Mennyibe kerül a munkahelyi lojalitás?

A dolgozók többsége, héttizede büszke jelenlegi munkahelyére, szívesen beszél róla másoknak. Pozitív érzéseiket táplálja, hogy tízből nyolcan kötődnek munkatársaikhoz: hárman nagymértékben, öten lazábban. Ugyanakkor a lojalitást a munkavállalók felénél felülírná, ha máshonnan 20 százalékkal jobb anyagi ajánlat érkezne - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett október végén. A felmérés online módszerrel készült, s a válaszoló 500 fő nemi, életkori és településtípus szerinti összetétele megegyezik az aktívan dolgozókéval.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A munkavállalók 72 százaléka erőteljesen azonosul cégével, elmondásuk szerint büszkélkedni is szoktak ezzel. A munkanélküliségtől való félelem megszépítheti a körülményeket, elfogadóbbá teheti az embereket vállalatuk iránt, de az ilyen - egyébként természetesnek tekinthető - normakövető gondolkodásnál is többet jelenthetnek a kollégák. Az aktív dolgozók 34 százaléka szorosan kötődik munkatársaihoz, s további 54 százaléknak sem közömbös, hogy kikkel tölt együtt napi 8-10 órát. Nagyon kevesen, mindössze 12 százaléknyian érzik úgy, hogy kollégáikkal legfeljebb a munka köti össze, azon kívül különösebb érdeklődést nem mutatnak egymás iránt.

Leginkább a diplomások, a szellemi munkát végzők valamint a nyugdíjas éveik előtt állók lojálisak a munkahelyükhöz és főképpen ők érzik összetartozó közösségnek a kollektívát. Az átlagosnál kevésbé büszkék cégükre és távolságtartóbbak munkatársaikkal a középkorúak, a szakképzettséget nem igénylő fizikai munkakörben dolgozók.

20 százalék a kritikus határ

Bármennyire is elkötelezettek az emberek munkahelyük és kollégáik iránt, ha máshol magasabb fizetést ajánlanának, akkor a maradás-távozás dilemmája sokuk gondolkodásában megjelenne. A jelenleginél tíz százalékkal nagyobb bér ígérete a többség számára ugyan nem elég vonzó, túlságosan alacsony a váltáshoz, de azért 32 százaléknyian odébb állnának. Ez a szándék főképpen az életkor függvénye, minél fiatalabb valaki annál valószínűbb, hogy 10 százalékkal több pénz miatt elmegy jelenlegi munkahelyéről. A húszas éveikben járók négytizedét már ekkora összeg is továbblépésre indítja, viszont az 50 év felettieknél jóval kevesebben, 18 százaléknyian hagynák ott mostani állásukat ennyiért.

A lojalitás érzése és a magasabb fizetési ígéretek versengésében a fordulópontot a 20 százalékkal nagyobb bérajánlat jelenti. A munkavállalók több mint fele, 52 százaléka a jelenlegi munkahelyét elhagyná s elmenne oda, ahol ennyivel több pénzt adnának neki. Még a cégükhöz, kollégáikhoz nagyon erősen kötődő dolgozók közül is minden negyedik meginogna ekkora pénz hallatán, és elbúcsúzna. A 20 százalékos bértöbblet már nem csak a fiatalokat, hanem a többi korosztályt is elgondolkodtatná: harmincas-negyvenes éveikben járók fele, az 50 felettiek 43 százaléka távozna mostani munkahelyéről. 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo