Mennyibe kerül a munkahelyi lojalitás?

A dolgozók többsége, héttizede büszke jelenlegi munkahelyére, szívesen beszél róla másoknak. Pozitív érzéseiket táplálja, hogy tízből nyolcan kötődnek munkatársaikhoz: hárman nagymértékben, öten lazábban. Ugyanakkor a lojalitást a munkavállalók felénél felülírná, ha máshonnan 20 százalékkal jobb anyagi ajánlat érkezne - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett október végén. A felmérés online módszerrel készült, s a válaszoló 500 fő nemi, életkori és településtípus szerinti összetétele megegyezik az aktívan dolgozókéval.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A munkavállalók 72 százaléka erőteljesen azonosul cégével, elmondásuk szerint büszkélkedni is szoktak ezzel. A munkanélküliségtől való félelem megszépítheti a körülményeket, elfogadóbbá teheti az embereket vállalatuk iránt, de az ilyen - egyébként természetesnek tekinthető - normakövető gondolkodásnál is többet jelenthetnek a kollégák. Az aktív dolgozók 34 százaléka szorosan kötődik munkatársaihoz, s további 54 százaléknak sem közömbös, hogy kikkel tölt együtt napi 8-10 órát. Nagyon kevesen, mindössze 12 százaléknyian érzik úgy, hogy kollégáikkal legfeljebb a munka köti össze, azon kívül különösebb érdeklődést nem mutatnak egymás iránt.

Leginkább a diplomások, a szellemi munkát végzők valamint a nyugdíjas éveik előtt állók lojálisak a munkahelyükhöz és főképpen ők érzik összetartozó közösségnek a kollektívát. Az átlagosnál kevésbé büszkék cégükre és távolságtartóbbak munkatársaikkal a középkorúak, a szakképzettséget nem igénylő fizikai munkakörben dolgozók.

20 százalék a kritikus határ

Bármennyire is elkötelezettek az emberek munkahelyük és kollégáik iránt, ha máshol magasabb fizetést ajánlanának, akkor a maradás-távozás dilemmája sokuk gondolkodásában megjelenne. A jelenleginél tíz százalékkal nagyobb bér ígérete a többség számára ugyan nem elég vonzó, túlságosan alacsony a váltáshoz, de azért 32 százaléknyian odébb állnának. Ez a szándék főképpen az életkor függvénye, minél fiatalabb valaki annál valószínűbb, hogy 10 százalékkal több pénz miatt elmegy jelenlegi munkahelyéről. A húszas éveikben járók négytizedét már ekkora összeg is továbblépésre indítja, viszont az 50 év felettieknél jóval kevesebben, 18 százaléknyian hagynák ott mostani állásukat ennyiért.

A lojalitás érzése és a magasabb fizetési ígéretek versengésében a fordulópontot a 20 százalékkal nagyobb bérajánlat jelenti. A munkavállalók több mint fele, 52 százaléka a jelenlegi munkahelyét elhagyná s elmenne oda, ahol ennyivel több pénzt adnának neki. Még a cégükhöz, kollégáikhoz nagyon erősen kötődő dolgozók közül is minden negyedik meginogna ekkora pénz hallatán, és elbúcsúzna. A 20 százalékos bértöbblet már nem csak a fiatalokat, hanem a többi korosztályt is elgondolkodtatná: harmincas-negyvenes éveikben járók fele, az 50 felettiek 43 százaléka távozna mostani munkahelyéről. 

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo