Csak jó kávé legyen? Itt van, mire vágynak a magyar munkavállalók

A munkavállalók számára az elsődleges kényelmi tényezőt az ergonomikus irodai székek és bútorok illetve a jó minőségű kávé biztosítása jelenti.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar munkahelyek mindössze 36 százaléka biztosít ingyenes kávét a munkavállalóknak, pedig a minőségi kávé felér egy bónusszal - derült ki a Nespresso megbízásából készített kutatásból.

Csocsóasztal, babzsákfotel és színes falak - a legtöbb álláshirdetés ezekkel próbálja magához csábítani a munkakeresőket azt sugallva, hogy itt nem egy szigorú munkahelyen, hanem egy lazább, barátságos csapatban fogják magukat érezni.

„A jó légkör alapfeltétel: ahol hiányzik, onnan a kollégák is könnyebben szivárognak el, rossz esetben akár csapatostul” - mondta Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus.
A fizetés és a béren kívüli juttatások mellett ugyanis fontos szempontok a munkavállalóknál a láthatatlan, sőt néha természetesnek vett, jóllétet fokozó eszközök és intézkedések. Az elmúlt években ezért jelentek meg az álláshirdetésekben a jó légkört biztosító trendi tényezők, ám a Nespresso megbízásából készített reprezentatív kutatásból az derül ki, hogy a munkavállalók sokkal klasszikusabb dolgokat várnak el.

A két leggyakrabban említett elsődleges kényelmi tényező az ergonomikus irodai szék és bútor, míg harmadik helyen a minőségi, ingyenes kávét említik. Utóbbi nem is csoda, mivel Magyarország felnőtt lakosságának 93 százaléka fogyaszt kávét, és évi közel 5 milliárd csésze elfogyasztott kávéból 700 ezer csészét a munkahelyünkön iszunk meg.

Nem mindenhol alap az ingyenes kávé

Azt, hogy mennyire fontos a kávé minősége, az is mutatja, hogy a válaszadók több mint fele a jó minőségű kávét bónusznak tekinti: a kisebb városban lakók nagyobb arányban tekintik egyfajta béren kívüli juttatásnak az ingyenes, minőségi kávét (68%) a fővárosban élőknél (55%).

A kutatásból ugyanis az derül ki, hogy nem minden munkahely biztosít ingyen kávét. A válaszadók mindössze 36 százaléka mondta, hogy nem kell fizetnie érte, 24 százalék pedig, hogy a cég csak a gépet biztosítja. Azok, akiknek a munkahelyükön nincsen ingyenesen biztosított kávé, szívesen hozzájárulnának a költségekhez, a többség legfeljebb 200 forintot fizet érte.

Kép: Pexels

A kávészünetet a válaszadók 76 százaléka egy jó alkalomnak tartja arra, hogy kicsit kizökkenjen a munkából, és beszélgessen kollégáival.  Több mint felük megemlítette, hogy a kávészünet arra is jó, hogy a főnökükkel informális dolgokról társaloghassanak, és jobban megismerjék őket.

A válaszadók közel fele a friss, pörkölt kávét részesíti előnyben leginkább, másodikként a jó tejhabkészítést. Ez nem meglepő, mivel a magyar fogyasztók körében az eszpresszó és a cappuccino a legnépszerűbb kávétípus.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo