Cégek és az innováció - 95 százalékuk már az elején elvérzik

A Kaspersky megbízásából készített új globális szintű kutatásban a vállalatok innovációs vezetőinek 95 százaléka mondta azt, hogy projektjeik gyakorta nem jutnak el a piacra dobásig. Az újítások nagy része még a fejlesztési szakaszon sem jut túl (36%). Az informatikai biztonsági osztályokkal való együttműködés hiánya is növeli annak valószínűségét, hogy a projekt sosem jut el a piaci bevezetésig. 

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Gyakori eset, hogy a vállalatok által fejlesztett új termékek nem lesznek sikeresek. A Nintendo Virtual Boy játékkonzolja, amelybe a virtuális valóságot kívánták beépíteni, valamint a Nike FuelBand fitneszmérője két jól ismert példája ennek. És ahogy azt a GE-nél tapasztaltak megmutatták, a belső folyamatok átalakítása sem mindig hozza meg a kívánt eredményt.

A nyilvános piacra dobásig eljutott projektek kudarca azonban csak a jéghegy csúcsa. A Kaspersky egyik felmérése szerint, amelyben az innovációs folyamatban részt vevő 304 felső szintű döntéshozó vett részt, az „innovációs életciklus” legnagyobb kihívását a fejlesztési szakasz jelenti. Ezt a tapasztalataik alapján a válaszadók egyharmada (36 százaléka) erősítette meg.

Mi áll a sikertelenség mögött?

A legtöbb vállalat esetében az innováció sikertelenségének fő oka az, hogy nincs megfogalmazva világos terv és struktúra – ezzel az állítással a válaszadók egyötöde (19 százaléka) értett egyet. Ez azt jelenti, hogy a végrehajtási képesség legalább olyan fontos, mint egy briliáns ötlet, hiszen ennek hiányában egy értékes meglátást nem lehet jövedelmező, használható megoldássá alakítani. Ha megvan az ütemterv, érdemes azt rendszeres időközként felülvizsgálni, hogy tisztában legyenek a versenytársak tevékenységeivel, a piaci trendekkel és az iparági ingadozásokkal.

A kiberbiztonság nem szerepelt a projektek elbukásának legfőbb okai között. Ennek ellenére nagy az egyetértés abban (a válaszadók 74 százaléka ért egyet az állítással), hogy ha a vállalatok nem vonják be az információbiztonsági igazgatót már a folyamat elején, azzal növelik annak a valószínűségét, hogy az újításuk sikertelen lesz. Ezt okozhatja az, hogy a projektjeiket nem tudják a szigorú kiberbiztonsági szabályokhoz igazítani, ugyanis a válaszadók több mint fele (54%) úgy gondolja, hogy a vállalata informatikai biztonsági szabályzata akadályt gördít az innováció útjába.

„Ahhoz, hogy egy vállalkozás újítani tudjon, kockázatokat kell vállalnia, és fel kell készülnie arra, hogy a folyamat során kudarcok is érhetik, hiszen ezek elkerülhetetlenek egy teljesen új dolog esetében. Van azonban néhány olyan praktikus lépés, amelyet a vállalkozások megtehetnek annak érdekében, hogy egy új technológia vagy termék eljusson a piacra dobásig. Nem szabad hagyni, hogy a kiberbiztonság egy újabb vállalati akadály legyen, hanem már a kezdetek kezdetétől a projekt elválaszthatatlan részének kell lennie. Ezért a kiberbiztonsági igazgatót már a folyamat legelején be kell vonni a vállalat következő technológiai áttörésének tervezésekor” – fejtette ki Alekszander Mojszejev, a Kaspersky üzleti igazgatója.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo