Kiemelték azt is, hogy folyamatosan vizsgálják a Barátság kőolajvezetéken érkező nyersanyag minőségét, és nem engedik, hogy nem szabványszerű kőolaj érkezzen Magyarországra.
A felfüggesztés semmilyen formában nem érinti a Mol finomítóinak működését, hiszen az Adria-vezetéken keresztül, illetve a rendelkezésre álló készletekből el tudjuk látni a finomítót. Az országban elérhető üzemanyag minősége továbbra is kiváló marad - írták.
A Mol egyeztet az illetékes hatóságokkal és a nemzetközi partnerekkel, hogy a kőolajszállítás minél hamarabb visszazökkenjen a normális kerékvágásba - tájékoztatott a cég.
A Transznyefty orosz olajszállítási vállalat elnökének tanácsadója szerint kimutatták, hogy a
Kedden Fehéroroszország leállította, majd másnap részlegesen újraindította a világos olajszármazékok Ukrajnába, Lengyelországba és a Baltikumba irányuló exportját. Szerdán a lengyel és a német olajfinomítók a szennyezettségre való hivatkozással elutasították az olaj fogadását és az olajtranzit leállt a Barátság kőolajvezeték északi ágán.
A túlzott mennyiségű kloriddal szennyezett olaj ügye azonnali áremelkedéshez vezetett: ebben az évben először nőtt a nyersanyag hordónkénti ára 75 dollárra. Amint olajforgalmazói körökben emlékeztettek,
nem lehet kizárni, hogy az ügy miatt a nyugati vásárlók kártérítést igényelnek majd az oroszoktól.Egyébként ilyen esetek igen ritkák, utoljára 10 éve voltak hasonló problémák orosz olajjal. A szerves kloridot az olaj kitermelésénél alkalmazzák, az energiahordozó továbbítása előtt azonban azt ki kell szűrni, mert károkat okozhat a finomító-berendezésekben.
Németország olajszükségletének mintegy 36 százaléka érkezik csővezetéken, annak nagy része a Barátságon. A vezeték Beloruszban ágazik el, déli ága Szlovákiába, Csehországba és Magyarországra vezet. (Forrás: MTI, Die Welt)