Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
A stílus coaching holisztikus megközelítése a stílus tanácsadásnak, mely rávilágít a kapcsolatra, ami a külső megjelenés és aközött létezik, ahogyan belülről érezzük magunkat: nem csak a külsővel foglalkozik, amit a tükörben látunk, hanem a belső képpel, amit belső szemeinkkel látunk. Alapfilozófiája, hogy minden ember tökéletes. Testünk egyedülálló a világon, így másokéval összehasonlíthatatlan. Mindenkinek vannak sajátos jellemvonásai, amik azzá tesznek bennünket, akik vagyunk és megkülönböztetnek másoktól. Ezt az egyediséget kell kiemelnünk és nem elutasítanunk - írja Siklós Barbara, a Coaching Team munkatársa.
Miben különbözik a stílus coaching a stílus tanácsádástól?
A stílus coaching nem csak a külsővel foglalkozik, a ruhákkal, melyeket viselünk és a képpel, amit a tükörben látunk, amit másoknak mutatunk, hanem az emberrel, mint egésszel, a test és az elme kapcsolatával, a belső énképpel. Mert az igazi „stílusosság” a belső önbizalom és külső magabiztos megjelenés kombinációjából fakad: hiába öltözünk a legújabb divat szerint, ha önbizalmunk a gödör legmélyén van; és hiába vagyunk magabiztosak, ha ruházatunk elhanyagolt. A stílus coaching nem átváltoztat, hanem segít kihozni minden ügyfélből a legjobbat.
Az énmárkaépítés lépései
A márka értéket garantál. Tudjuk, mit kapunk, ha azt választjuk. Mindez emberekre is igaz. Az énmárka fejlesztése fontos eszköz a munkaerőpiacon. Itt olvashat róla bővebben.
1. Értékbányászat. Miben vagyok jó, mihez értek, milyen tapasztalataim vannak – nem csak munkajellegűek, idetartozik az is, ha például gyakorló szülőként hatékony szervező vagyok.
2. Személyes erősségek meghatározása. A betöltött szerepek meghatározása a specialitások, különlegességek kiemelésével. Mivel minden esetben szituációban működünk, ezért nem tulajdonságokról, hanem szerepekről érdemes gondolkodni, például: „hatékony szervező vagyok”, „motiváló vezető vagyok”. Ez a megközelítés megfoghatóbbá teszi az egyes szerepeket. Meg kell találni az egyes szerepekben megfogalmazható üzeneteket, amelyek közvetítik az egységes énmárkát.
3. Értékek kibontása. Annak meghatározása, hogy az egyes értékekből fakadóan a másik mit kap általam.
4. Kommunikáció. Lehetővé teszem, hogy a velem kapcsolatban állók megtapasztalják a személyes márkám nyújtotta előnyöket. Ezekről beszélni nem hiteles, annál inkább az átélhetővé tenni a másik számára.
5. Visszacsatolás. A tapasztalatok alapján másokban lecsapódott kép megismerése és összehasonlítása az elképzelt énmárkával. Az esetleges eltérések alapján fejlődhetünk tovább.
A külső megjelenést tekintve megtanít felismerni milyen testalkat kategóriába tartozunk, milyen színek állnak jól, milyen stílusú ruhákban érezzük jól magunkat, hogy aztán mindenki önállóan tudja létrehozni azt a ruhatárat, mely a legelőnyösebb számára, mindezt a legköltséghatékonyabban és nem feltétlenül a legújabb divatot követve.
A belsőt tekintve segít elérendő célokat meghatározni, a célok eléréséhez szükséges eszközöket kiválasztani, hogy ki tudjunk lépni a komfortzónánkból és ledönteni az önkorlátozó hiedelmeket, hogy a végeredmény egy egészséges önkép legyen. Alapgondolata, hogy, amit nagyon szeretnénk, azt elérjük: ha egy tiszta képet látunk a fejünkben, arról, amivé válni szeretnénk, akkor elménk „keresni” fogja az utat, hogy eljusson oda.
A folyamat
A folyamat négyszemközt zajlik. Az első találkozás során feltárjuk, hogy a coachee milyen területtel szeretne foglalkozni, milyen elakadásai vannak. Majd a téma kontextusától függően kidolgozzuk az akciótervet, mely meghatározza, milyen útvonalon haladjunk tovább: először a külső megjelenést tökéletesítsük, vagy a belső énképet rakjuk helyre, azaz melyik végéről fogjuk meg a „fonalat”.
A stílus coaching „történelme
A fogalom Tracey Redmond és férje Gary Redmond nevéhez fűződik. Tracey 27 évet töltött a design iparban. Sikeres vállalkozóként a Chartered Society of Designers tagja, a Stílus Coachok Nemzetközi Szövetségének elnöke, a Stílus Coaching Intézetet létrehozója, a Stílus Coaching fogalmának megalkotója. Ő az első „igazi” Stílus Coach. Kezdetben stílus tanácsadóként dolgozott, és ügyfeleinek ajánlotta férje szolgáltatásait, aki abban az időben life coachinggal, NLP-vel foglalkozott. Így együtt már akkor Stílus Coaching folyamatot vittek végig, de a coaching és a stílus tanácsadás még két külön szakember kezében volt. Tracey ekkor továbbképezte magát NLP-szakembernek és life coachnak, Garyben pedig megfogalmazódott a Stílus Coaching ötlete. Fantasztikus eredményeket értek el a két szakterület - a life coaching és a stílus tanácsadás - egyesítésével, így elkezdték apránként kidolgozni és tökéletesíteni. 2005-ben Londonban hozták létre a Stílus Coaching Intézetet, mely ma egyedülálló a világon. 50 országból több, mint 800 végzőst tudhatnak eddig magukénak. A „style coach” és a „style coaching” mára védett márkanév lett. Hivatalosan csak a Stílus Coaching Intézetetben végzett (Style Coaching Institute®) stílus coachok használhatják a fenti titulust.
Ugyanis, amikor változást „hajtunk végre” a külső megjelenésünkön az befolyásolja a belső énképünket is. Az elsőt a természet alkotta, míg a másodikat saját hiedelmeink formálják. Amint gondolunk saját magunkról, az befolyásolja egész életünket. A legkardinálisabb pont tehát a belső énkép, hiszen az befolyásolja gondolatainkat, cselekedeteinket, érzéseinket, testünkről alkotott véleményünket, megjelenésünket. De mivel ezekre hat, a „hatás” visszafele is működik, így ha változás indul el valamelyik területen, az a belső énképünket is változásra készteti.
A stílus coaching általában a külső megjelenést használja fel, mint kiinduló pontot önmagunkról alkotott gondolataink formálásához, hiszen amilyennek látjuk magunkat a tükörben, az nagyban befolyásolja, ahogy belülről érezzük magunkat.