„Egy startup üzleti terve annyit ér, mint Kolumbusz útvonalterve India felé”

Ha egy vállalkozás tőkét szeretne bevonni, sok egyéb mellett elengedhetetlen, hogy rendelkezzen egy alaposan kidolgozott üzleti stratégiával és üzleti tervvel. Fel kell készülni azonban azokra a helyzetekre is, amikor a történések nem az előre megtervezett módon alakulnak – idézi Balogh Péter startup-tanácsadót a Széchenyi Tőkealapkezelő Zrt. blogja.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Balogh Péter, a navigációsszoftver-gyártó NNG alapítója ma már üzleti angyalként és startup-tanácsadóként tevékenykedik. Az évek során felhalmozott széleskörű tapasztalatait gyűjtötte össze és posztolta rendszeresen LinkedIn-oldalán #startupcoelho néven. Balogh Péter a Piac&Profitban is megosztotta a gondolatait, tavaly a startupokba befektetni vágyóknak adott tippeket.

Hét lecke kezdő angyaloknak
Százból csak alig öt startup lesz sikeres, hogyan választhatja ki a befektető melyikbe tegye a pénzét? Vendégszerzőnk, Balogh Péter hét leckét oszt meg velünk, amelyeket érdemes megfontolnia minden induló angyalbefektetőnek.
„Egy startup öt éves üzleti terve annyit ér, mint Kolumbusz Kristóf útvonalterve India felé” – idézi az egyik friss írását az SZTA-blog. Mint írta, egy startup általában új piacokat, ötleteket, üzleti modelleket próbál, azaz olyasmivel akar sikert elérni, amit abban a formában még senki nem próbált, oda hajózik el, ahol még nincs térkép. Szerinte, bár tervre szükség van, a vállalkozóknak fel kell rá készülni, hogy a startup szinte biztos, hogy nem a szerint halad majd a valóságban.

Balogh Péter figyelmeztetett arra is, hogy a kockázati tőkebefektetés nem csodaszer, óvatosan kell ilyen üzletekbe beszállni. Mint mondta, ez a hozzáállás jellemző egyébként a befektetőkre is, ez az oka annak, hogy nem minden sztori, bármennyire is sikeres lehetne, talál befektetőre. Szerinte befektetni csak olyan cégbe érdemes, ami működő üzlet tud lenni, nagyon nagyra tud nőni és eladásra fog kerülni. „Azaz feltalálókba, világújító találmányokba, népjóléti ötletekre, családi kézműves cégbe, helyi kis szolgáltatóba egyszerűen nem éri meg pénzt tenni. Ne várjuk el a kockázati tőkétől, hogy mindent megoldjon. Nagyon specializált műfaj ami csak néhány jól meghatározható témára tud finanszírozást nyújtani” – mondta.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo