A KPMG és a Consumer Goods Forum fogyasztói vállalatok vezetőit kérdezte 44 országban növekedési stratégiájukról, a fogyasztókkal való viszonyukról. A jövedelmezőség növekedésének legfontosabb eszközeiként a megkérdezettek 43 százaléka az értékesítés növelését, 39 százalék a termékfejlesztést, míg 36 százalék a költségcsökkentési programokat jelölte meg. Az informatikai átalakításokat ugyanakkor – az előzetes várakozásokkal szemben viszonylag kevesen – csupán a válaszadók 19 százaléka értékelte fontosnak.
A k+f és az innovációs beruházások területén a megkérdezettek 84 százalékának a termékfejlesztés a prioritása, ezt 44 százalékkal a marketing követi. A marketingstratégiák közül a vállalatok számára a márkaépítés, az árazás és a fogyasztói adatok elemzése a vezető stratégia. Az online és mobilértékesítést, a közösségi média használatát, és az applikációfejlesztést, alacsonyabb prioritású tényezőnek tartják a válaszadók.
„A felmérés tanulsága, hogy újra a ’fogyasztónak mindig igaza van’, régi bölcsessége a meghatározó. A vállalatok a fogyasztókkal való munkára és szükségleteik kielégítésére fókuszálnak, ahelyett hogy befolyásolni akarnák őket. Ezt tükrözi az az adat is, amely szerint a kereskedők harmada azt tervezi, hogy együttműködik fogyasztóival az innováció irányának kialakításában” - hangsúlyozta Mark Bownas a KPMG fogyasztói piacokért felelős magyarországi partnere.
„A kereskedelem világa folyamatosan változik a technológia fejlődése és a demográfiai trendek alakulása mentén. Ami különösen érdekes ebből a kutatásból, hogy a vállalatok a már kipróbált, letesztelt taktikákhoz fordulnak, hogy biztosítsák a túlélésen kívül a növekedést is az új üzleti környezetben” – mondta el Sabine Ritter.