Az észak-magyar kiscégek a legbizakodóbbak

Jelentősen javultak a cégek árbevétel- és profitvárakozásai az idei évre vonatkozóan, hiszen a mikro-, kis- és középvállalkozások háromnegyede számol árbevételének emelkedésével. A vállalkozások 2010-re átlagosan 5,7%-os árbevétel-növekedést és 2,9%-os nyereség-növekedést prognosztizálnak.

A 700 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével történt K&H kkv bizalmi index kutatás eredménye azt mutatja, hogy 2010-re jelentős árbevétel-emelkedéssel és nyereség-növekedéssel számolnak a kkv-k. A tavalyi év első negyedévében mélypontot elérő árbevétel-várakozásokat jelző mutató immár harmadik negyedéve - egyre növekvő mértékben - emelkedik, hiszen az idei évre a cégek 5,7%-os árbevétel-bővüléssel, emellett pedig átlagosan 2,9%-os nyereség-növekedéssel számolnak.

 

A megkérdezett vállalkozások mintegy 74 százaléka várja, hogy cége nyereséges lesz az idén, amely a válság 2008 szeptemberi kezdete óta mért eddigi legmagasabb arány. Az egyes szektorokban azonban jelentős eltérés mutatkozik az idei eredményeket illetően. Legoptimistábban a szolgáltató cégek látják bevételeiket, átlagosan 6,7%-os árbevétel-bővülést várnak, 4,3%-os nyereségnövekedés mellett. A vállalkozások mérete szempontjából a kisvállalkozások számolnak a legnagyobb árbevétel-növekedéssel (6,6%), ezt követik a mikrovállalkozások várakozásai (5,5%), míg a középvállalatok 3,8%-os árbevétel-bővüléssel számolnak.

A cégek gazdálkodási eredményeire vonatkozó várakozásokat a vállalkozás területi elhelyezkedése is befolyásolja. A kutatás eredményei alapján meglepő módon az észak-magyarországi régió cégei bizakodók leginkább, hiszen 79%-uk tervez idénre árbevétel növekedést, míg arányaiban a dél-dunántúli vállalkozások számítanak legkevésbé eredményeik javulására (65%).

72 százalék tervez valamilyen beruházást

A K&H január végi felmérése szerint a vállalkozások pesszimistán látják a vevők átlagos fizetési határidejének változását, mivel annak további emelkedésére számítanak, növelve a vevői és beszállítói fizetések között lévő finanszírozási időtávot, így pedig a vállalkozások likvid finanszírozási igényét. A várható finanszírozási nehézségek ellenére sem terveznek azonban számottevő áremelést a vállalkozások, hiszen ismét nőtt azon cégek aránya, akik infláció alatti áremelést terveznek, vagy éppen nem változtatnak az áraikon egy éven belül (53%-ról 61%-ra).


„Hány százalékkal változik cége árbevétele a következő 1 évben?” (nominálisan, %)

A javuló gazdasági helyzet további jele lehet, hogy több mint egy éves megtorpanása után ismét visszaállt a beruházási hajlandóságot mutató részindex: 10 százalékpontos növekedést követően újra a vállalkozások 72%-a tervez valamilyen beruházást. A beruházás szándéka azonban továbbra sem változott, legnagyobb arányban továbbra is informatikai fejlesztésekre készülnek a cégek (36%), ezt követi a gépekbe (30%) és a gépjárművekbe (19%) történő beruházás szándéka. Emelkedett az új vállalat alapításának szándéka is, amely a középvállalatok esetében a legnagyobb (7%).

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo