Alábbhagyott a kkv-k beruházási kedve

Kissé alábbhagyott a hazai vállalkozások beruházási kedve, jelenleg a kkv-k 56 százaléka tervez valamilyen fejlesztést. A beruházás célját tekintve továbbra is az informatikai fejlesztések vannak az élen, holott itt tapasztalható a legnagyobb mértékű visszaesés az elmúlt negyedévhez képest.

Mérséklődött a hazai kisvállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg átlagosan 56 százalékuk tervez valamilyen fejlesztést a következő egy év során, ami 8 százalékpontos visszaesés az év eleji eredményekhez képest – derül ki K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból. (Az üzleti és a fogyasztói várakozások is enyhén romlottak.)

„A kkv-k legnagyobb arányban továbbra is az informatikai fejlesztésekre készülnek (30%), annak ellenére, hogy mintegy 8 százalékpontos visszaesés figyelhető meg az előző negyedévhez képest. Ezt követi a gépekbe, berendezésekbe (22%) és a gépjárművekbe (17%) történő beruházás” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője. „Az IT beruházások visszaesésének hátterében feltehetően az áll, hogy a cégek egy része az elmúlt években már megvalósította az ilyen jellegű fejlesztéseket” – tette hozzá a szakember.

forrás: K&H kkv bizalmi index

A különböző ágazatok közül az ipari vállalkozásoknak van a legnagyobb beruházási kedve, közel kétharmaduk (64%) tervez valamilyen újítást a következő egy év során. A másik három szektor közel azonos arányban – átlag alatt – gondolkodik fejlesztésben: a legkisebb beruházási szándék a kereskedelmi (52%) és az agrárcégeknél (53%) figyelhető meg, míg a szolgáltató szektor 55 százaléka gondolkodik valamilyen korszerűsítésben. A beruházás tárgyát tekintve a kereskedelmi és szolgáltató szektornál az informatikai fejlesztések állnak az élen, az ipari és a mezőgazdasági cégeknél azonban nem meglepő módon inkább a gépek, berendezések beszerzése, korszerűsítése a fő beruházási terület. A tevékenységi kör mellett a cégméret is jelentősen befolyásolja a beruházási szándékot: a mikro- és kisvállalkozások alig több mint fele – 53% és 56% – tervez beruházást, azonban a középvállalkozások több mint kétharmada (68%) készül fejleszteni. Előbbiek az IT beruházásokra, a középvállalkozások pedig a gépek, berendezések fejlesztésére fókuszálnak.

A cégek piacbővítési szándékai kis mértékben változtak az elmúlt negyedévben. Június elején a kkv-k 44%-a mondta, hogy új piacot keres termékének, szolgáltatásának. Közel minden harmadik cég (34%) foglalkozik termékfejlesztéssel, míg profilváltásban a vállalkozások mindössze 1 százaléka gondolkodik.

Vigyázó szemüket a kormányra vetik a kkv-k
Négy éve nem volt ilyen optimista a kkv-szektor. A gazdaságpolitikával, a vállalati hitelkamatokkal és az uniós pályázatokkal kapcsolatos várakozások javultak leginkább, miközben a vállalkozás pénzügyeit és a versenyhelyzetét illetően visszafogottabbak lettek a cégek.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo