Edzés, stílusra

Coachingról talán már sokan hallottak, a stílus coaching viszont újkeletű "edzésforma", ami segít kihozni minden ügyfélből a legjobbat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:PP archív

A stílus coaching holisztikus megközelítése a stílus tanácsadásnak, mely rávilágít a kapcsolatra, ami a külső megjelenés és aközött létezik, ahogyan belülről érezzük magunkat: nem csak a külsővel foglalkozik, amit a tükörben látunk, hanem a belső képpel, amit belső szemeinkkel látunk.  Alapfilozófiája, hogy minden ember tökéletes. Testünk egyedülálló a világon, így másokéval összehasonlíthatatlan. Mindenkinek vannak sajátos jellemvonásai, amik azzá tesznek bennünket, akik vagyunk és megkülönböztetnek másoktól. Ezt az egyediséget kell kiemelnünk és nem elutasítanunk - írja Siklós Barbara, a Coaching Team munkatársa.

Miben különbözik a stílus coaching a stílus tanácsádástól?

A stílus coaching nem csak a külsővel foglalkozik, a ruhákkal, melyeket viselünk és a képpel, amit a tükörben látunk, amit másoknak mutatunk, hanem az emberrel, mint egésszel, a test és az elme kapcsolatával, a belső énképpel. Mert az igazi „stílusosság” a belső önbizalom és külső magabiztos megjelenés kombinációjából fakad: hiába öltözünk a legújabb divat szerint, ha önbizalmunk a gödör legmélyén van; és hiába vagyunk magabiztosak, ha ruházatunk elhanyagolt. A stílus coaching nem átváltoztat, hanem segít kihozni minden ügyfélből a legjobbat.

Az énmárkaépítés lépései
A márka értéket garantál. Tudjuk, mit kapunk, ha azt választjuk. Mindez emberekre is igaz. Az énmárka fejlesztése fontos eszköz a munkaerőpiacon. Itt olvashat róla bővebben.
1. Értékbányászat. Miben vagyok jó, mihez értek, milyen tapasztalataim vannak – nem csak munkajellegűek, idetartozik az is, ha például gyakorló szülőként hatékony szervező vagyok.
2. Személyes erősségek meghatározása. A betöltött szerepek meghatározása a specialitások, különlegességek kiemelésével. Mivel minden esetben szituációban működünk, ezért nem tulajdonságokról, hanem szerepekről érdemes gondolkodni, például: „hatékony szervező vagyok”, „motiváló vezető vagyok”. Ez a megközelítés megfoghatóbbá teszi az egyes szerepeket. Meg kell találni az egyes szerepekben megfogalmazható üzeneteket, amelyek közvetítik az egységes énmárkát.
3. Értékek kibontása. Annak meghatározása, hogy az egyes értékekből fakadóan a másik mit kap általam.
4. Kommunikáció. Lehetővé teszem, hogy a velem kapcsolatban állók megtapasztalják a személyes márkám nyújtotta előnyöket. Ezekről beszélni nem hiteles, annál inkább az átélhetővé tenni a másik számára.
5. Visszacsatolás. A tapasztalatok alapján másokban lecsapódott kép megismerése és összehasonlítása az elképzelt énmárkával. Az esetleges eltérések alapján fejlődhetünk tovább.
A külső megjelenést tekintve megtanít felismerni milyen testalkat kategóriába tartozunk, milyen színek állnak jól, milyen stílusú ruhákban érezzük jól magunkat, hogy aztán mindenki önállóan tudja létrehozni azt a ruhatárat, mely a legelőnyösebb számára, mindezt a legköltséghatékonyabban és nem feltétlenül a legújabb divatot követve.

A belsőt tekintve segít elérendő célokat meghatározni, a célok eléréséhez szükséges eszközöket kiválasztani, hogy ki tudjunk lépni a komfortzónánkból és ledönteni az önkorlátozó hiedelmeket, hogy a végeredmény egy egészséges önkép legyen. Alapgondolata, hogy, amit nagyon szeretnénk, azt elérjük: ha egy tiszta képet látunk a fejünkben, arról, amivé válni szeretnénk, akkor elménk „keresni” fogja az utat, hogy eljusson oda.

A folyamat

A folyamat négyszemközt zajlik. Az első találkozás során feltárjuk, hogy a coachee milyen területtel szeretne foglalkozni, milyen elakadásai vannak. Majd a téma kontextusától függően kidolgozzuk az akciótervet, mely meghatározza, milyen útvonalon haladjunk tovább: először a külső megjelenést tökéletesítsük, vagy a belső énképet rakjuk helyre, azaz melyik végéről fogjuk meg a „fonalat”.

A stílus coaching „történelme
A fogalom Tracey Redmond és férje Gary Redmond nevéhez fűződik. Tracey 27 évet töltött a design iparban. Sikeres vállalkozóként a Chartered Society of Designers tagja, a Stílus Coachok Nemzetközi Szövetségének elnöke, a Stílus Coaching Intézetet létrehozója, a Stílus Coaching fogalmának megalkotója. Ő az első „igazi” Stílus Coach. Kezdetben stílus tanácsadóként dolgozott, és ügyfeleinek ajánlotta férje szolgáltatásait, aki abban az időben life coachinggal, NLP-vel foglalkozott. Így együtt már akkor Stílus Coaching folyamatot vittek végig, de a coaching és a stílus tanácsadás még két külön szakember kezében volt. Tracey ekkor továbbképezte magát NLP-szakembernek és life coachnak, Garyben pedig megfogalmazódott a Stílus Coaching ötlete. Fantasztikus eredményeket értek el a két szakterület - a life coaching és a stílus tanácsadás - egyesítésével, így elkezdték apránként kidolgozni és tökéletesíteni. 2005-ben Londonban hozták létre a Stílus Coaching Intézetet, mely ma egyedülálló a világon. 50 országból több, mint 800 végzőst tudhatnak eddig magukénak. A „style coach” és a „style coaching” mára védett márkanév lett. Hivatalosan csak a Stílus Coaching Intézetetben végzett (Style Coaching Institute®) stílus coachok használhatják a fenti titulust.
Ugyanis, amikor változást „hajtunk végre” a külső megjelenésünkön az befolyásolja a belső énképünket is. Az elsőt a természet alkotta, míg a másodikat saját hiedelmeink formálják. Amint gondolunk saját magunkról, az befolyásolja egész életünket. A legkardinálisabb pont tehát a belső énkép, hiszen az befolyásolja gondolatainkat, cselekedeteinket, érzéseinket, testünkről alkotott véleményünket, megjelenésünket. De mivel ezekre hat, a „hatás” visszafele is működik, így ha változás indul el valamelyik területen, az a belső énképünket is változásra készteti.

A stílus coaching általában a külső megjelenést használja fel, mint kiinduló pontot önmagunkról alkotott gondolataink formálásához, hiszen amilyennek látjuk magunkat a tükörben, az nagyban befolyásolja, ahogy belülről érezzük magunkat.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo