Így hozzuk ki a legtöbbet a kapcsolatainkból

A kapcsolat az egyik legfontosabb tőke az üzleti életben, mégis sokszor elhanyagoljuk. Ha viszont tudatosan foglalkozunk a kapcsolati hálónkkal, óriási hatást érhetünk el.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

A kapcsolatépítés az egyik legfontosabb útja annak, hogy a szakmai tudásunk tőkévé váljon és az üzletünk a következő szintre lépjen. Az elmúlt években, ha minden energiánkat arra fektettük be, hogy felépítsük a vállalkozásunkat és megszerezzük az ehhez szükséges, elméleti gyakorlati tudást, akkor itt az idő, hogy kapcsolatrendszerünk fejlesztésével mindezt készpénzre váltsuk.

1. Azonosítsuk a legjobb kapcsolatokat

A saját kapcsolati hálónk szűrésének első lépéseként azonosítsuk a legszűkebb magot. Azokat az embereket, akiket személyesen ismerünk, akik hisznek bennünk, értik, hogy mivel foglalkozunk és mik a céljaink. Ők lesznek az első katonáink, akik szívesen segítenek abban, hogy egy kicsit sürgölődjenek a projektünk körül. Nem kell többre gondolni, mint például, hogy a marketing kampányunk elindításakor osszanak meg ők is néhány posztot, tegyenek fel pár kapcsolódó képet, vagy más módon terjesszék a vállalkozásunk jó hírét a saját hálózatukban.

2. Vegyük fel az elszakadt szálakat

Mostanára már beazonosítottuk meglévő befolyásolási képességünk határait, itt az idő, hogy kezelésbe vegyük a távolabbi ismeretségeket és integráljuk azokat a személyes ismeretségeink közé. Vegyük fel a kapcsolatokat mindazokkal, akikkel egyszer névjegyet cseréltünk, nézzük meg, hogy mivel foglalkoznak a volt osztálytársaink vagy egyetemi csoporttársaink. Meglepően hasznos kapcsolatokra bukkanhatunk.

Ne szégyelljünk a távolabbi ismerősökkel a munkánkról, az üzletünkről is beszélgetni – és nem csak panaszkodni, hanem bizony a sikereinket, a terveinket is bemutatni.

3. Lépjünk ki komfort zónánkból

Folyamatosan szükségünk van újabb és újabb ismeretségekre. Talán ez az egyik legfontosabb építőköve annak, hogyan is építsünk ki egy tartós és üzleti szempontból is sikeres kapcsolati hálót. E nélkül, nem leszünk képesek növelni a kapcsolati tőkénket és nem tudjuk úgy kialakítani a rendszert, hogy az egy magát folytonosan növelni képes öngerjesztő folyamattá alakuljon.

Pásztázzuk az ismerősök ismerőseit a közösségi oldalakon, járjunk konferenciákra és jelentkezzünk be üzleti klubokba. Készüljünk fel egy tökéletes bemutatkozással, hogy jó első benyomást tegyünk. Ha pedig megvan a névjegy csere, ugrás az előző pontra!

Nem elfecsérelt idő a kapcsolatépítés
Akármennyire a racionalitás és a folyamatos hajtás korát éljük, a személyes kapcsolatokon alapuló bizalom szerepe ma is megkérdőjelezhetetlen az üzleti életben. A kapcsolatépítés nem felesleges időtöltés, hanem fontos üzleti feladat és döntéssegítő mechanizmus.
4. Kérdezzük meg, miben tudunk segíteni

Ne kövessük el azt a hibát, hogy csak a saját magunk számára fontos dolgokat tartjuk napirenden, amikor kapcsolatot építünk. A leghatékonyabb kapcsolatépítési stratégia az, ha rájövünk, hogyan tudunk tenni valamit másokért, nem az, hogy mások mit tehetnek értünk. Ha először is teszünk valamit újdonsült ismerősünkért, kiválóan indítjuk a kapcsolatot. Számíthatunk rá, hogy a későbbiekben támogatni fognak minket.

5. Ne felejtsük el a „follow up”-ot

A marketingből ismert „follow up” a kapcsolatépítésben is hasznos! Semmi nem tesz többet a kapcsolatok fenntartásáért, mint egy jókor elküldött e-mail, vagy egy pár perces telefon. Természetesen a magánéletben is működik a dolog, de az üzleti kapcsolatoknál is nagyon sokat hoz, ha felhívunk valakit rákérdezni, hogy mi lett a végeredménye valaminek, amiről korábban beszéltünk stb. Ha ezt megtesszük, az egy fajta elköteleződést hoz létre a másik fél irányából is.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo