Cafeteria: már több cég adna, mint az év elején

Az enyhe javulás ellenére a kkv-k több mint fele továbbra sem tervezi béren kívüli juttatással támogatni dolgozóit. Egyértelműen az étkezési hozzájárulás a legnépszerűbb juttatási forma, amit holtversenyben a munkába járás költségtérítése és a SZÉP Kártya követ. Míg a mikrovállalkozásoknál visszaesett, addig a kis-és középvállalkozásoknál erőteljesen nőtt a cafeteriát tervező cégek aránya – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az év eleji mélyponthoz képest enyhén javult a cafeteriát tervező cégek aránya. Ennek ellenére továbbra is csak a vállalkozások mindössze 45%-a kalkulál a béren kívüli juttatások valamelyik formájával. Ez az arány jóval elmarad a válság előtti 2008-as csúcsidőszaktól, amikor még a kkv-k 80%-a alkalmazta azt, holott a cégek túlnyomó többsége szerint a gazdaság már túljutott a mélyponton. „Mindenképpen előrelépés, hogy ha csak kismértékben is, de sikerült pozitív irányba elmozdulni az év eleji mélypontról. A javulás ellenére a cafeteriát nyújtó cégek aránya még mindig alacsony, azonban a különböző juttatások mindegyikének nőtt a népszerűsége év elejéhez képest. Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legfontosabb cafeteria elem: az előző negyedévi 27%-hoz képest most már közel minden harmadik cég fogja alkalmazni (32%). Ezt követi szinte megegyező arányban a munkába járás költségeinek megtérítése (15%) és a kedvező adózású SZÉP Kártya (13%), míg pénzbeli jutalommal minden tizedik vállalkozás fogja támogatni dolgozóit” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A különböző szektorokat tekintve igen eltérő a béren kívüli juttatások alkalmazásának gyakorisága. Míg az ipari, építőipari (49%) és a szolgáltató cégeknél (46%) nőtt, addig a kereskedelmi (42%) és a mezőgazdasági (39%) vállalkozásoknál éppen ellenkezőleg, nagymértékben visszaesett a cafeteriát tervező cégek aránya. Ami azonban minden ágazatnál megegyezik, hogy az étkezési Erzsébet-utalvánnyal támogatják legtöbben a munkavállalókat.

A különböző méretű cégek közül egyedül a mikrovállalkozások alkalmazottai számíthatnak az előző negyedévhez képest kevesebb béren kívüli juttatásra (40%). Ezzel szemben a kis-és középvállalkozásoknál erőteljes növekedés történt. Előbbiek dolgozói örülhetnek leginkább, ugyanis 39%-ról 53%-ra, míg utóbbiaknál 35%-ról 46%-ra ugrott a cafeteriát nyújtó cégek aránya.

Érdekesség, hogy a befektetési típusú béren kívüli juttatások - életbiztosítás, nyugdíjpénztári és egészségpénztári befizetések - alkalmazása is nőtt a kkv-k körében. Igaz, ezek a juttatási formák a vállalkozások csupán néhány százalékát, azon belül is jelenleg inkább a kisvállalkozásokat érintik.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo