Mi történt a családi cégekkel a járvány alatt?

Minden harmadik családi cég növelte bevételeit tavaly, derült ki a K&H családi vállalatok kutatásából, és bár várakozásaik mérséklődtek, előrejelzéseik szerint az infláció jóval kevésbé fogja megviselni őket, mint a vírus miatt bevezetett korlátozások.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A családi vállalatok 34 százaléka tudta 2021-ben növelni bevételeit, amíg mindössze 14 százalékuk tapasztalt csökkenést, derült ki a K&H családi vállalatok kutatásból, amely a családi cégek egyéves várakozásait vizsgálja.

A mutató, amely -100 és 100 pont közötti értékeket vett fel, jelenleg 4 ponton áll, 12 ponttal magasabban, mint a vírus által sújtott legnehezebb időszakban, 2020 utolsó negyedévében. Ez azt jelenti, hogy a családi vállalatok várakozásai szerint a magas infláció nem lesz rájuk akkora hatással, mint a járvány jelentette korlátozások.

„A családi cégeknek a tavalyi nehéz időszakban sikerült magasabb bevételt elérni 2020-hoz képest, de ebben az évben sem lesz könnyű dolguk. A dübörgő infláció mellett az ukrajnai konfliktus jelentette bizonytalanságot is le kell majd küzdeniük, vagyis fel van adva a lecke. Bár a makrogazdasági kilátások lehúzták az indexet, saját teljesítményükkel kapcsolatban a kihívások ellenére kifejezetten optimisták maradtak a családi vállalatok” – mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
Díjjazzák a családi cégeket
„A K&H családi vállalatok kiválósági díjat azért hoztuk létre, hogy ezúton is méltassuk, segítsük a legpéldamutatóbb megoldásokat alkalmazó cégeket. Az elismerést 2015 óta ítéljük oda a legjobbaknak minden évben. Idén 4 olyan aktuális témakörben lehet nevezni, amely minden családi vállalat életében kiemelt szerepet játszik” – tájékoztatott Ékes Ákos.
Innováció kategóriában a legelőremutatóbb, legújszerűbb fejlesztéseket és termékeket értékeli a K&H, környezetvédelmi fenntarthatóság kategóriában pedig a társadalmi vagy környezeti szempontból legzöldebb alaptevékenységi gyakorlatokat. Hosszú távú stratégia kategóriában azokat díjazzák, akik stratégiájuknak köszönhetően a járvány nyújtotta akadályokat is könnyen megugrották. Végül, de nem utolsósorban generációváltás kategóriában azon cégeket ismerik el, akik közös, családi értékeiket legsikeresebben tudják megőrizni és átadni. A jelentkezéseket mától egészen július 31-ig várják.

 

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo