Cafeteriában egyre népszerűbb a nyaralás

Egyre népszerűbb a Széchenyi Pihenőkártya a munkáltatók és a munkavállalók körében, a kártyák száma, a feltöltött és a felhasznált összeg is emelkedik.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új OTP SZÉP-kártya birtokosainak száma 2017 első felében több mint duplájára emelkedett, míg tavaly június 30-ig 65 ezer új kártyabirtokost regisztráltak, addig az idei első hat hónapban mintegy 131 ezer új plasztiklapot rendeltek a munkáltatók dolgozóik számára. Az OTP SZÉP-kártyák birtokosainak száma meghaladta az 1,2 milliót. Idén június végéig 1100 új vállalat, vállalkozás tette elérhetővé dolgozói számára a legnépszerűbb elektronikus cafeteria juttatást, míg tavaly ugyanebben az időszakban 660. Az új csatlakozókkal együtt már több mint 19 400 munkáltatónál érhető el az OTP Csoport által kibocsátott kártya - közölte a bank. A juttatás népszerűségének megőrzését az is segítette, hogy a SZÉP-kártya rendszer megúszta az adóemelést - igaz nem sokon múlott.

Kép: OTP

Az MKB SZÉP-kártya kedveltsége is tovább nőtt, jelenleg az egyik leggyakrabban választott béren kívüli juttatási forma. Az MKB SZÉP-kártya tulajdonosainak száma június végére elérte a 206 500-at, amely az elmúlt év ugyanezen időszakához viszonyítva 68 százalékos növekedést jelent. A munkáltató partnerek száma 2017 első félévében 7 százalékkal bővült az egy évvel korábbi időszakhoz képest, így jelenleg közel 5800 vállalat ad dolgozóinak MKB SZÉP-kártyát. A 450 000 forintos éves rekreációs keretösszegnek és az szja-csökkenésnek köszönhetően, ami által a juttatás adóvonzata alacsonyabb (34,22 százalék) lett, az MKB Bank további növekedésre számít.

Ha így megy tovább, nem lesz cafeteria
Történelmi mélypontra zuhant a cafeteriával tervező vállalkozások aránya. A következő egy év során a kkv-k mindössze negyede kívánja béren kívüli juttatással támogatni dolgozóit – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Az adótörvények változása következtében a pénzjuttatás felkerült a dobogó legfelső fokára az Erzsébet-utalvány mellé, amelyet a közlekedési költségtérítés és a SZÉP Kártya követ.
A K&H Bank május végi adatokat közölt, amelyek hasonló tendenciákat mutatnak. A K&H SZÉP-kártyák birtokosainak száma idén az első 5 hónapban több mint 13 ezerrel nőtt, míg a tavalyi év hasonló időszakában több mint 9 ezer új kártyabirtokos volt. A hitelintézetnek május végén több mint 165 ezer K&H SZÉP-kártya birtokos ügyfele volt. Már több mint 3500 munkáltató választotta a K&H SZÉP-kártyát, idén több mint százzal bővült az aktív szerződéssel rendelkező munkáltatók köre.

A munkáltatói feltöltések összege is emelkedett. Az OTP-nél június végéig az egy évvel korábbi értékhez képest több mint 8 százalékkal, 47,8 milliárd forintra nőtt a három alszámlára érkező juttatások összege. A munkavállalók idén már megközelítőleg 38 milliárd forintnyi juttatást használtak fel, jellemzően étkezésre, nyári szállások lefoglalására és fesztiváljegyekre. A kártyabirtokosok az ország több mint 30 000 elfogadóhelyén használhatják fel a plasztikokon felhalmozott juttatásaikat, a wellness szállodáktól kezdve a tóparti büfékig - ismertette az OTP.

Az MKB SZÉP-kártya birtokosok 2017 első félévében 8,6 milliárd forint - az előző év hasonló időszakához képest 8 százalékkal több - munkáltatói hozzájárulást kaptak. Ebből 6,7 milliárd forint a közel 22 400 magyarországi MKB-s elfogadó helyen keresztül visszaáramlott a gazdaságba. Vendéglátásra 4,7 milliárd forintot, szálláshelyre 1,2 milliárd forintot, szabadidős tevékenységre 800 millió forintot használtak fel 2017 júniusáig a kártyabirtokosok. A SZÉP-kártyával igénybe vett szolgáltatások közül évek óta a vendéglátóhelyek látogatása és a meleg étkezés a legközkedveltebb. Nyáron, továbbá év közben, iskolaszünetekben vagy hosszú hétvégéken a vendéglátóhelyek mellett a szállásadók, valamint a gyógy- és strandfürdők bevétele növekszik a SZÉP-kártyás fizetések eredményeként az MKB tájékoztatása szerint.

A K&H-nál az idei év első 5 hónapjában több mint 4 milliárd forintot utaltak a munkáltatók a K&H SZÉP-kártyák birtokosai számára, 6 százalékkal többet, mint 2016 hasonló időszakában. A kártyabirtokosok május végéig több mint 3,5 milliárd forintot költöttek el. A korábbi évekhez hasonlóan a vendéglátás a legnépszerűbb SZÉP-kártyával kiegyenlített szolgáltatás.

Perelhetnének a cégek a SZÉP kártya miatt
Alaposan átalakította a kormányzat a 2017-es cafeteriarendszert, miután az Európai Bíróság 2016. február 23-án született ítéletében Magyarországot kötelezettségszegési eljárás keretében elmarasztalta az Erzsébet utalvány és a SZÉP kártya kibocsájtási feltételei miatt. Az Erzsébet utalványt átszabták, a SZÉP kártyához viszont még nem nyúlt a kormány, pedig számos kkv-t érinthet a kérdés.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo