Az észak-magyar kiscégek a legbizakodóbbak

Jelentősen javultak a cégek árbevétel- és profitvárakozásai az idei évre vonatkozóan, hiszen a mikro-, kis- és középvállalkozások háromnegyede számol árbevételének emelkedésével. A vállalkozások 2010-re átlagosan 5,7%-os árbevétel-növekedést és 2,9%-os nyereség-növekedést prognosztizálnak.

A 700 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével történt K&H kkv bizalmi index kutatás eredménye azt mutatja, hogy 2010-re jelentős árbevétel-emelkedéssel és nyereség-növekedéssel számolnak a kkv-k. A tavalyi év első negyedévében mélypontot elérő árbevétel-várakozásokat jelző mutató immár harmadik negyedéve - egyre növekvő mértékben - emelkedik, hiszen az idei évre a cégek 5,7%-os árbevétel-bővüléssel, emellett pedig átlagosan 2,9%-os nyereség-növekedéssel számolnak.

 

A megkérdezett vállalkozások mintegy 74 százaléka várja, hogy cége nyereséges lesz az idén, amely a válság 2008 szeptemberi kezdete óta mért eddigi legmagasabb arány. Az egyes szektorokban azonban jelentős eltérés mutatkozik az idei eredményeket illetően. Legoptimistábban a szolgáltató cégek látják bevételeiket, átlagosan 6,7%-os árbevétel-bővülést várnak, 4,3%-os nyereségnövekedés mellett. A vállalkozások mérete szempontjából a kisvállalkozások számolnak a legnagyobb árbevétel-növekedéssel (6,6%), ezt követik a mikrovállalkozások várakozásai (5,5%), míg a középvállalatok 3,8%-os árbevétel-bővüléssel számolnak.

A cégek gazdálkodási eredményeire vonatkozó várakozásokat a vállalkozás területi elhelyezkedése is befolyásolja. A kutatás eredményei alapján meglepő módon az észak-magyarországi régió cégei bizakodók leginkább, hiszen 79%-uk tervez idénre árbevétel növekedést, míg arányaiban a dél-dunántúli vállalkozások számítanak legkevésbé eredményeik javulására (65%).

72 százalék tervez valamilyen beruházást

A K&H január végi felmérése szerint a vállalkozások pesszimistán látják a vevők átlagos fizetési határidejének változását, mivel annak további emelkedésére számítanak, növelve a vevői és beszállítói fizetések között lévő finanszírozási időtávot, így pedig a vállalkozások likvid finanszírozási igényét. A várható finanszírozási nehézségek ellenére sem terveznek azonban számottevő áremelést a vállalkozások, hiszen ismét nőtt azon cégek aránya, akik infláció alatti áremelést terveznek, vagy éppen nem változtatnak az áraikon egy éven belül (53%-ról 61%-ra).


„Hány százalékkal változik cége árbevétele a következő 1 évben?” (nominálisan, %)

A javuló gazdasági helyzet további jele lehet, hogy több mint egy éves megtorpanása után ismét visszaállt a beruházási hajlandóságot mutató részindex: 10 százalékpontos növekedést követően újra a vállalkozások 72%-a tervez valamilyen beruházást. A beruházás szándéka azonban továbbra sem változott, legnagyobb arányban továbbra is informatikai fejlesztésekre készülnek a cégek (36%), ezt követi a gépekbe (30%) és a gépjárművekbe (19%) történő beruházás szándéka. Emelkedett az új vállalat alapításának szándéka is, amely a középvállalatok esetében a legnagyobb (7%).

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo