Ezek lehetnek a növekedés motorjai a fogyasztói piacokon

A hagyományos stratégiák, azaz az eladások növelése, a termékfejlesztés és a költségcsökkentési programok lehetnek a jövedelmezőség növelésének eszközei a következő két évben a fogyasztói vállalatok számára – derül ki a KPMG és a Consumer Goods Forum nemzetközi felméréséből. Mindeközben a közösségi média és a mobilapplikációk használata, vagy az online kereskedelem alacsonyabban értékelt szempontok a vállalati vezetők körében.

Kép: SXC

A KPMG és a Consumer Goods Forum fogyasztói vállalatok vezetőit kérdezte 44 országban növekedési stratégiájukról, a fogyasztókkal való viszonyukról. A jövedelmezőség növekedésének legfontosabb eszközeiként a megkérdezettek 43 százaléka az értékesítés növelését, 39 százalék a termékfejlesztést, míg 36 százalék a költségcsökkentési programokat jelölte meg. Az informatikai átalakításokat ugyanakkor – az előzetes várakozásokkal szemben viszonylag kevesen – csupán a válaszadók 19 százaléka értékelte fontosnak.

A k+f és az innovációs beruházások területén a megkérdezettek 84 százalékának a termékfejlesztés a prioritása, ezt 44 százalékkal a marketing követi. A marketingstratégiák közül a vállalatok számára a márkaépítés, az árazás és a fogyasztói adatok elemzése a vezető stratégia. Az online és mobilértékesítést, a közösségi média használatát, és az applikációfejlesztést, alacsonyabb prioritású tényezőnek tartják a válaszadók.

Elsősorban a kiváló termékminőségben és a kedvező árban a látják a siker titkát
Újra a fogyasztó a fókuszban – vissza az alapokhoz

„A felmérés tanulsága, hogy újra a ’fogyasztónak mindig igaza van’, régi bölcsessége a meghatározó. A vállalatok a fogyasztókkal való munkára és szükségleteik kielégítésére fókuszálnak, ahelyett hogy befolyásolni akarnák őket. Ezt tükrözi az az adat is, amely szerint a kereskedők harmada azt tervezi, hogy együttműködik fogyasztóival az innováció irányának kialakításában” - hangsúlyozta Mark Bownas a KPMG fogyasztói piacokért felelős magyarországi partnere.

Itt a lista! Ezek jelentik a legnagyobb veszélyt cégére!
Az árverseny jelenti a legnagyobb kihívást a cégek számára, a kockázati lista második helyén a költségcsökkentési kényszer, harmadikon a piaci kihívások állnak. A legtöbb lehetőség jelenleg az innovációban rejlik – mutat rá az Ernst & Young felmérése.
Hasonlóan értékelte a felmérést a Consumer Goods Forum alelnöke. Sabine Ritter szerint miközben az informatikára építő fejlesztések fontosak a cégek számára, elsősorban a kiváló termékminőségben és a kedvező árban a látják a siker titkát a mai gazdasági környezetben.

„A kereskedelem világa folyamatosan változik a technológia fejlődése és a demográfiai trendek alakulása mentén. Ami különösen érdekes ebből a kutatásból, hogy a vállalatok a már kipróbált, letesztelt taktikákhoz fordulnak, hogy biztosítsák a túlélésen kívül a növekedést is az új üzleti környezetben” – mondta el Sabine Ritter.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo