Komoly kihívásokkal néznek szembe a magyar fintech cégek

Egy most pulikált kutatás szerint több dolog is nehezíti növekedésünket.

A fintech cégek növekedésének elengedhetetlen feltétele a nemzetközi terjeszkedés, ám ezt számos tényező korlátozza - derül ki a Digitális Jólét Program (DJP) tudásközpontja által készített reprezentatív kutatásból.

A január 19. és február 15. között zajlott kutatásban a digitális pénzügyi technológiák fejlesztésével foglalkozó, magyar tulajdonosi hátterű, saját működő fintech megoldással rendelkező 40 cég vett részt.

A digitális pénzügyi szolgáltatásoké a jövő. fotó: flickr/CafeCredit

10-ből 9 magyar fintech cég növekedését a nemzetközi terjeszkedés biztosíthatja. Ezek a cégek elsősorban beszállítóként jelennek meg a magyarországi pénzügyi szolgáltatói piacon, ami a szolgáltatók alacsony száma miatt korlátozott növekedési lehetőséget biztosít. Így a cégek növekedésének további alapja az exportpiaci lehetőségek hatékonyabb kihasználása.

A három legjelentősebb kihívásnak nevezték a nemzetközi terjeszkedés során a helyi értékesítés felépítését (68 százalék), bekerülést a helyi kapcsolati hálóba (66 százalék) és a nemzetközi terjeszkedés finanszírozását (61 százalék).

A fintech cégek többsége a jelentősebb kihívások között említette a külpiacokkal kapcsolatos információhiányt (piacelemzések, szabályozói megfelelés, központi tenderek) is, ami az EU-n kívüli országok esetén még súlyosabb.

A kutatás szerint a válaszadók fele már jelen van a külpiacokon és további 40 százalék tervez 1-2 év belül terjeszkedni. A célországok között Szlovákiát, Németországot, Ausztriát, Csehországot, Lengyelországot és Romániát jelölték meg.

A kutatásban részt vevő cégek közel 70 százaléka a következő a 1-2 évben tervez külföldi bankokkal együttműködést kialakítani. Emellett nemzetközi fizetési szolgáltatókat, kártyatársaságot említettek és rendszerintegrátorokat.

A DJP Digitális Exportfejlesztési Tudásközpontja (DET) 2019 óta foglalkozik aktívan a hazai innovatív vállalkozások térítésmentes exportfejlesztésével. A fintech exportfejlesztési kutatás célja, hogy a tudásközpont hatékony eszközökkel, iparág specifikusan támogathassa a hazai fintech cégek nemzetközi piaci terjeszkedését. A kutatás eredményei alapján a tudásközpont komplex akciótervet dolgoz ki, amelyet várhatóan idén az első fél évben bemutatnak.

(MTI)

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo