Mikor váltsunk ügyviteli rendszert?

Ahogy egy cég fejlődik, úgy csiszolódnak a folyamatai és változnak az igényei is, ezért előbb-utóbb a régi ügyviteli rendszert le kell cserélni, ilyenkor viszont felvetődik a kérdés, hogy mi a legmegfelelőbb időpont a váltásra?

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Előbb-utóbb minden vállalatirányítási rendszert le kell cserélni, de nem mindegy mikor állunk neki - Kép: SXC

Ha az ügyviteli rendszereket (ERP) nézzük, akkor a legtöbb cégvezető fejében a január elsejei átállás fogalmazódik meg első lehetséges időpontként, szigorúan igazodva a pénzügyi évhez. Azonban sok cégnek az év vége, a karácsonyi időszak kiemelt terhelést is jelent, ezért a legnagyobb hajtás közepette nem tűnik okos dolognak a kollégák oktatásával foglalkozni, miközben számolatlanul keletkeznek minden percben a régi rendszerben új adatok.

„Egy ügyviteli rendszert (vagy számlázó programot), ami egy számunkra nem jól működő funkcióval rendelkezik, vagy esetleg pont nem rendelkezik azzal a funkcióval, amivel a működési hatékonyságot egy új szintre lehet emelni, az első adandó alkalommal le kell cserélni, amikor elviseljük, hogy a cég áll 1-2 napot” – írta Hertay Ákos, a Piac&Profit szakértője legfrissebb blogbejegyzésében. Tehát nem csak az év vége, vagy a hónap vége, de akár egy hétvége is alkalmas időpont lehet. Mindössze három egyszerű lépésen kell végigmenni:

1. Előkészület

Ha egy átállás előkészületei rosszul vannak megszervezve, a projekt legkésőbb a végén összedől, de inkább már menet közben. Az előkészületek során egyrészt el kell dönteni, hogy mire állunk át, külső segítséggel vagy belső erőforrásokból oldjuk meg az átállást, és természetesen azt is, hogy mikor állunk át. Meg kell keresni a lehetőséget, hogy az adataink a régi rendszert hogyan fogják elhagyni és milyen formában élednek majd újra az új rendszerben. Újra végig kell gondolnunk az üzleti folyamatainkat és el kell döntenünk, hogy milyen "csontvázakat" szeretnénk magunk mögött hagyni. És miközben már olyan dolgokkal foglalkozunk, mint pl. a jogosultságok vagy a bizonylatok testreszabása, akár már el is kezdhetjük a felhasználók oktatását egy demó rendszeren.

Öt indok, ami miatt minden vállalkozásnak kell ERP
A modern vállalatirányítási rendszerek elengedhetetlenek egy olyan vállalkozásnak, amely beszállítói pozíció után vágyakozik, azonban minden vállalkozásnak hasznára válhatnak – hangzott el a Beszállítónak lenni jó című, a Piac&Profit által rendezett konferencián.
2. Átállási pont

Az átállási pont az a pillanat, amikor a régi rendszert read-only üzemmódba kapcsoljuk, és lehetetlenné tesszük, hogy onnantól új adatok keletkezhessenek benne. Amennyiben kereskedelmi cég vagyunk, egy leltárt is kell tartanunk. Optimális esetben a törzsadatok nagyobb része (pl. cikkek és partnerek) már korábban átkerülhetett az új rendszerbe, az átállási pontban az utolsó állapotot is át kell hoznunk: pl. készleteket, élő rendeléseket, egyenlegeket és nyitott számlákat. Erre a tapasztalatok szerint, megfelelő előkészítés mellett egy kkv-nak bőven elég 1-2 nap.

3. Tesztelés és hibajavítás

Az átállás utáni első munkanapnak érdemes óvatosan nekimenni. Készüljünk fel rá, hogy a kollégák - még ha előzetesen meg is kapták a megfelelő oktatást – valószínűleg nehézségekbe ütköznek az az új rendszer kezelésében. Ráadásul bármilyen alapos volt az előkészítés, biztosan kell még egy kicsit patkolni a rendszeren: az éles használat alatt könnyebben kiderül, hogy valakinek mondjuk nincs jogosultsága lenyomni egy gombot, ami kellene a munkájához. Igyekezzünk derűsen, pozitívan kezelni minden észrevételt, különben hamar felüti a fejét a belső ellenállás, hogy "régen minden jobb volt".

Hogy vezessünk be új vállalatirányítási rendszert?
Minden kkv életében eljön az a pillanat, amikor a vezetője úgy érzi, hogy a cég napi működése már nem olyan szinten átlátható, mint korábban. A korábban jól működő folyamatok mintha bonyolultabbá és lassabbá váltak volna, az értékes információkra várni kell, egy döntés előkészítéséhez pedig legalább 5 különböző táblázatot kell megnyitni és minden táblázat értelmezéséhez kell annak elkészítője is…Na, ekkor van itt az ideje a vállalatirányítási rendszer bevezetésének. A Piac&Profit szakértője segít!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo