Cafeteria: már több cég adna, mint az év elején

Az enyhe javulás ellenére a kkv-k több mint fele továbbra sem tervezi béren kívüli juttatással támogatni dolgozóit. Egyértelműen az étkezési hozzájárulás a legnépszerűbb juttatási forma, amit holtversenyben a munkába járás költségtérítése és a SZÉP Kártya követ. Míg a mikrovállalkozásoknál visszaesett, addig a kis-és középvállalkozásoknál erőteljesen nőtt a cafeteriát tervező cégek aránya – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az év eleji mélyponthoz képest enyhén javult a cafeteriát tervező cégek aránya. Ennek ellenére továbbra is csak a vállalkozások mindössze 45%-a kalkulál a béren kívüli juttatások valamelyik formájával. Ez az arány jóval elmarad a válság előtti 2008-as csúcsidőszaktól, amikor még a kkv-k 80%-a alkalmazta azt, holott a cégek túlnyomó többsége szerint a gazdaság már túljutott a mélyponton. „Mindenképpen előrelépés, hogy ha csak kismértékben is, de sikerült pozitív irányba elmozdulni az év eleji mélypontról. A javulás ellenére a cafeteriát nyújtó cégek aránya még mindig alacsony, azonban a különböző juttatások mindegyikének nőtt a népszerűsége év elejéhez képest. Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legfontosabb cafeteria elem: az előző negyedévi 27%-hoz képest most már közel minden harmadik cég fogja alkalmazni (32%). Ezt követi szinte megegyező arányban a munkába járás költségeinek megtérítése (15%) és a kedvező adózású SZÉP Kártya (13%), míg pénzbeli jutalommal minden tizedik vállalkozás fogja támogatni dolgozóit” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A különböző szektorokat tekintve igen eltérő a béren kívüli juttatások alkalmazásának gyakorisága. Míg az ipari, építőipari (49%) és a szolgáltató cégeknél (46%) nőtt, addig a kereskedelmi (42%) és a mezőgazdasági (39%) vállalkozásoknál éppen ellenkezőleg, nagymértékben visszaesett a cafeteriát tervező cégek aránya. Ami azonban minden ágazatnál megegyezik, hogy az étkezési Erzsébet-utalvánnyal támogatják legtöbben a munkavállalókat.

A különböző méretű cégek közül egyedül a mikrovállalkozások alkalmazottai számíthatnak az előző negyedévhez képest kevesebb béren kívüli juttatásra (40%). Ezzel szemben a kis-és középvállalkozásoknál erőteljes növekedés történt. Előbbiek dolgozói örülhetnek leginkább, ugyanis 39%-ról 53%-ra, míg utóbbiaknál 35%-ról 46%-ra ugrott a cafeteriát nyújtó cégek aránya.

Érdekesség, hogy a befektetési típusú béren kívüli juttatások - életbiztosítás, nyugdíjpénztári és egészségpénztári befizetések - alkalmazása is nőtt a kkv-k körében. Igaz, ezek a juttatási formák a vállalkozások csupán néhány százalékát, azon belül is jelenleg inkább a kisvállalkozásokat érintik.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo