Magyarországon erősebb feedback kultúrára van szükség
Valószínűleg már mindenki találkozott azzal a jelenséggel, hogy beadta a jelentkezését egy pozícióra, de még a mai napig nem kapott semmilyen visszajelzést. Se egy elutasítást, de még egy ígéretet se, hogy talán fog valami üzenetet kapni még a jelentkezéssel kapcsolatban. Ugyanezzel a helyzettel találkozhatunk akkor is, ha megtörtént az első interjú, megkapjuk a szokásos “keresni fogjuk” mondatot, de ez mégsem történik meg.
Hiába készülünk fel, például a CV Shark kreatív önéletrajz szolgáltatása segítségével, ha még a mai napig alkalmazza a munkáltatók többsége ezt a fajta “csendet”, és ignorálja a sikertelen pályázókat.
Utóbbi jelenséggel általában kisebb cégeknél vagy KKV-szektorban lehet folyamatosan találkozni. Bár sajnos multiknál, nemzetközi vállalatoknál és startupoknál sem garantált a rendszerszintű visszajelzés.
Ha valahova beadjuk a jelentkezésünket, de nem kapunk visszajelzést a jelentkezésről vagy annak elutasításáról, esetleg megtörténik az első interjú és utána “felejtenek el” minket, azt általában hosszú távon is megjegyezzük.
Ennek negatív hatásai lehetnek a cég hírnevére, brandjére, mivel nem csak munkavállalóként nem fogunk oda többet jelentkezni, de mint ügyfél vagy vásárló sem fogunk hozzájuk betérni.
A feedback kultúra meghonosítása a cégeknek is javára válik
Ahogy azt már az előzőekben is kifejtettük, ha egy vállalat megfelelő visszajelzést ad azoknak is, akik nem nyertek felvételt vagy nem kapnak interjú lehetőséget, az akár még bizalmat is építhet, sőt! Lehet, hogy a jelenlegi nyitott pozíciók egyikébe se férnek be ezek a jelöltek, de előfordulhat, hogy a későbbiekben találhatunk az elutasítottak között olyat, aki más területen megfelelnének.
A jelenlegi munkaerőhiánnyal sújtott magyar piacon luxusnak számít az, ha egy potenciálisan tehetséges jelöltről lemondunk.
Mit tehetünk álláskeresőként?
Erre a jelenségre fel kell készülnünk előre “lelkileg” és stratégiailag is. Nem szabad leragadni egy cégnél, és mindenképpen megvárni a visszajelzésüket, mivel lehet, hogy az sosem fog megérkezni.
Továbbá érdemes proaktívnak lenni, és akár mi magunk is felvehetjük a kapcsolatot egy bizonyos idő után az adott vállalattal és kapcsolattartóval, hogy megtudjuk, mi a helyzet a jelentkezésünkkel. Ezzel időt spórolunk magunknak, valamint a cégek felé is azt mutatjuk, hogy számunkra fontos az, hogy komolyan vegyenek minket.