Mi történt a családi cégekkel a járvány alatt?

Minden harmadik családi cég növelte bevételeit tavaly, derült ki a K&H családi vállalatok kutatásából, és bár várakozásaik mérséklődtek, előrejelzéseik szerint az infláció jóval kevésbé fogja megviselni őket, mint a vírus miatt bevezetett korlátozások.

A családi vállalatok 34 százaléka tudta 2021-ben növelni bevételeit, amíg mindössze 14 százalékuk tapasztalt csökkenést, derült ki a K&H családi vállalatok kutatásból, amely a családi cégek egyéves várakozásait vizsgálja.

A mutató, amely -100 és 100 pont közötti értékeket vett fel, jelenleg 4 ponton áll, 12 ponttal magasabban, mint a vírus által sújtott legnehezebb időszakban, 2020 utolsó negyedévében. Ez azt jelenti, hogy a családi vállalatok várakozásai szerint a magas infláció nem lesz rájuk akkora hatással, mint a járvány jelentette korlátozások.

„A családi cégeknek a tavalyi nehéz időszakban sikerült magasabb bevételt elérni 2020-hoz képest, de ebben az évben sem lesz könnyű dolguk. A dübörgő infláció mellett az ukrajnai konfliktus jelentette bizonytalanságot is le kell majd küzdeniük, vagyis fel van adva a lecke. Bár a makrogazdasági kilátások lehúzták az indexet, saját teljesítményükkel kapcsolatban a kihívások ellenére kifejezetten optimisták maradtak a családi vállalatok” – mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
Díjjazzák a családi cégeket
„A K&H családi vállalatok kiválósági díjat azért hoztuk létre, hogy ezúton is méltassuk, segítsük a legpéldamutatóbb megoldásokat alkalmazó cégeket. Az elismerést 2015 óta ítéljük oda a legjobbaknak minden évben. Idén 4 olyan aktuális témakörben lehet nevezni, amely minden családi vállalat életében kiemelt szerepet játszik” – tájékoztatott Ékes Ákos.
Innováció kategóriában a legelőremutatóbb, legújszerűbb fejlesztéseket és termékeket értékeli a K&H, környezetvédelmi fenntarthatóság kategóriában pedig a társadalmi vagy környezeti szempontból legzöldebb alaptevékenységi gyakorlatokat. Hosszú távú stratégia kategóriában azokat díjazzák, akik stratégiájuknak köszönhetően a járvány nyújtotta akadályokat is könnyen megugrották. Végül, de nem utolsósorban generációváltás kategóriában azon cégeket ismerik el, akik közös, családi értékeiket legsikeresebben tudják megőrizni és átadni. A jelentkezéseket mától egészen július 31-ig várják.

 

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo