Egy online bolt üzemeltetése viszont közel sem olyan egyszerű feladat, mint azt elsőre gondolnánk: ez ugyanis nemcsak arról szól, hogy létrehozzuk a felületet, aztán megy minden magától. Nézzük, milyen buktatókkal szembesülhetünk, és hogy hogyan tudjuk azokat elkerülni az optimális – és kifizetődő – működés érdekében!
Elhanyagolt dizájn
Ha elavult az oldalunk megjelenése, akkor a potenciális vásárlók eszerint fogják magukban pozícionálni a márkánkat. Előfordulhat, hogy a termékeink annyira meggyőzőek, hogy ez sem tudja a vásárlókat eltántorítani, de azért érdemes egy profi csapatra bízni a külalak kivitelezését.
Nem felhasználóbarát megjelenés
Manapság a felhasználók napi szinten találkoznak a legkülönbözőbb kialakítású weboldalakkal, így jól tudják, hogy mi az, ami kényelmes számukra, és mi az, ami inkább eltántorítja őket. Ha a webhelyünk navigációja zavaros kifejezéseket használ, a tartalmakat és a termékeket nehéz rajta megtalálni, vagy ha bizonyos funkciók nem működnek megfelelően, akkor jó eséllyel csalódottak lesznek, és inkább másik szolgáltatót keresnek. Éppen ezért a felépítést és a tervezést is érdemes egy tapasztalt, profi weboldalfejlesztőre bízni, majd több körben tesztelni a végeredményt, akár külső szemlélők bevonásával!
Rosszul megválasztott partnerek
A webshopunk méretétől függ, hogy milyen és mennyi partnerrel dolgozunk együtt. Egy nagyobb brand esetén szükségünk lehet például raktárra, valamint előkészítő és csomagoló csapatra. De már egy egészen kis márka is igényli egy szállító cég munkáját, hiszen ezzel biztosíthatóak a webshoplogisztika alapjai. Itt is nagyon fontos, hogy jól döntsünk, hiszen egy megbízható vállalat rengeteg terhet levehet a vállunkról, például a papírmunka vagy a csomagolás terén. Az ideálisan kialakított webshoplogisztika pedig a vásárlóknak is imponál majd: ha a csomaguk biztonságban, rugalmasan és pontosan kerül kiszállításra, az rólunk is pozitív üzenetet hordoz.
Kevés információ
Ha a márkánk még új, nem meglepő, hogy a potenciális vásárlók szeretnének minél többet megtudni rólunk és a termékeinkről. Érdemes tehát egy jól felépített „Rólunk” aloldalt készíteni, a termékekhez pedig frappáns, a célközönséghez igazított leírásokat. Ennek hiányában a nézelődők könnyen áttérhetnek egy informatívabb webshop ajánlataira.
Bonyolult vásárlási folyamat
Az utóbbi években több kutatás is irányult a kosárelhagyás okainak feltárására. Ezek szerint a harmadik leggyakoribb indok a túlságosan bonyolult fizetési folyamat volt. (Ezt előzte meg a magas, váratlan költségek felmerülése, valamint a fióklétrehozásra való kényszerítés.)
Fontos megértenünk, a következőt: a nagyobb értékű vásárlások előtt az emberek rengeteget mérlegelnek és sok időt töltenek a lehető legjobb termék megtalálásával, így hajlandóak lesznek egy bonyolult vásárlási folyamaton is végigmenni. Ám ha csak valamilyen kisgépről, ruháról vagy más, alacsonyabb értékű és számukra érzelmi vonatkozással nem rendelkező termékről van szó, akkor igenis számít a gyorsaság a pénztárnál „állva”. Ezért tehát célszerű minél kevesebb lépésből álló folyamatot kialakítani – erről egyeztessük a webshop kivitelezőjével!