A minisztert kísérő 20 fős üzletember-delegáció több mint 60 magyar vállalat képviselőjével találkozott. Az eseményen a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) két együttműködési megállapodást is aláírt tunéziai partnerszervezetekkel. Az észak-afrikai régión belül Egyiptom és Marokkó mellett Tunézia Magyarország egyik legfontosabb kereskedelmi partnere. A két ország közötti gazdasági együttműködések nem új keletűek, hiszen már tavaly novemberben Budapesten ülésezett a Tunéziai–Magyar gazdasági vegyes bizottság, idén júniusban pedig Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár látogatott Tunéziába.
A Tunézia és Magyarország közötti külkereskedelmi termékforgalom az elmúlt években folyamatosan nőtt, egy kisebb visszaesést követően 2011-ben kiugró értékű volt, meghaladta a 100 millió dollárt. Ennek is köszönhető, hogy a fórumon több ágazat – többek között az élelmiszer- és szállodaipar, textil- és járműipar – területén történtek előremutató tárgyalások. A tavalyi évben 22 millió dollár értékben importált Magyarország termékeket Tunéziából, és az import nagy részét gépek és szállítóeszközök tették ki. Tunéziában egyre több magyar tulajdonú befektetés ismert.
A fórumon Bilek Péter, a HITA elnökhelyettese ismertette a magyar kormány „keleti nyitás” politikáját és stratégiáját, amely a tradicionális piacok mellett új piacok megnyerését tűzte ki célul. A tervek szerint a következő években Magyarország a jelenlegi szintről növelni szeretné a nem EU-s országokba irányuló exportját, ezzel elérve, hogy a teljes kivitel egyharmada az unión kívülre irányuljon.
A program során a HITA két partnerszervezettel írt alá együttműködési megállapodást. Az exportfejlesztést célzó tunéziai társszervezet, a CEPEX (Tunisian Export Promotion Center), illetve a befektetésösztönzést elősegítő FIPA (The Foreign Investment Promotion Agency Tunisia) és a HITA közötti megállapodások a jövőben lehetővé teszik, hogy a két ország az eddigieknél szorosabb kereskedelmi és gazdasági együttműködést folytasson.