Egyre szívesebben nézegetünk sört és macskaeledelt

Sör, puding/tejalapú desszert, valamint szénsavas üdítőital tévéreklámjai jutottak el az élelmiszerek közül a legtöbb tévénézőhöz az idei harmadik negyedévben. Háztartási vegyi árukból és kozmetikumokból női illatszer, mosogatószer valamint arckrém érte el a legnagyobb nézettséget.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay
A reklámok által elért nézők aránya – nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel a Gross Rating Point (GRP) – azt fejezi ki, hogy egy reklámszpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét. Sörnél a július–szeptember között regisztrált 20 738 százalékos GRP több mint duplája a tavalyi harmadik negyedévinek. A puding- és tejalapú desszert GRP-je 10 295 százalék, ami másfélszer annyi, mint a múlt évi hasonló periódusban. Szénsavas üdítőitalnál a 10 041 százalékos GRP 35 százalék növekedést jelent. Az összes élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termék hazai tévéreklámjai az idei harmadik negyedévben 187 361 százalékos GRP-t értek el; 11 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló periódus során. Említést érdemel, hogy a top húsz termékosztály közül több mint háromszorosára nőtt a hajápolási termékek GRP-értéke. Továbbá kétszeresére emelkedett a sör és a macskaeledel esetében is, de kávénál is csaknem a dupláját érte el, egyik harmadik negyedévről a másikra. Élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok tévéreklámjára idén július–szeptember között a vállalatok listaáron (kedvezmények nélkül) 76 milliárd 170 millió forintot költöttek; 27 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszak alatt. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek. Ami nézettség szempontjából a csatornák pozícióját illeti: az általános szórakoztató csatornák részesedése 18 százalékról 20-ra emelkedett, az idei és tavalyi harmadik negyedév összehasonlításában. A film- és a hírcsatornák részesedése kismértékben nőtt, 10, illetve 4 százalékra. A gyerekcsatornák 5 százalékos mutatója nem változott tavaly július–szeptemberhez viszonyítva. Az idei harmadik negyedév „nyertesei” leginkább a két országos kereskedelmi csatornától (RTL Klub és TV2) vontak el nézőket. Utóbbiak együttes részesedése 28 százalékról 24-re csökkent. Ezzel egy időben a közszolgálati csatornák együttes közönségaránya 17-ről 18 százalékra emelkedett.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo