemeltetése viszont közel sem olyan egyszerű feladat, mint azt elsőre gondolnánk: ez ugyanis nemcsak arról szól, hogy létrehozzuk a felületet, aztán megy minden magától. Nézzük, milyen buktatókkal szembesülhetünk, és hogy hogyan tudjuk azokat elkerülni az optimális – és kifizetődő – működés érdekében!

Elhanyagolt dizájn

Ha elavult az oldalunk megjelenése, akkor a potenciális vásárlók eszerint fogják magukban pozícionálni a márkánkat. Előfordulhat, hogy a termékeink annyira meggyőzőek, hogy ez sem tudja a vásárlókat eltántorítani, de azért érdemes egy profi csapatra bízni a külalak kivitelezését.

Nem felhasználóbarát megjelenés

Manapság a felhasználók napi szinten találkoznak a legkülönbözőbb kialakítású weboldalakkal, így jól tudják, hogy mi az, ami kényelmes számukra, és mi az, ami inkább eltántorítja őket. Ha a webhelyünk navigációja zavaros kifejezéseket használ, a tartalmakat és a termékeket nehéz rajta megtalálni, vagy ha bizonyos funkciók nem működnek megfelelően, akkor jó eséllyel csalódottak lesznek, és inkább másik szolgáltatót keresnek. Éppen ezért a felépítést és a tervezést is érdemes egy tapasztalt, profi weboldalfejlesztőre bízni, majd több körben tesztelni a végeredményt, akár külső szemlélők bevonásával!

Rosszul megválasztott partnerek

A webshopunk méretétől függ, hogy milyen és mennyi partnerrel dolgozunk együtt. Egy nagyobb brand esetén szükségünk lehet például raktárra, valamint előkészítő és csomagoló csapatra. De már egy egészen kis márka is igényli egy szállító cég munkáját, hiszen ezzel biztosíthatóak a webshoplogisztika alapjai. Itt is nagyon fontos, hogy jól döntsünk, hiszen egy megbízható vállalat rengeteg terhet levehet a vállunkról, például a papírmunka vagy a csomagolás terén. Az ideálisan kialakított webshoplogisztika pedig a vásárlóknak is imponál majd: ha a csomaguk biztonságban, rugalmasan és pontosan kerül kiszállításra, az rólunk is pozitív üzenetet hordoz.

Kevés információ

Ha a márkánk még új, nem meglepő, hogy a potenciális vásárlók szeretnének minél többet megtudni rólunk és a termékeinkről. Érdemes tehát egy jól felépített „Rólunk” aloldalt készíteni, a termékekhez pedig frappáns, a célközönséghez igazított leírásokat. Ennek hiányában a nézelődők könnyen áttérhetnek egy informatívabb webshop ajánlataira.

Bonyolult vásárlási folyamat

Az utóbbi években több kutatás is irányult a kosárelhagyás okainak feltárására. Ezek szerint a harmadik leggyakoribb indok a túlságosan bonyolult fizetési folyamat volt. (Ezt előzte meg a magas, váratlan költségek felmerülése, valamint a fióklétrehozásra való kényszerítés.)

Fontos megértenünk, a következőt: a nagyobb értékű vásárlások előtt az emberek rengeteget mérlegelnek és sok időt töltenek a lehető legjobb termék megtalálásával, így hajlandóak lesznek egy bonyolult vásárlási folyamaton is végigmenni. Ám ha csak valamilyen kisgépről, ruháról vagy más, alacsonyabb értékű és számukra érzelmi vonatkozással nem rendelkező termékről van szó, akkor igenis számít a gyorsaság a pénztárnál „állva”. Ezért tehát célszerű minél kevesebb lépésből álló folyamatot kialakítani – erről egyeztessük a webshop kivitelezőjével!

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo