Az ultra diszkont cégnek egy uniós jogszabály szerint kellene a foglalt út hosszának függvényében minden olyan utasának kártérítést fizetnie, akiknek járatát törölték, vagy az a menetrendhez képest három órával később érkezett meg a célreptérre.
A légitársaság azonban nem akart fizetni számos utasának, mondván, hogy a sztrájk vis-maior helyzetnek számít.
Ezt vitatták az utasokat képviselő szervezetek, akik azzal érveltek, hogy a cégnél bekövetkezett sztrájkok a Ryanair üzletpolitikájának és munkavállalóival szembeni bánásmódjának következtében szerveződtek. Ezért a cég igen is felelős azért, hogy a munkabeszüntetések bekövetkeztek.
Az ír kerületi bíróság most kimondta, az érintett utasoknak nem jár az uniós jogszabály szerinti kártérítés.
Az ítéletet a bíróság a Ryanair azon érvelésére alapozta, miszerint a sztrájkok a cégen kívülálló tényezőnek tekinthetők, azokra
Az ír döntés azután született meg, hogy hasonló ügyekben Spanyolországban több városban, egymástól függetlenül hoztak az utasok kártérítési igényét jogtalannak kimondó döntéseket. Ezidáig azonban ír bejegyzése miatt csak korlátozottan hivatkozhatott ezekre a Ryanair, mostantól azonban erre minden jogalapjuk megvan.
A cég üdvözölte a döntést, közleményükben ugyanakkor leszögezik, minden törvényi kötelezettségüknek eleget tesznek, járattörlés esetén pedig ahol csak lehet segítik ügyfeleiket szállással, ellátással és másik járatra történő átfoglalással.