Hogyan csökkenti a fluktuációt egy szállítmányozással foglalkozó cég?

Munkaerő-piaci szempontból a cégek, vállalatok manapság vérzivataros időket élnek, hiszen itthon is egyre több iparágat sújt a munkaerőhiány. Egy szállítmányozással foglalkozó cégnél a munkaerőhiány komoly veszteséget jelent, hiszen egy álló kamion, aminek nincs vezetője, havi szinten akár egymillió forintos veszteséget is jelenthet a cégnek. Stratégia kell tehát, hogy egyrészt csökkentsék a fluktuációt, másrészt hosszú távon meg tudják tartani a tehetséges, szakképzett munkavállalóikat.

„Mi például háztól házig szállítjuk a sofőrjeinket, és a nap 24 órájában elérhetőséget biztosítunk számukra. A sofőrök jelenlegi élethelyzetét figyelembe véve, személyre szabottan határozzuk meg a munkarendet, amiben semmi nincs kőbe vésve, egyéni igények szerint, rugalmasan alakítható” – avatott be Pintér Gyula.

 

A szabadság jár – de milyen? Munkahelyválasztásnál az is fontos szempont, hogy a szabadság fogalmát miképpen értelmezik és alkalmazzák. Ha a szabadság időtartamára a gépkocsivezetőt nem illeti meg a fizetése, az cseppet sincs rendben! Hosszú távon olyan megoldást érdemes keresni, ahol a pihenés időszakát nem terheli lelkiismeret-furdalás, amiért az idő alatt a családfő nem keres pénzt a családi kasszába.

„Éppen ezért érdemes a kirívóan magas bérajánlatokat alaposabban is megvizsgálni, mert azok gyakran nem tartalmazzák a szabadság alatti fizetést. Emellett kedvező lehet az a lehetőség is, ha egy-egy elintézendő ügy miatt nem kell egy teljes szabadnapot kivenni, a munkáltató partner abban, hogy ezeket szükség esetén munkaidőben is el lehessen végezni” – ismertette a szakember.

Táppénz és biztosítások a nehezebb időkre Aki előre tervez, annak olyan eshetőségekre is gondolnia kell, hogy mi történik akkor, ha lebetegszik, időszakosan alkalmatlanná válik a munkavégzésre. Lényeges, hogy a táppénz olyan mértékű legyen, ami valóban segítséget jelent, és az sem elhanyagolható szempont, ha a munkavállaló a munkaadójára a bajban is számíthat, nem csak akkor, amikor problémamentesen végzi a feladatait.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo