Hogyan üzleteljünk az Öböl-térségben?

Üzleti szokások és lehetőségek az Öböl-menti arab országokban címmel 2013. szeptember 3-án a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) információs napot szervezett az arab országok iránt érdeklődő magyar cégek számára.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Irány a kincses Arábia! - Kép: Pixabay

A résztvevők az Öböl-térség gazdaságaival kapcsolatos előadásokat hallgathattak meg a többi között a piaci környezet és piacra jutási lehetőségek, üzletkötési szokások, cégalapítás, munkavállalás, arab kultúra és vallás témakörében. A rendezvényt a HITA az Insomnia Kft. és az Insomnia Middle East WLL, illetve térségbeli kiküldött kollégájuk közreműködésével rendezte meg.

A rendezvény előadói kiemelték, hogy a térség olajiparon alapuló gazdasága átalakulóban van, legfőbb törekvésük a saját gazdaságuk diverzifikálása. Ezek az országok gyorsan modernizálódnak, az élet minden területén jelentős importigényekkel rendelkeznek. Az új piacokért folyó versenyben a magyar vállalatoknak is vannak lehetőségeik, azonban ezekhez komoly elhatározás, invesztíció és kitartás szükséges. A sikeres értékesítés érdekében fontos a vállalatok jelenléte, hogy elnyerhessék a partnerek bizalmát. A piac vonzó, hiszen a régió 6 országa csaknem 50 millió fogyasztót jelent olyan országokban, ahol az egy főre eső GDP átlagosan 29 ezer USD. (Irány kelet! - De melyik?)

A rendezvény szervesen illeszkedik a magyar kormány „keleti nyitás” politikájába, amelynek egyik fontos pillére az arab országokkal történő külgazdasági kapcsolatok elmélyítése. Az információs napot nagy érdeklődés kísérte: a cégek részéről közel 60 látogató vett részt az eseményen.

Ahol még az igen is mást jelent – jó tanácsok keletre indulóknak
Mi magyarok az európai országokban viszonylag könnyen megbirkózunk a kulturális különbségek leküzdésével, sőt még Kanadában vagy az Egyesült Államokban sem jelent különösebb nehézséget a beilleszkedés. A világ gazdaságának átalakulása és a globalizáció eredményeként azonban egyre több cég nyit Ázsia vagy például Ausztrália felé. Alkalmazkodni távoli országok kulturális szokásaihoz pedig jóval nagyobb kihívást jelent, mint elsőre gondolnánk. Cziczárdi Györgyi,  az Expatcenter szakértője - akárcsak a cikksorozat első részében – országonként a legfontosabbakat emelte ki.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo