Az Adidas használhatja a párhuzamos csíkokat

Az Adidas megakadályozhatja a cipőkön elhelyezett, két párhuzamos sávból álló megjelölés európai uniós védjegyként történő lajstromozását – mondta ki az Európai Unió Törvényszéke.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2009-ben és 2011-ben a belga Shoe Branding Europe nevű cég két európai uniós védjegy lajstromozását kérte az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalától (EUIPO), az egyik védjegy esetében cipőáruk, a másik esetében pedig munkavédelmi cipők tekintetében. A német Adidas nevű cég felszólalást terjesztett elő e védjegyek lajstromozásával szemben, többek között az alább ábrázolt egyik védjegyére való hivatkozással:

2015-ben, illetve 2016-ban hozott határozataival az EUIPO helyt adott az Adidas felszólalásainak és megtagadta a Shoe Branding Europe által bejelentett két védjegy lajstromozását. Az EUIPO közelebbről úgy vélte, hogy figyelemmel az ütköző védjegyek bizonyos mértékű hasonlóságára, az e védjegyekkel jelölt áruk azonosságára2, illetve hasonlóságára, valamint az Adidas korábbi védjegyének komoly jóhírnevére, fennáll a veszélye annak, hogy az érintett közönség kapcsolatot létesít az ütköző védjegyek között, és hogy a bejelentett védjegyek használata – amelynek a jelen esetben nem volt alapos indoka – tisztességtelenül kihasználja az Adidas védjegyének jóhírnevét. (A koppintás bizony olyan művészet, amellyel a legnagyobbak is előszeretettel élnek.)

Adidas-per: ezért bukott az európai szabadalom
Az ADIDAS Budapest Kft-nek fizetnie kell, mivel a szabadalombitorlás megállapítása után Oroszi László feltaláló gazdagodás visszatérítési igényének is jogerősen helyt adott a bíróság. Jogi szakértők segítségével utánajártunk mit rontottak el a szabadalomban, amelynek következtében évekig tartó pereskedés lett egy innováció vége.
Mai ítéleteiben az Európai Unió Törvényszéke elutasítja a Shoe Branding Europe által az EUIPO két határozata ellen előterjesztett kereseteket, és helyben hagyja az említett határozatokat.

A Törvényszék szerint az EUIPO nem vétett értékelési hibát, amikor úgy vélte, többek között, hogy valószínű, hogy a bejelentett védjegyek használata tisztességtelenül kihasználja az Adidas védjegyének jó hírnevét, és hogy a Shoe Branding Europe nem bizonyította alapos ok fennállását a bejelentett védjegyek használatához.

Ami a Shoe Branding Europe által 2009-ben cipőáruk tekintetében bejelentett védjegyet illeti, emlékeztetni kell arra, hogy a Törvényszék ezzel kapcsolatban már másodszor hoz ítéletet. Ugyanis, 2015. május 21-i ítéletében4 a Törvényszék hatályon kívül helyezte az EUIPO egyik korábbi határozatát, amely – tévesen – az ütköző védjegyek hasonlóságának teljes hiányát állapította meg. Ezt az ítéletet a Bíróság a 2016. február 17-i végzésével5 helybenhagyta.

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo