Már a válság utáni időszakra készülnek a vállalkozások

A vállalatok többsége arra számít, hogy az egészségügyi vészhelyzet okozta válságból jövőre indul meg a gazdasági fellendülés – derül ki az EY globális kutatásából. A cégek ezért sem mondanak le felvásárlási terveikről, aminek jelentős szerepe lehet majd a krízis utáni felépülésben.

(Forrás: depositphotos.com)

Világszerte a vállalatok közel fele (49%) a két évvel ezelőttivel megegyező vagy annál alacsonyabb nyereségességgel kalkulált az idei évre, a kialakult egészségügyi vészhelyzetnek köszönhetően most túlnyomó többségük (95%) még alacsonyabb profitra készül. A bevételi és a jövedelmezőségi célok teljesítése érdekében ezért jelentős átalakításba kezdett a cégek 72 százaléka, és a korábbinál rendszeresebb stratégiai és portfólió-felülvizsgálatokat terveznek. A kialakult helyzet enyhülésével prioritás lesz az új digitális és technológiai megoldásokba való beruházás (43%), illetve a portfólión belüli tőkeátcsoportosítás (42%) is.

V vagy U?

Jelenleg mindenki a példátlan globális egészségügyi krízisre figyel, a döntéshozók azonban már tervezik a válság utáni időszakot.

2021-be átnyúló, U alakú felépülési időszakot vár lelassult gazdasággal a cégvezetők 54 százaléka, 38 százalékuk számít arra, hogy V alakú visszaesés és fellendülés lesz, vagyis a szokásos gazdasági tevékenység már ez év harmadik negyedévében visszatér. Mivel középtávon élénkülést feltételez a legtöbb döntéshozó, 56 százalékuk továbbra is aktívan tervezi a fúziókat és felvásárlásokat (56%) a következő 12 hónapban is. Egy akvizíció során a vezetők 38 százaléka számára a megcélzott vállalat üzleti rugalmassága lesz döntő szempont.

„A válsághelyzet egyelőre nem kényszerítette terveik teljes feladására a cégvezetőket. Az akvizíciók továbbra is hatékonyan alakíthatják a vállalati portfóliókat, illetve felgyorsíthatják a társaságok előtt álló átalakulási folyamatokat. Ahogy a 2008-as pénzügyi válságot követő időszak is rámutatott, az éledező piacon sok esetben épp egy felvásárlás segíti hozzá a cégeket, hogy újra megerősödjenek és a visszaálljanak a növekedés útjára” – mondta Nagy Ferenc, az EY Tranzakciós Tanácsadás üzletágának szakértője.
A következő időszakban tehát egy jelentős átstrukturálódásra lehet számítani. Ez az élénkülés az M&A piacon azonban csak akkor fog megindulni, ha már túl vagyunk az egészségügyi vészhelyzet nehezén.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo