A Magyar Kormány 2016-ban elfogadta a Digitális Jólét Program (DJP) részeként Magyarország Digitális Exportfejlesztési Stratégiáját (DES), melynek célja az állami digitális megoldások külpiaci értékesítésének bővítése, és az innovatív magyar vállalkozások exportfejlesztése. A Kereskedőház a DES hivatalos munkaszervezeteként, valamint InnoTrade startup programja révén aktív szakmai tevékenységet folytat a magyar IKT szektor és startup ökoszisztéma fejlesztése és külpiacokon való pozícionálása érdekében.
,,A magyar nemzetgazdaság kitörési pontja lehet a digitális gazdaság, ezért átgondolt, valamennyi területre kiterjedő fejlesztése kiemelt jelentőséggel bír. Az InternetKon eredményei alapján 2015 decemberében indította el a kormány Digitális Jólét Programot, melynek keretében elkészültek a következő évek digitális fejlesztési irányait meghatározó stratégiák, köztük Magyarország Digitális Exportfejlesztési Stratégiája (DES) is. A DES átfogó kormányzati intézkedéscsomagot határoz meg az informatikai kkv-k exportképességének javítása érdekében. A digitális gazdaság exportteljesítményének javulása jelentős mértékben járulhat hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez, a fiatalok számára is vonzó, nagyszámú, magas hozzáadott értékű munkahelyet teremt, serkenti a hazai digitális innovációt, valamint a magyar tudás és innováció hasznosításával javítja Magyarország nemzetközi megítélését” – mondta el Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos.
A Kereskedőház e stratégia mentén megszervezi első, infokommunikációra fókuszáló képzését, a 2017. szeptember 26–27., illetve 2017. október 11–12. között Gárdonyban megvalósuló IKT Exportakadémiát. A kétszer kétnapos képzés keretében a résztvevők külpiaci szakértők, elismert trénerek, valamint sikeres exportőrök előadásai és szituációs gyakorlatai keretében fejleszthetik tárgyalástechnikai és vezetői készségeiket, átfogó tájékoztatást kapnak az ágazatot érintő aktualitásokról, a sikeres marketing- és üzleti stratégia kialakításáról, a különböző kockázati tőkealapok nyújtotta lehetőségekről, illetve az elérhető uniós pályázati forrásokról. Az itt megszerzett tudásnak köszönhetően a tréninget követően az MNKH szakmai iránymutatásával a vállalatok felépíthetik külpiacra lépési stratégiájukat.
Az eseményen a résztvevők elsőként csatlakozhatnak a Kereskedőház most induló online oktatási rendszeréhez. A négy képzési modult tartalmazó felületen a regisztrált vállalkozók megismerhetik többek között a hatékony piackutatás, termékpozicionálás, ügyfélmenedzsment és marketingstratégia kialakításának lehetőségeit, továbbá hasznos információkhoz juthatnak a hazai exportösztönzéssel foglalkozó intézményrendszerről, a nemzetközi adásvételi szerződésekről, illetve a különböző igénybe vehető banki szolgáltatásokról.