Igenis léteznek a környezettudatosságra törekvő cégek

Biztosan ismerős számodra a “whitewashing” kifejezés, amely lényegében azt jelenti, hogy a politikusok mindent megtesznek a kellemetlen tények eltüntetése érdekében. Nos, a “greenwashing”, lényegében ugyanez csak ökológiai kontextusban. Vagyis a cégek többet foglalkoznak azzal, hogy a reklámjaikban zöldnek tűnjenek, ahelyett, hogy inkább az ökológiai lábnyomuk csökkentésére koncentrálnának. 

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez ellen lépett fel a holland Xindao, amelynek a célja olyan gyártási folyamatok létrehozása, mely során a környezet figyelembevételével minőségi termékek kerülnek előállításra, és mindez ellenőrizhető módon történik. 

Az Impact kollekciójuk ennek az első futára, amelybe olyan táskák, sapkák, füzetek és kulacsok tartoznak, melyeket újrahasznosított poliészter és pamut felhasználásával készítenek. Ezek a környezettudatos termékek egyébként az Ajándéktárgyközpont kínálatában is elérhetők. 

Ezzel pedig a cég akár 1800 liter vizet is meg tud spórolni. De ez még egyáltalán nem minden: a gyártás során használt üveg és rozsdamentes acél tovább erősíti a termékek újrafelhasználható tulajdonságát.

Mindez pedig nyomon is követhető

A blokklánc technológia segítségével speciális mikrorészecskék kerülnek hozzáadásra az újrahasznosított nyersanyaghoz. Ez az úgynevezett AWARE™ jelzőanyag, amelyet ha a speciális mobil szkenner észlel, akkor az bizonyítja, hogy az adott késztermék valóban megfelel a fenntarthatósági elveknek. 

Mellesleg a termékcsalád tagjainál az is leellenőrizhető, hogy a gyártásuk során hány liter vízmegtakarítás történt, méghozzá a termék címkéjén lévő vízcseppben látható szám segítségével. 

A cég az adakozásra is odafigyel

A Xindao minden eladott termék bevételéből 2%-ot fel szokott ajánlani a Water.org-nak, amely megfizethető finanszírozás révén segíti a szegénységben élőket a biztonságos vízhez és a jobb higiéniához való hozzáférésben.

Mi a tanulság a fentebb leírtakból?

Bár a környezettudatos vásárlók számának növekedésével a zöldként reklámozott termékek száma is folyamatosan gyarapodik a polcokon, és közülük egyre több hazánkban is a hiteles ökominősítés nélküli árucikk, de ettől függetlenül még nem minden reklámot lehet félrevezetőnek bélyegezni. Igenis léteznek olyan cégek, amelyek valóban erőfeszítéseket tesznek a környezetért, és törekednek arra, hogy az ökológiai lábnyomukat minél jobban csökkenteni tudják. 

Sajnos sokszor a “greenwashing” következtében pont ők kerülnek versenyhátrányba, mivel az emberek hajlamosak elhinni a hangzatos ígéreteket, és nem néznek utána, hogy valóban úgy van-e, ahogy azt a cég a reklámaiban állítja. 

Pedig a fenntarthatóság csak akkor tud működni igazán, ha nyomon követhető. Tökéletes példaként szolgálhat a cikkben is említett holland Xindao.

 

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo