Hogyan üzleteljünk az Öböl-térségben?

Üzleti szokások és lehetőségek az Öböl-menti arab országokban címmel 2013. szeptember 3-án a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) információs napot szervezett az arab országok iránt érdeklődő magyar cégek számára.

Irány a kincses Arábia! - Kép: Pixabay

A résztvevők az Öböl-térség gazdaságaival kapcsolatos előadásokat hallgathattak meg a többi között a piaci környezet és piacra jutási lehetőségek, üzletkötési szokások, cégalapítás, munkavállalás, arab kultúra és vallás témakörében. A rendezvényt a HITA az Insomnia Kft. és az Insomnia Middle East WLL, illetve térségbeli kiküldött kollégájuk közreműködésével rendezte meg.

A rendezvény előadói kiemelték, hogy a térség olajiparon alapuló gazdasága átalakulóban van, legfőbb törekvésük a saját gazdaságuk diverzifikálása. Ezek az országok gyorsan modernizálódnak, az élet minden területén jelentős importigényekkel rendelkeznek. Az új piacokért folyó versenyben a magyar vállalatoknak is vannak lehetőségeik, azonban ezekhez komoly elhatározás, invesztíció és kitartás szükséges. A sikeres értékesítés érdekében fontos a vállalatok jelenléte, hogy elnyerhessék a partnerek bizalmát. A piac vonzó, hiszen a régió 6 országa csaknem 50 millió fogyasztót jelent olyan országokban, ahol az egy főre eső GDP átlagosan 29 ezer USD. (Irány kelet! - De melyik?)

A rendezvény szervesen illeszkedik a magyar kormány „keleti nyitás” politikájába, amelynek egyik fontos pillére az arab országokkal történő külgazdasági kapcsolatok elmélyítése. Az információs napot nagy érdeklődés kísérte: a cégek részéről közel 60 látogató vett részt az eseményen.

Ahol még az igen is mást jelent – jó tanácsok keletre indulóknak
Mi magyarok az európai országokban viszonylag könnyen megbirkózunk a kulturális különbségek leküzdésével, sőt még Kanadában vagy az Egyesült Államokban sem jelent különösebb nehézséget a beilleszkedés. A világ gazdaságának átalakulása és a globalizáció eredményeként azonban egyre több cég nyit Ázsia vagy például Ausztrália felé. Alkalmazkodni távoli országok kulturális szokásaihoz pedig jóval nagyobb kihívást jelent, mint elsőre gondolnánk. Cziczárdi Györgyi,  az Expatcenter szakértője - akárcsak a cikksorozat első részében – országonként a legfontosabbakat emelte ki.

Véleményvezér

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.
Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?
A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo