A bejegyzés ezt a témakört járja körül részletesen. Kiemelt hangsúlyt fektetünk a gyakorlati hasznosulás szemléltetésére. Elvégre a puszta jelentéstartalmon túl a valódi hozzáadott érték a gyakorlati hasznosulás szempontjából jelentkezik. Merüljünk is el a részletekben!
Mi az, amit az API jelentése kapcsán fontos tudni?
Ez egy angol nyelvből átvett mozaikszó, amely az Application Programming Interface kifejezés rövidítése. Magyarul alkalmazásprogramozási felület, a hasznossága pedig ott jelentkezik, hogy egyes programok rendszerint összeköttetésben funkcionálnak másokkal.
Ma az API-k használata ugyanolyan fontos egy vállalkozás életében, mint például egy MiniCRM típusú CRM rendszer napi szintű alkalmazása. Lehet nélküle is működni, de ez egyre inkább versenyhátrányt jelenthet.
Hogy miért? Mert azt teszi lehetővé, hogy a céges működéshez használt szoftverek egymás között kommunikáljanak. Hogy megtörténjen az adatok cseréje, módosítása, illetve bizonyos funkciók előhívása.
Mi mindent tehet lehetővé az API?
A hozzáadott érték egyrészt fejlesztői oldalról jelentkezhet. Az API-knak köszönhetően nem szükséges minden funkciót az alapoktól saját kezűleg megírni. Ezáltal gyorsabbá, hatékonyabbá válik a fejlesztői munka.
A másik pozitív hozadék a felhasználói élmény terén jelentkezik, méghozzá a mindennapi életünk számos területén. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy helyen tudunk elérni számos olyan funkciót, amelyek egyébként külön-külön platformokon lennének.
Kiváló példa minderre, amit a fejlett mobilalkalmazások, a webáruházak vagy a közösségi média felületek lehetővé tesznek. Emellett számos vállalkozás tud fenntarthatóbban működni, köszönhetően az API-k tudatos használatának.
Gyakorlati példák a hasznosulásra egy CRM rendszerrel együtt
Amennyiben CRM rendszert használunk, akkor bizonyos API-k által nem kevés folyamat automatizálására, illetve hatékonyabbá tételére nyílik lehetőség. Többek között meg tudjuk oldani, hogy az online naptárunk szinkronizálásával bizonyos feladatok automatikusan bekerüljenek a kalendáriumba.
Hasonló példa az Outlook összekötés, amelynek köszönhetően akár előre megírt emailes automatikákat tudunk beállítani. Ennek köszönhetően az értékesítési folyamatokban vagy az ügyfélszolgálati teendőkben is szintlépést lehet elérni.
Webshopoknál, e-kereskedelemben utazó cégeknél pedig még hatványozottabban jelentkezhet a hasznosulás. Kezdve a rendelések automatikus feldolgozásától, a számlaküldésen át, akár a logisztikai feladatok menedzseléséig.