Cafeteria: már több cég adna, mint az év elején

Az enyhe javulás ellenére a kkv-k több mint fele továbbra sem tervezi béren kívüli juttatással támogatni dolgozóit. Egyértelműen az étkezési hozzájárulás a legnépszerűbb juttatási forma, amit holtversenyben a munkába járás költségtérítése és a SZÉP Kártya követ. Míg a mikrovállalkozásoknál visszaesett, addig a kis-és középvállalkozásoknál erőteljesen nőtt a cafeteriát tervező cégek aránya – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az év eleji mélyponthoz képest enyhén javult a cafeteriát tervező cégek aránya. Ennek ellenére továbbra is csak a vállalkozások mindössze 45%-a kalkulál a béren kívüli juttatások valamelyik formájával. Ez az arány jóval elmarad a válság előtti 2008-as csúcsidőszaktól, amikor még a kkv-k 80%-a alkalmazta azt, holott a cégek túlnyomó többsége szerint a gazdaság már túljutott a mélyponton. „Mindenképpen előrelépés, hogy ha csak kismértékben is, de sikerült pozitív irányba elmozdulni az év eleji mélypontról. A javulás ellenére a cafeteriát nyújtó cégek aránya még mindig alacsony, azonban a különböző juttatások mindegyikének nőtt a népszerűsége év elejéhez képest. Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legfontosabb cafeteria elem: az előző negyedévi 27%-hoz képest most már közel minden harmadik cég fogja alkalmazni (32%). Ezt követi szinte megegyező arányban a munkába járás költségeinek megtérítése (15%) és a kedvező adózású SZÉP Kártya (13%), míg pénzbeli jutalommal minden tizedik vállalkozás fogja támogatni dolgozóit” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A különböző szektorokat tekintve igen eltérő a béren kívüli juttatások alkalmazásának gyakorisága. Míg az ipari, építőipari (49%) és a szolgáltató cégeknél (46%) nőtt, addig a kereskedelmi (42%) és a mezőgazdasági (39%) vállalkozásoknál éppen ellenkezőleg, nagymértékben visszaesett a cafeteriát tervező cégek aránya. Ami azonban minden ágazatnál megegyezik, hogy az étkezési Erzsébet-utalvánnyal támogatják legtöbben a munkavállalókat.

A különböző méretű cégek közül egyedül a mikrovállalkozások alkalmazottai számíthatnak az előző negyedévhez képest kevesebb béren kívüli juttatásra (40%). Ezzel szemben a kis-és középvállalkozásoknál erőteljes növekedés történt. Előbbiek dolgozói örülhetnek leginkább, ugyanis 39%-ról 53%-ra, míg utóbbiaknál 35%-ról 46%-ra ugrott a cafeteriát nyújtó cégek aránya.

Érdekesség, hogy a befektetési típusú béren kívüli juttatások - életbiztosítás, nyugdíjpénztári és egészségpénztári befizetések - alkalmazása is nőtt a kkv-k körében. Igaz, ezek a juttatási formák a vállalkozások csupán néhány százalékát, azon belül is jelenleg inkább a kisvállalkozásokat érintik.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo