Miért is van nekem is szükségem honlapra?

A magyar kkv-k számára is szükséges az online jelenlét? Ha egy vállalkozásnak kizárólag fizikai üzlete van, kell egyáltalán weboldal? Indítsanak saját honlapot, vagy elegendő egy üzleti Facebook-profil létrehozása? Szakértőnk megválaszolja ezeket a kérdéseket!

Miért fontos az online jelenlét?

Manapság az online világ egyre nagyobb teret hódít hazánkban is, a mindennapi élet számos területén és az üzleti életben egyaránt. Ezt rengeteg vállalkozás felismerte, és próbálják kihasználni az online világ számos lehetőségét, azonban még mindig sok olyan, főként kis- és középvállalkozás van, amelyek azt gondolják, vállalkozásuk népszerűsítéséhez és az online térben való megjelenéshez elegendő csupán egy Facebook-oldal, nincs szükség saját honlapra. Legyen szó bármilyen területről – bármilyen termékről vagy szolgáltatásról –, az online jelenlét manapság már szinte mindenki számára nélkülözhetetlen követelmény.

Gondolhatjuk azt, hogy az internetet főként a fiatalok használják, tehát amennyiben a mi célcsoportunk más korosztályba tartozik, akkor nincs is szükségünk internetes megjelenésre. Azonban ma már nemcsak a fiatalok életében van nagy szerepe az internetnek, az idősebb korosztályból is egyre többen napi szinten használják.

Internethasználat gyakorisága – Forrás: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

Azt belátjuk, hogy a vállalkozások online jelenlétére szükség van, viszont ez egy közösségimédia-oldalban is kimerülhetne.

Miért van szükség honlapra?

Érdemes tisztázni, hogy egy saját weboldal vagy egy vállalkozás számára létrehozott közösségimédia-profil nem helyettesítik egymást, csupán egymás kiegészítői. Mindkettő hasznos lehet, azonban más célt szolgálnak. Például egy Facebook-oldal nem váltja fel a saját honlapot. Hiába nincs szükség sok információra a termékünk megvásárlásához vagy a szolgáltatás igénybevételéhez, ezeket nem lehetséges a közösségi médián keresztül olyan módon kommunikálni, ahogyan egy weboldalon. Nem beszélve arról, hogy a közösségi média felületein fix formátumú tartalmakat tudunk megosztani, csak a stílusunkkal, hangvételünkkel lehetünk egyediek. A profilképünk és borítóképünk kiválasztásán túl nincs sok egyéb lehetőségünk személyre szabni a vállalkozás oldalát, hiszen a közösségi oldalakon a cég csak egy felhasználó. Ezzel szemben a honlap a saját tulajdonunk, nem elidegeníthető, a saját irányításunk alatt áll. Saját belátásunk szerint strukturálhatjuk, míg Facebookon a magunkról megosztott információkat sem annyira egyszerű megtalálni, hiszen a látogatónak keresgetnie kell a bejegyzések között ahhoz, hogy megtalálja a számára szükségeseket. Amennyiben persze cégünket megtalálta a többi Facebookon jelen lévő vállalkozás mellett.

Szerzőnkről
Csapó Gergely 17 éve sikeres sorozatvállalkozó. Közgazdász végzettséggel, programozói és IT projekt menedzseri tapasztalatokkal rendelkezik, több IT vonatkozású céggel a háta mögött. Jelenleg többek között a Rackhost Zrt. online infrastruktúra szolgáltató alapítója és vezérigazgatója, mely a domain és tárhely szolgáltatói szektor egyik meghatározó szereplője. Gergely a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán vállalkozásfejlesztés témájú kurzusokat tart, továbbá elnöke a Dél-alföldi Startup Egyesületnek, és ötletgazdája a SzegedTech és SzegedBoost technológiai, illetve startup vállalkozások létrejöttét ösztönző rendezvénysorozatoknak.
Ugyanis gondoljunk csak bele: mit teszünk, ha pizzériát keresünk egy adott településen vagy lakatost, mikor éppen kizártuk magunkat a lakásból? Valószínűleg a Google keresőjébe írnánk be először az említett kifejezéseket releváns találat reményében, és ugyanezt nem valamelyik közösségimédia-felületen tennénk. Hozzánk hasonlóan az emberek többsége úgy kezdi a vásárlást – legyen szó termékről vagy szolgáltatásról –, hogy körülnéz a interneten. A keresőben megjelenő első pár találatot megnézi, és azok alapján gyűjt információkat, dönt a vásárlásról, sőt lehet, hogy már vásárol is.

A cégek honlapja olyan, mint egy kirakat, nagyon sok mindent elárul a vállalkozásról, kialakítja a potenciális vevőben az első benyomást. Nem véletlen, hogy a weboldal az egyik leghatékonyabb marketing eszköz, melyet jól kihasználva sokat profitálhatunk belőle.

A következő kérdés is felmerülhet bennünk: Amennyiben egy cég rendelkezik fizikai üzlettel, mi szükség honlapra? A vevők az üzletben is megtalálhatnak minden terméket, megszerezhetnek minden szükséges információt. Azonban míg az üzlet csak bizonyos időintervallumban tart nyitva, addig a weboldal a nap 24 órájában elérhető. Kényelmes körülmények között szerezhet a látogató információt, nem beszélve arról, hogy akár távolabb élve is úgy dönthet, meglátogatja az üzletet, mert szüksége van az ott kínáltakra. Mindez elmaradt volna, ha nincs weboldal. Továbbá ez az indoklás a „van elég vevőm így is” kifogásra is megállja a helyét. Hiszen lehet, hogy elegendő vásárlóval rendelkezünk, de nem tudhatjuk, hányan lehetnek, akik a konkurenciát választják, csak mert nem találnak meg minket online.

Mindezekkel nem a közösségi média ellen szóltunk, annak is megvan a relevanciája. Érdemes több lábon állni, a közösségi média jelenthet egy plusz marketingcsatornát, másfajta kommunikációs formát a vállalkozás számára, és a honlappal együtt kiegészíthetik egymást.

Mit ad a dizájn?
Sok kkv életében a dizájn a mai napig a prioritási lista vége felé áll, pedig ha jó, az komoly versenyelőnyt jelent. A megjelenés nemcsak a szépségről, átláthatóságról és a felhasználói élmény fokozásáról szól, hanem sokat elárul szervezetünk gondolkodásáról és versenyképességéről is.
Milyen egy jó honlap?

A design és tartalmi elemek részletes bemutatása egy újabb cikk témáját adhatja, most inkább a célokat és alapvető jellemzőket tekintsük át:

  • Egy céges weboldal azt a legfőbb célt szolgálja, hogy megtaláljanak minket a potenciális ügyfelek bármikor, bárhonnan, és a versenytársakkal szemben minket válasszanak.
  • Mindezt úgy érhetjük el, ha közben a honlapunk támogatja az alapvető üzleti céljainkat, hitelességet sugároz, és bizalmat kelt.
Használhatunk bemutatóoldalt, ahol hasznos és releváns információkat közlünk, ismertetjük a termékeinket, szolgáltatásainkat, bemutatjuk csapatunkat, referenciáinkat, hasznos leírásokat adunk, és természetesen közzétesszük elérhetőségeinket. Tehát tulajdonképpen megoldást ígérünk a fogyasztók problémájára, és mindezért az üzletünkbe irányítjuk őket. Viszont a cél lehet az értékesítés is, egy webshopban leadott rendeléssel, telefonhívással vagy megrendelő üzenet elküldésével.

Bármelyik típusba is tartozunk, az biztos, hogy mikor a potenciális ügyfeleinknek problémája adódik, a keresőhöz fordulnak segítségért. Ha az Ön weboldala nem is lesz ott a találati listában, a konkurenciáé igen.

Szerző:

Csapó Gergely

Rackhost Zrt. alapítója és vezérigazgatója

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo