Kanadából, Nagy-Britanniából és Libanonból is érkeztek diákok Budapestre, hogy Magyarország legnagyobb nemzetközi esettanulmány-versenyén stratégiát alkossanak, és üzleti javaslatokkal lássák el az OTP Bankot és a Budapesti Közlekedési Központot (BKK).
A Solvers’ Cup döntőjén a diákcsapatok tizenöt perces prezentációban vázolták fel ötleteiket a szakmai zsűri előtt a két szervezethez kapcsolódó témákat illetően. A pénzintézet arra kereste a választ, hogyan tudja megszólítani privát banki szolgáltatásával a különböző generációkat, különös tekintettel az Y generációra. A BKK pedig azzal kapcsolatban kért tanácsot a diákoktól, hogy hogyan lehet egységesíteni és egyetlen rendszerbe szervezni Budapest és az agglomeráció közlekedését.
„A verseny célja kettős: könnyen adaptálható megoldásokat keresünk egy adott kihívásra, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy felkeltsük a szektor iránt érdeklődő fiatalok figyelmét. A verseny kiváló lehetőség arra, hogy új, innovatív megoldásokkal találkozzunk, és integráljuk ezeket a banki működésbe és a stratégiába is” – mondta el Haás Péter igazgató.
Nem ritka, hogy a nagyvállalatok a mostani egyetemi hallgatókhoz, vagyis az Y generáció tagjaihoz fordulnak segítségért, ha valamilyen belső, szervezeti probléma vagy külső körülmény kihívás elé állítja őket. „A versenyzők gyakran teljesen más irányból közelítenek meg egy üzleti problémát, mint az adott iparágban sok éve tevékenykedő szakemberek. Az új és izgalmas elképzelések elől nem szabad elzárkózni, hiszen ezek visznek előre” – mondta dr. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója.
A Case Solvers hat éve szervez esettanulmány-versenyeket hazánkban és világszerte, melyek célja, hogy az esetmegoldó módszer segítségével fejlessze a tehetséges diákok problémamegoldó képességét. A PISA-felméréseket végző OECD szerint ez az a képesség, amely a jövő munkavállalóját versenyképessé teszi.
A készséghez tartozik az adatok hatékony begyűjtése és elemzése, illetve a kreatív és kritikus gondolkodás képessége is. Pontosan ezekre a képességekre volt szüksége a győztes kanadai csapatnak, akik mindkét vállalat számára digitális megoldásokon alapuló stratégiát alkottak. A Budapesti Corvinus Egyetem diákjai a harmadik helyen végeztek.
A tavaly publikált PISA-felmérés szerint a magyar diákok sereghajtók a kollaboratív problémamegoldás-terén: nemcsak világszinten, hanem régiós viszonylatban is nagy a lemaradásuk. Az a kevés diák viszont, aki egy ilyen versenyen jól teljesít, könnyen felhívhatja magára egy-egy cég figyelmét, hiszen nem ritka, hogy itt találnak egymásra a friss tehetségeket kereső cégek és a pályájuk elején álló diákok.