Mi történt a családi cégekkel a járvány alatt?

Minden harmadik családi cég növelte bevételeit tavaly, derült ki a K&H családi vállalatok kutatásából, és bár várakozásaik mérséklődtek, előrejelzéseik szerint az infláció jóval kevésbé fogja megviselni őket, mint a vírus miatt bevezetett korlátozások.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A családi vállalatok 34 százaléka tudta 2021-ben növelni bevételeit, amíg mindössze 14 százalékuk tapasztalt csökkenést, derült ki a K&H családi vállalatok kutatásból, amely a családi cégek egyéves várakozásait vizsgálja.

A mutató, amely -100 és 100 pont közötti értékeket vett fel, jelenleg 4 ponton áll, 12 ponttal magasabban, mint a vírus által sújtott legnehezebb időszakban, 2020 utolsó negyedévében. Ez azt jelenti, hogy a családi vállalatok várakozásai szerint a magas infláció nem lesz rájuk akkora hatással, mint a járvány jelentette korlátozások.

„A családi cégeknek a tavalyi nehéz időszakban sikerült magasabb bevételt elérni 2020-hoz képest, de ebben az évben sem lesz könnyű dolguk. A dübörgő infláció mellett az ukrajnai konfliktus jelentette bizonytalanságot is le kell majd küzdeniük, vagyis fel van adva a lecke. Bár a makrogazdasági kilátások lehúzták az indexet, saját teljesítményükkel kapcsolatban a kihívások ellenére kifejezetten optimisták maradtak a családi vállalatok” – mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
Díjjazzák a családi cégeket
„A K&H családi vállalatok kiválósági díjat azért hoztuk létre, hogy ezúton is méltassuk, segítsük a legpéldamutatóbb megoldásokat alkalmazó cégeket. Az elismerést 2015 óta ítéljük oda a legjobbaknak minden évben. Idén 4 olyan aktuális témakörben lehet nevezni, amely minden családi vállalat életében kiemelt szerepet játszik” – tájékoztatott Ékes Ákos.
Innováció kategóriában a legelőremutatóbb, legújszerűbb fejlesztéseket és termékeket értékeli a K&H, környezetvédelmi fenntarthatóság kategóriában pedig a társadalmi vagy környezeti szempontból legzöldebb alaptevékenységi gyakorlatokat. Hosszú távú stratégia kategóriában azokat díjazzák, akik stratégiájuknak köszönhetően a járvány nyújtotta akadályokat is könnyen megugrották. Végül, de nem utolsósorban generációváltás kategóriában azon cégeket ismerik el, akik közös, családi értékeiket legsikeresebben tudják megőrizni és átadni. A jelentkezéseket mától egészen július 31-ig várják.

 

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo