Mennyibe kerül a munkahelyi lojalitás?

A dolgozók többsége, héttizede büszke jelenlegi munkahelyére, szívesen beszél róla másoknak. Pozitív érzéseiket táplálja, hogy tízből nyolcan kötődnek munkatársaikhoz: hárman nagymértékben, öten lazábban. Ugyanakkor a lojalitást a munkavállalók felénél felülírná, ha máshonnan 20 százalékkal jobb anyagi ajánlat érkezne - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett október végén. A felmérés online módszerrel készült, s a válaszoló 500 fő nemi, életkori és településtípus szerinti összetétele megegyezik az aktívan dolgozókéval.

A munkavállalók 72 százaléka erőteljesen azonosul cégével, elmondásuk szerint büszkélkedni is szoktak ezzel. A munkanélküliségtől való félelem megszépítheti a körülményeket, elfogadóbbá teheti az embereket vállalatuk iránt, de az ilyen - egyébként természetesnek tekinthető - normakövető gondolkodásnál is többet jelenthetnek a kollégák. Az aktív dolgozók 34 százaléka szorosan kötődik munkatársaihoz, s további 54 százaléknak sem közömbös, hogy kikkel tölt együtt napi 8-10 órát. Nagyon kevesen, mindössze 12 százaléknyian érzik úgy, hogy kollégáikkal legfeljebb a munka köti össze, azon kívül különösebb érdeklődést nem mutatnak egymás iránt.

Leginkább a diplomások, a szellemi munkát végzők valamint a nyugdíjas éveik előtt állók lojálisak a munkahelyükhöz és főképpen ők érzik összetartozó közösségnek a kollektívát. Az átlagosnál kevésbé büszkék cégükre és távolságtartóbbak munkatársaikkal a középkorúak, a szakképzettséget nem igénylő fizikai munkakörben dolgozók.

20 százalék a kritikus határ

Bármennyire is elkötelezettek az emberek munkahelyük és kollégáik iránt, ha máshol magasabb fizetést ajánlanának, akkor a maradás-távozás dilemmája sokuk gondolkodásában megjelenne. A jelenleginél tíz százalékkal nagyobb bér ígérete a többség számára ugyan nem elég vonzó, túlságosan alacsony a váltáshoz, de azért 32 százaléknyian odébb állnának. Ez a szándék főképpen az életkor függvénye, minél fiatalabb valaki annál valószínűbb, hogy 10 százalékkal több pénz miatt elmegy jelenlegi munkahelyéről. A húszas éveikben járók négytizedét már ekkora összeg is továbblépésre indítja, viszont az 50 év felettieknél jóval kevesebben, 18 százaléknyian hagynák ott mostani állásukat ennyiért.

A lojalitás érzése és a magasabb fizetési ígéretek versengésében a fordulópontot a 20 százalékkal nagyobb bérajánlat jelenti. A munkavállalók több mint fele, 52 százaléka a jelenlegi munkahelyét elhagyná s elmenne oda, ahol ennyivel több pénzt adnának neki. Még a cégükhöz, kollégáikhoz nagyon erősen kötődő dolgozók közül is minden negyedik meginogna ekkora pénz hallatán, és elbúcsúzna. A 20 százalékos bértöbblet már nem csak a fiatalokat, hanem a többi korosztályt is elgondolkodtatná: harmincas-negyvenes éveikben járók fele, az 50 felettiek 43 százaléka távozna mostani munkahelyéről. 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo