Ennyi kéne ahhoz, hogy növekedni kezdjen a családi cég
A vállalkozások közel negyede nehezen tör ki az otthoni keretekből – derül ki a CIB Bank és a BellResearch közös kutatásából. Itthon a kisvállalatok 22 százaléka ugyanis egy-két személyes családi vállalkozásként működik, pedig néhány egyszerű ötlettel valódi, nyereséget termelő gazdasági szervezetté válhatnának. A CIB szakértői összeállítottak egy listát arról, mit kell ezért tennie a tulajdonosoknak.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
A maximum 300 millió forint árbevételű kisvállalatok 22 százaléka egyszerű családi vállalkozásként működik ma Magyarországon – derül ki a CIB Bank és a BellResearch közös, reprezentatív kutatásából. A családi vállalkozások aránya Kelet-Magyarországon a legnagyobb, itt minden második kisvállalkozás ilyen formában működik. A kutatásban „One man show”-ként elnevezett szegmensbe tartozó vállalkozások közös jellemzője, ahogy a név is jelzi, hogy a tulajdonos egymaga dolgozik, vagy legfeljebb 1-3 másik személyt von be az ügyek intézésébe. (Pedig az egyszemélyes vállalkozások esendőbbek.) A háztartás és a vállalkozás gazdálkodása rendszerint egybefolyik, és a vállalkozás fő célja a család megélhetésének biztosítása. A vállalkozás ügyeit emellett háztartási szemlélettel kezelik, és csak annyiban térnek el ettől a szemlélettől és gyakorlattól, amennyiben azt a jogszabályok kikényszerítik.
Ezeknek a vállalkozások vezetői ugyanakkor egy kis odafigyeléssel és tudatossággal kiléphetnének a családi vállalkozás szűk köréből, és nagyobb nyereséggel is működhetnének. Ehhez a CIB Bank szakértői egy gyakorlati listát állítottak össze.
Készítsen üzleti tervet!
Tudta, hogy azok a vállalkozások, akik üzleti tervet készítenek, kétszer nagyobb valószínűséggel tudják vállalkozásukat fejleszteni, beruházásokat végrehajtani? Bár misztikusan hangzik, az üzleti terv akár egy egyszerű táblázat is lehet, a lényeg, hogy cégvezetőként gondolja végig, és számszerűsítse, hogy mennyi idő alatt honnan hova szeretné eljuttatni vállalkozását. Foglalja össze bevételeit és kiadásait, tervezze meg, hogy milyen fejlesztésekre, forrásokra lenne szüksége! Itt olvashat erről részletesebben.
Tanulni sosem késő
A kutatásból kiderült, hogy kimutatható az összefüggés a cégvezetők pénzügyi ismeretei, korábbi pénzügyi területen végzett tanulmányai és az általuk vezetett vállalkozás sikere között. Ezért érdemes bármilyen életkorban belevágni a pénzügyi ismereteink fejlesztésébe, erre pedig már sokfajta képzés, tanfolyam is lehetőséget kínál. A nyelvtanulás például mindig jó ötlet – és nem csak az angol lehet jövedelmező.
Lépjen be az online világba!
Az okostelefonok, tabletek és okostévék terjedésével minden vállalkozás számára egyre fontosabb az online tér. Egy egyszerű, de informatív honlap is segít abban, hogy célközönsége rátaláljon vállalkozására. Egy ilyen oldal létrehozása és üzemeltetése nem jelent nagy költséget, és nem igényel sok energiát.
Keresse az újdonságokat!
Bármilyen területen is működik vállalkozása, fontos, hogy ismerje a világban megjelenő újdonságokat – akár eszközökről, akár eljárásokról legyen szó. Ne féljen új dolgokat kipróbálni, vonja be ügyfeleit is, és az ő visszajelzései alapján vezesse be az újításokat.
Keresse a pályázati lehetőségeket!
A fejlesztésekhez, beruházáshoz elengedhetetlen, hogy külső forrásokat is bevonjon, ennek egyik módja a pályázat. Figyelje a lehetőségeket, hiszen a pályázatokon nemcsak pénzbeli finanszírozást, de eszközöket is nyerhet vállalkozásának. Ha pedig nincs számára kedvező pályázati lehetőség, a banki finanszírozási formák között számos különféle megoldás van akár likviditási problémák, akár az eszközhiány áthidalására. Itt talál naprakész információkat ebben a témában.