Két szék között az asztal alá esnek a középvállalkozások

A középvállalkozások hetven százaléka „középső gyermek szindrómában” szenved, a jövőben a jelenleginél több állami támogatást és hitellehetőséget szeretnének kapni, mivel úgy vélik kimaradnak a startupoknak és kisvállalkozásoknak nyújtott támogatásokból - derült ki a Ricoh Europe friss kutatásból.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A középvállalkozások 67 százaléka nehezen veszi fel a versenyt az új piaci belépőkkel és a nagyvállalatokkal. 71 százalékuk nagyobb kockázattal néz szembe a pénzügyi nehézségek miatt, a többség pedig úgy érzi, el van zárva a startupokat és kisvállalkozásokat támogató lehetőségektől. A piaci versenyképesség érdekében ezért a válaszadók 76 százaléka azt szeretné, ha a törvényhozók olyan környezetet teremtenének Európa szerte, ahol könnyebben meg tudnák valósítani növekedési ambíciójukat – derült ki a Ricoh kutatásából.

A kutatás szerint a középvállalkozásoknak egyértelmű elképzelésük van a következő két évvel kapcsolatban, legfontosabb céljaiknak az új termékek és szolgáltatások bevezetését (30 százalék), a növekedés-menedzsment (28 százalék) és új, innovatív technológiák alkalmazását (28 százalék) tekintik.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/ratch0013

Összességében kijelenthető, hogy Európa középpiaca tele van hajtóerővel a növekedést és az ambíciókat tekintve egyaránt. A kormányoknak, a törvényalkotásnak és a hitelezőknek ezért jobban fontolóra kellene venniük, hogy miként tudják ezeket a dinamikus vállalkozásokat támogatni. „Rengeteg kkv tervezi új technológiák, új szolgáltatások bevezetését, valamint a tehetséges munkavállalók bevonzását. Ha viszont a szabályozások és rendelkezések továbbra is visszafogják őket, akkor szinte lehetetlenné válik ambiciózus terveik megvalósítása és üzleti növekedésük hosszú távú megalapozása” – mondta David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója. Hozzátette, az európai vállalatok által generált éves bevétel 30 százalékát a kontinensen működő 75 ezer középvállalat adja, így a kormányoknak és hitelezőknek együtt kell működniük a középpiaccal a növekedés és innováció előmozdításában. Ez döntő fontosságú Európa számára, ha továbbra is globális vezető kíván lenni az innováció terén, és annak érdekében, hogy versenyképes maradhasson a már meglévő, illetve feltörekvő gazdaságokkal szemben.

Az innovációs változások a hazai vállalkozások számára sem ismeretlen, igaz, az elmúlt időszak megmutatta: a magyar kkv-k visszafogottan bánnak a nagyobb volumenű változtatásokkal, így például az infokommunikációs szolgáltatások bevezetésével – hívta fel a figyelmet a vallalkozokhitele.hu. Az állam ezért úgy döntött, elindítja GINOP-3.2.2-8.2.4-16 kódszámú, „Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása” című pályázatát, amelynek társadalmi egyeztetése éppen a napokban zárult le. Ezzel a hazai vállalkozások hamarosan 1-24 millió Ft vissza nem térítendő támogatásra, valamint 1,25-37,5 millió Ft kedvezményes kamatozású kölcsönre nyújthatják be pályázataikat.

Ingyen hitel a cégeknek Pest megyében is
Már igényelhető a Mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése Pest megyében Hitelprogram, összesen százhárom MFB Ponton, országszerte. A Budapest kivételével csak Pest megyében elérhető forrás összege 3,67 milliárd forint, amelyet 0 százalékos kamattal igényelhetnek a vállalkozások.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo