Komoly kihívásokkal néznek szembe a magyar fintech cégek

Egy most pulikált kutatás szerint több dolog is nehezíti növekedésünket.

A fintech cégek növekedésének elengedhetetlen feltétele a nemzetközi terjeszkedés, ám ezt számos tényező korlátozza - derül ki a Digitális Jólét Program (DJP) tudásközpontja által készített reprezentatív kutatásból.

A január 19. és február 15. között zajlott kutatásban a digitális pénzügyi technológiák fejlesztésével foglalkozó, magyar tulajdonosi hátterű, saját működő fintech megoldással rendelkező 40 cég vett részt.

A digitális pénzügyi szolgáltatásoké a jövő. fotó: flickr/CafeCredit

10-ből 9 magyar fintech cég növekedését a nemzetközi terjeszkedés biztosíthatja. Ezek a cégek elsősorban beszállítóként jelennek meg a magyarországi pénzügyi szolgáltatói piacon, ami a szolgáltatók alacsony száma miatt korlátozott növekedési lehetőséget biztosít. Így a cégek növekedésének további alapja az exportpiaci lehetőségek hatékonyabb kihasználása.

A három legjelentősebb kihívásnak nevezték a nemzetközi terjeszkedés során a helyi értékesítés felépítését (68 százalék), bekerülést a helyi kapcsolati hálóba (66 százalék) és a nemzetközi terjeszkedés finanszírozását (61 százalék).

A fintech cégek többsége a jelentősebb kihívások között említette a külpiacokkal kapcsolatos információhiányt (piacelemzések, szabályozói megfelelés, központi tenderek) is, ami az EU-n kívüli országok esetén még súlyosabb.

A kutatás szerint a válaszadók fele már jelen van a külpiacokon és további 40 százalék tervez 1-2 év belül terjeszkedni. A célországok között Szlovákiát, Németországot, Ausztriát, Csehországot, Lengyelországot és Romániát jelölték meg.

A kutatásban részt vevő cégek közel 70 százaléka a következő a 1-2 évben tervez külföldi bankokkal együttműködést kialakítani. Emellett nemzetközi fizetési szolgáltatókat, kártyatársaságot említettek és rendszerintegrátorokat.

A DJP Digitális Exportfejlesztési Tudásközpontja (DET) 2019 óta foglalkozik aktívan a hazai innovatív vállalkozások térítésmentes exportfejlesztésével. A fintech exportfejlesztési kutatás célja, hogy a tudásközpont hatékony eszközökkel, iparág specifikusan támogathassa a hazai fintech cégek nemzetközi piaci terjeszkedését. A kutatás eredményei alapján a tudásközpont komplex akciótervet dolgoz ki, amelyet várhatóan idén az első fél évben bemutatnak.

(MTI)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo