Ezek lehetnek a növekedés motorjai a fogyasztói piacokon

A hagyományos stratégiák, azaz az eladások növelése, a termékfejlesztés és a költségcsökkentési programok lehetnek a jövedelmezőség növelésének eszközei a következő két évben a fogyasztói vállalatok számára – derül ki a KPMG és a Consumer Goods Forum nemzetközi felméréséből. Mindeközben a közösségi média és a mobilapplikációk használata, vagy az online kereskedelem alacsonyabban értékelt szempontok a vállalati vezetők körében.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

A KPMG és a Consumer Goods Forum fogyasztói vállalatok vezetőit kérdezte 44 országban növekedési stratégiájukról, a fogyasztókkal való viszonyukról. A jövedelmezőség növekedésének legfontosabb eszközeiként a megkérdezettek 43 százaléka az értékesítés növelését, 39 százalék a termékfejlesztést, míg 36 százalék a költségcsökkentési programokat jelölte meg. Az informatikai átalakításokat ugyanakkor – az előzetes várakozásokkal szemben viszonylag kevesen – csupán a válaszadók 19 százaléka értékelte fontosnak.

A k+f és az innovációs beruházások területén a megkérdezettek 84 százalékának a termékfejlesztés a prioritása, ezt 44 százalékkal a marketing követi. A marketingstratégiák közül a vállalatok számára a márkaépítés, az árazás és a fogyasztói adatok elemzése a vezető stratégia. Az online és mobilértékesítést, a közösségi média használatát, és az applikációfejlesztést, alacsonyabb prioritású tényezőnek tartják a válaszadók.

Elsősorban a kiváló termékminőségben és a kedvező árban a látják a siker titkát
Újra a fogyasztó a fókuszban – vissza az alapokhoz

„A felmérés tanulsága, hogy újra a ’fogyasztónak mindig igaza van’, régi bölcsessége a meghatározó. A vállalatok a fogyasztókkal való munkára és szükségleteik kielégítésére fókuszálnak, ahelyett hogy befolyásolni akarnák őket. Ezt tükrözi az az adat is, amely szerint a kereskedők harmada azt tervezi, hogy együttműködik fogyasztóival az innováció irányának kialakításában” - hangsúlyozta Mark Bownas a KPMG fogyasztói piacokért felelős magyarországi partnere.

Itt a lista! Ezek jelentik a legnagyobb veszélyt cégére!
Az árverseny jelenti a legnagyobb kihívást a cégek számára, a kockázati lista második helyén a költségcsökkentési kényszer, harmadikon a piaci kihívások állnak. A legtöbb lehetőség jelenleg az innovációban rejlik – mutat rá az Ernst & Young felmérése.
Hasonlóan értékelte a felmérést a Consumer Goods Forum alelnöke. Sabine Ritter szerint miközben az informatikára építő fejlesztések fontosak a cégek számára, elsősorban a kiváló termékminőségben és a kedvező árban a látják a siker titkát a mai gazdasági környezetben.

„A kereskedelem világa folyamatosan változik a technológia fejlődése és a demográfiai trendek alakulása mentén. Ami különösen érdekes ebből a kutatásból, hogy a vállalatok a már kipróbált, letesztelt taktikákhoz fordulnak, hogy biztosítsák a túlélésen kívül a növekedést is az új üzleti környezetben” – mondta el Sabine Ritter.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo