Több mint 20 ezer vállalkozás pénztárgépbeszerzéséhez nyújt segítséget a kormányzat. A támogatás összege kasszánként 50 ezer forint, amelyet a vállalkozások legfeljebb öt pénztárgépre vehetnek igénybe. Az érintetteknek érdemes körültekintően választani, ugyanis csak az olyan új, műszaki paraméterekkel bíró pénztárgép után jár az 50 ezer forintos támogatás, amely 2016. november 30-ig kiadott forgalmazási engedéllyel rendelkezik.
A támogatás tehát a 2017. január elsejétől kötelezetteknek jár, azaz a gépjármű-javítási, karbantartási tevékenységet; a gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet; a motorkerékpár, alkatrész kereskedelmét, javítását; a plasztikai sebészeti tevékenységet; a diszkó, táncterem működtetését; a textil, szőrme mosását, tisztítását, vegytisztítását, vasalását végzőknek, illetve a masszázsszalonoknak, fogyasztó- és karcsúsítószalonoknak, fitnesz-, testépítő kluboknak, valamint a taxisoknak és a pénzváltóknak.
A támogatás iránti kérelmet – a rendelet hatálybalépését követő 8. naptól – a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz lehet majd benyújtani. Az érintetteknek több mint öt hónapjuk van a támogatás igénybevételére, tekintettel arra, hogy a kérelem benyújtásának végső – és egyben jogvesztő – határideje 2017. március 31-e. A támogatás igénybevétele a lehető legegyszerűbb módon történik, a vállalkozónak gyakorlatilag 50 ezer forinttal kevesebbet kell fizetni a pénztárgép megvásárlásakor.
A jogszabálytervezet szövege itt érhető el!
Az érintett – az NGM számításai szerint – összességében mintegy 20 ezer vállalkozásnak majd három hónapja van arra, hogy a NAV-tól üzembehelyezési kódot kérjen, illetve beszerezze az átszemélyesítésre alkalmas, modernizált pénztárgépet – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. (2016. szeptember helyett végül 2017. január a módosított határidő.)
A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) két, új műszaki követelményeknek megfelelő pénztárgépet is engedélyezett. Az újonnan kötelezetteknek 2017. január elsejéig kell beszerezniük az online kasszákat. Az új műszaki paraméterekkel bíró pénztárgépek többek között „átszemélyesíthetőek”, ami azt jelenti, hogy egy viszonylag egyszerű szoftverfrissítést követően más vállalkozó is használhatja, így az új típusú pénztárgép eladható vagy bérbe adható. Ez azért is fontos, mert az online kassza használatra kötelezettek körének bővítésén kívül a meglévő online pénztárgépek engedélyét is meg kell újítani, a gépeket frissíteni kell, mert változtak a korábban beüzemelt gépekre vonatkozó műszaki-technikai követelmények – például elvárás az „átszemélyesíthetőség„. Így azok a cégek is eszközönként mintegy 60-70 ezer forintos plusz kiadással számolhatnak a rendeletmódosítás miatt, amelyeknek már van szabályosan működő, NAV-hoz bekötött pénztárgépük.