Az eladások csökkenésének egyik oka, hogy lényegében minden okos-telefon alkalmas a legtöbb ember használt, alapvető funkciókra. Ritkábban váltunk készüléket, egyrészt azért, mert nincsenek igazi újdonságok, másrészt, mert világszerte lelassult a konjunktúra. Ennek tudható be, hogy az állandó növekedés után tavaly először csökkent az eladások száma: 1.43 Mrd. készülék fogyott, 5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
Az élesedő versenyben a még nem bizonyított kémkedési vádak ellenére a Huawei volt tavaly a legsikeresebb: világpiaci aránya jó 14 százalék, ezzel felzárkózott az Apple mellé.Míg a mobil-eladások Kínában, az Apple legnagyobb piacán, 2018-ban 11 százalékkal csökkentek, a Huawei ott tovább tudott erősödni és piaci részesedése immár 25 százalékos.
A világpiaci vezető, a Samsung, Kínában egyáltalán nem sikeres és általában sem igazán: a dél-koreai konszern tavaly 28 millió
A mobil-gyártás világgazdasági jelentőségére, Kína központi szerepére hívja fel a figyelmet a Nemzetközi Valutaalap (IMF) tanulmánya. Új mobilok-telefonok gyártása előtt milliárdos alkatrész-rendeléseket adnak fel Kínából délkelet-ázsiai cégeknek. Tajvan kivitelének harmadát például ezek adják. Ugyanakkor Kína teljes exportjának 5 százalékát teszik ki a mobilkészülékek, így a visszaesésre utaló jelenségek kihatnak az egész világgazdaságra.