Igenis léteznek a környezettudatosságra törekvő cégek

Biztosan ismerős számodra a “whitewashing” kifejezés, amely lényegében azt jelenti, hogy a politikusok mindent megtesznek a kellemetlen tények eltüntetése érdekében. Nos, a “greenwashing”, lényegében ugyanez csak ökológiai kontextusban. Vagyis a cégek többet foglalkoznak azzal, hogy a reklámjaikban zöldnek tűnjenek, ahelyett, hogy inkább az ökológiai lábnyomuk csökkentésére koncentrálnának. 

Ez ellen lépett fel a holland Xindao, amelynek a célja olyan gyártási folyamatok létrehozása, mely során a környezet figyelembevételével minőségi termékek kerülnek előállításra, és mindez ellenőrizhető módon történik. 

Az Impact kollekciójuk ennek az első futára, amelybe olyan táskák, sapkák, füzetek és kulacsok tartoznak, melyeket újrahasznosított poliészter és pamut felhasználásával készítenek. Ezek a környezettudatos termékek egyébként az Ajándéktárgyközpont kínálatában is elérhetők. 

Ezzel pedig a cég akár 1800 liter vizet is meg tud spórolni. De ez még egyáltalán nem minden: a gyártás során használt üveg és rozsdamentes acél tovább erősíti a termékek újrafelhasználható tulajdonságát.

Mindez pedig nyomon is követhető

A blokklánc technológia segítségével speciális mikrorészecskék kerülnek hozzáadásra az újrahasznosított nyersanyaghoz. Ez az úgynevezett AWARE™ jelzőanyag, amelyet ha a speciális mobil szkenner észlel, akkor az bizonyítja, hogy az adott késztermék valóban megfelel a fenntarthatósági elveknek. 

Mellesleg a termékcsalád tagjainál az is leellenőrizhető, hogy a gyártásuk során hány liter vízmegtakarítás történt, méghozzá a termék címkéjén lévő vízcseppben látható szám segítségével. 

A cég az adakozásra is odafigyel

A Xindao minden eladott termék bevételéből 2%-ot fel szokott ajánlani a Water.org-nak, amely megfizethető finanszírozás révén segíti a szegénységben élőket a biztonságos vízhez és a jobb higiéniához való hozzáférésben.

Mi a tanulság a fentebb leírtakból?

Bár a környezettudatos vásárlók számának növekedésével a zöldként reklámozott termékek száma is folyamatosan gyarapodik a polcokon, és közülük egyre több hazánkban is a hiteles ökominősítés nélküli árucikk, de ettől függetlenül még nem minden reklámot lehet félrevezetőnek bélyegezni. Igenis léteznek olyan cégek, amelyek valóban erőfeszítéseket tesznek a környezetért, és törekednek arra, hogy az ökológiai lábnyomukat minél jobban csökkenteni tudják. 

Sajnos sokszor a “greenwashing” következtében pont ők kerülnek versenyhátrányba, mivel az emberek hajlamosak elhinni a hangzatos ígéreteket, és nem néznek utána, hogy valóban úgy van-e, ahogy azt a cég a reklámaiban állítja. 

Pedig a fenntarthatóság csak akkor tud működni igazán, ha nyomon követhető. Tökéletes példaként szolgálhat a cikkben is említett holland Xindao.

 

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo