Hogyan üzleteljünk az Öböl-térségben?

Üzleti szokások és lehetőségek az Öböl-menti arab országokban címmel 2013. szeptember 3-án a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) információs napot szervezett az arab országok iránt érdeklődő magyar cégek számára.

Irány a kincses Arábia! - Kép: Pixabay

A résztvevők az Öböl-térség gazdaságaival kapcsolatos előadásokat hallgathattak meg a többi között a piaci környezet és piacra jutási lehetőségek, üzletkötési szokások, cégalapítás, munkavállalás, arab kultúra és vallás témakörében. A rendezvényt a HITA az Insomnia Kft. és az Insomnia Middle East WLL, illetve térségbeli kiküldött kollégájuk közreműködésével rendezte meg.

A rendezvény előadói kiemelték, hogy a térség olajiparon alapuló gazdasága átalakulóban van, legfőbb törekvésük a saját gazdaságuk diverzifikálása. Ezek az országok gyorsan modernizálódnak, az élet minden területén jelentős importigényekkel rendelkeznek. Az új piacokért folyó versenyben a magyar vállalatoknak is vannak lehetőségeik, azonban ezekhez komoly elhatározás, invesztíció és kitartás szükséges. A sikeres értékesítés érdekében fontos a vállalatok jelenléte, hogy elnyerhessék a partnerek bizalmát. A piac vonzó, hiszen a régió 6 országa csaknem 50 millió fogyasztót jelent olyan országokban, ahol az egy főre eső GDP átlagosan 29 ezer USD. (Irány kelet! - De melyik?)

A rendezvény szervesen illeszkedik a magyar kormány „keleti nyitás” politikájába, amelynek egyik fontos pillére az arab országokkal történő külgazdasági kapcsolatok elmélyítése. Az információs napot nagy érdeklődés kísérte: a cégek részéről közel 60 látogató vett részt az eseményen.

Ahol még az igen is mást jelent – jó tanácsok keletre indulóknak
Mi magyarok az európai országokban viszonylag könnyen megbirkózunk a kulturális különbségek leküzdésével, sőt még Kanadában vagy az Egyesült Államokban sem jelent különösebb nehézséget a beilleszkedés. A világ gazdaságának átalakulása és a globalizáció eredményeként azonban egyre több cég nyit Ázsia vagy például Ausztrália felé. Alkalmazkodni távoli országok kulturális szokásaihoz pedig jóval nagyobb kihívást jelent, mint elsőre gondolnánk. Cziczárdi Györgyi,  az Expatcenter szakértője - akárcsak a cikksorozat első részében – országonként a legfontosabbakat emelte ki.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo