Mégse nő a munkavállalónak fizetendő kilóméterpénz

A munkába járás költségtérítésének növelésével akarta növelni a munkavállalói mobilitást a kormányzat a tavaly év végén elfogadott adótörvények szerint. A magasabb összeg azonban összesen csak két hétig járt.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:Pixabay

2017.január 1-jétől nőtt a munkába járás költségtérítésének mértéke, ami a munkaerő mobilitásának elősegítését célozza. A módosítás lényege, hogy a saját gépkocsival munkába járók költségtérítése a 9 Ft/km helyett 15 Ft/km lesz – legalábbis ez szerepelt a korábban elfogadott jogszabályban. Ez így volt, nem egészen két teljes hétig. Most azonban ismét módosította a kormány a rendeletet: marad a 9 forint, legalábbis kötelezően. A többi a munkáltatón múlik.

Nem egészen két hétig örülhettek a vidékről munkába járók, hogy a tavalyihoz képest csaknem kétszeres összegű költségtérítésre jogosultak 2017-ben. A kormány a 4/2017. rendelettel módosította a 39/2010. kormányrendelet 4. paragrafusát: január 13-ától a munkáltatónak kilométerenként továbbra is csak 9 forintot kötelező fizetnie.

A novemberi adócsomagban szerepelt, hogy változik a munkába járás költségtérítésének szabályozása: a közigazgatási határon kívülről (speciális esetekben belülről is) munkába érkező munkatársak számára fizethető (vagy fizetendő) 9 Ft/km költségtérítés adómentes értéke 15 Ft/km értékre növekszik. Az egyes meghatározott juttatások és az adómentesek juttatások értékét természetesen nem kell beleszámolni a 200.000-450.000 forintos éves keretbe.

A most elfogadott változással viszont a közösségi közlekedés költségének megtérítése helyett a személyi jövedelemadóról (szja) szóló törvény 25. paragrafusának (2) bekezdése szerint adható, jövedelemnek nem számító, kilométerenként 15 forintnak csak a 60 százaléka jár kötelezően.  További 6 forintot a munkáltató jóindulatától függően, mérlegelési jogkörében nyújthat a jogosultaknak a munkahely és a lakó- vagy tartózkodási hely között közforgalmú úton mért oda-vissza távolság figyelembevételével a munkában töltött napokra számítva, illetve hazautazás esetén pedig értelemszerűen az utazások gyakorisága szerint.

A módosító rendeletet itt találja.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo