Ezek lehetnek a növekedés motorjai a fogyasztói piacokon

A hagyományos stratégiák, azaz az eladások növelése, a termékfejlesztés és a költségcsökkentési programok lehetnek a jövedelmezőség növelésének eszközei a következő két évben a fogyasztói vállalatok számára – derül ki a KPMG és a Consumer Goods Forum nemzetközi felméréséből. Mindeközben a közösségi média és a mobilapplikációk használata, vagy az online kereskedelem alacsonyabban értékelt szempontok a vállalati vezetők körében.

Kép: SXC

A KPMG és a Consumer Goods Forum fogyasztói vállalatok vezetőit kérdezte 44 országban növekedési stratégiájukról, a fogyasztókkal való viszonyukról. A jövedelmezőség növekedésének legfontosabb eszközeiként a megkérdezettek 43 százaléka az értékesítés növelését, 39 százalék a termékfejlesztést, míg 36 százalék a költségcsökkentési programokat jelölte meg. Az informatikai átalakításokat ugyanakkor – az előzetes várakozásokkal szemben viszonylag kevesen – csupán a válaszadók 19 százaléka értékelte fontosnak.

A k+f és az innovációs beruházások területén a megkérdezettek 84 százalékának a termékfejlesztés a prioritása, ezt 44 százalékkal a marketing követi. A marketingstratégiák közül a vállalatok számára a márkaépítés, az árazás és a fogyasztói adatok elemzése a vezető stratégia. Az online és mobilértékesítést, a közösségi média használatát, és az applikációfejlesztést, alacsonyabb prioritású tényezőnek tartják a válaszadók.

Elsősorban a kiváló termékminőségben és a kedvező árban a látják a siker titkát
Újra a fogyasztó a fókuszban – vissza az alapokhoz

„A felmérés tanulsága, hogy újra a ’fogyasztónak mindig igaza van’, régi bölcsessége a meghatározó. A vállalatok a fogyasztókkal való munkára és szükségleteik kielégítésére fókuszálnak, ahelyett hogy befolyásolni akarnák őket. Ezt tükrözi az az adat is, amely szerint a kereskedők harmada azt tervezi, hogy együttműködik fogyasztóival az innováció irányának kialakításában” - hangsúlyozta Mark Bownas a KPMG fogyasztói piacokért felelős magyarországi partnere.

Itt a lista! Ezek jelentik a legnagyobb veszélyt cégére!
Az árverseny jelenti a legnagyobb kihívást a cégek számára, a kockázati lista második helyén a költségcsökkentési kényszer, harmadikon a piaci kihívások állnak. A legtöbb lehetőség jelenleg az innovációban rejlik – mutat rá az Ernst & Young felmérése.
Hasonlóan értékelte a felmérést a Consumer Goods Forum alelnöke. Sabine Ritter szerint miközben az informatikára építő fejlesztések fontosak a cégek számára, elsősorban a kiváló termékminőségben és a kedvező árban a látják a siker titkát a mai gazdasági környezetben.

„A kereskedelem világa folyamatosan változik a technológia fejlődése és a demográfiai trendek alakulása mentén. Ami különösen érdekes ebből a kutatásból, hogy a vállalatok a már kipróbált, letesztelt taktikákhoz fordulnak, hogy biztosítsák a túlélésen kívül a növekedést is az új üzleti környezetben” – mondta el Sabine Ritter.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo