A vizsgálat eredménye szerint a szállásfoglaló oldalak egyik széles körben elterjedt módszere a nyomásgyakorlás, amellyel rábírják a fogyasztókat arra, hogy vakon hozzák meg vásárlási döntéseiket. Ez a gyakorlat félrevezeti a fogyasztókat, és növeli a kamufoglalások, valamint a törlések számát.
A szállásközvetítő oldalakon az utóbbi években nagyon elterjedtek azok a mondatok, mint „Az elmúlt 24 órában 15 foglalás érkezett ide” vagy „Már csak 2 szabad szobánk maradt”.
A fogyasztók nem tudják, mi áll ezek mögött a kijelentések mögött, és hogy ezek konkrétan milyen összefüggésben vannak pl. az általuk preferált dátummal. A kedvező lemondási feltételek azután arra ösztönzik a fogyasztókat, hogy ugyanarra a dátumra több foglalást tegyenek, majd később lemondják a feleslegesnek ítélt foglalást.
Christian de Barrin, a HOTREC (a szállodák, éttermek és kávézók európai ernyőtestületének) vezérigazgatója szerint a brit hatóság által azonosított gyakorlatok rontják a szélesebb szálláspiac megítélését, és nemcsak a fogyasztókat károsítják, hanem torzítják a szálláshelyek közötti versenyt is.
Markus Luthe, a HOTREC disztribúciós munkacsoportjának elnöke pedig azt nyilatkozta, reméli, hogy ezek a gyakorlatok megszűnnek az Egyesült Királyságban és az egész EU-ban, ami átláthatóbb és korrektebb piaci viszonyokat eredményez majd.