Komoly kihívásokkal néznek szembe a magyar fintech cégek

Egy most pulikált kutatás szerint több dolog is nehezíti növekedésünket.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A fintech cégek növekedésének elengedhetetlen feltétele a nemzetközi terjeszkedés, ám ezt számos tényező korlátozza - derül ki a Digitális Jólét Program (DJP) tudásközpontja által készített reprezentatív kutatásból.

A január 19. és február 15. között zajlott kutatásban a digitális pénzügyi technológiák fejlesztésével foglalkozó, magyar tulajdonosi hátterű, saját működő fintech megoldással rendelkező 40 cég vett részt.

A digitális pénzügyi szolgáltatásoké a jövő. fotó: flickr/CafeCredit

10-ből 9 magyar fintech cég növekedését a nemzetközi terjeszkedés biztosíthatja. Ezek a cégek elsősorban beszállítóként jelennek meg a magyarországi pénzügyi szolgáltatói piacon, ami a szolgáltatók alacsony száma miatt korlátozott növekedési lehetőséget biztosít. Így a cégek növekedésének további alapja az exportpiaci lehetőségek hatékonyabb kihasználása.

A három legjelentősebb kihívásnak nevezték a nemzetközi terjeszkedés során a helyi értékesítés felépítését (68 százalék), bekerülést a helyi kapcsolati hálóba (66 százalék) és a nemzetközi terjeszkedés finanszírozását (61 százalék).

A fintech cégek többsége a jelentősebb kihívások között említette a külpiacokkal kapcsolatos információhiányt (piacelemzések, szabályozói megfelelés, központi tenderek) is, ami az EU-n kívüli országok esetén még súlyosabb.

A kutatás szerint a válaszadók fele már jelen van a külpiacokon és további 40 százalék tervez 1-2 év belül terjeszkedni. A célországok között Szlovákiát, Németországot, Ausztriát, Csehországot, Lengyelországot és Romániát jelölték meg.

A kutatásban részt vevő cégek közel 70 százaléka a következő a 1-2 évben tervez külföldi bankokkal együttműködést kialakítani. Emellett nemzetközi fizetési szolgáltatókat, kártyatársaságot említettek és rendszerintegrátorokat.

A DJP Digitális Exportfejlesztési Tudásközpontja (DET) 2019 óta foglalkozik aktívan a hazai innovatív vállalkozások térítésmentes exportfejlesztésével. A fintech exportfejlesztési kutatás célja, hogy a tudásközpont hatékony eszközökkel, iparág specifikusan támogathassa a hazai fintech cégek nemzetközi piaci terjeszkedését. A kutatás eredményei alapján a tudásközpont komplex akciótervet dolgoz ki, amelyet várhatóan idén az első fél évben bemutatnak.

(MTI)

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo