Alábbhagyott a kkv-k beruházási kedve

Kissé alábbhagyott a hazai vállalkozások beruházási kedve, jelenleg a kkv-k 56 százaléka tervez valamilyen fejlesztést. A beruházás célját tekintve továbbra is az informatikai fejlesztések vannak az élen, holott itt tapasztalható a legnagyobb mértékű visszaesés az elmúlt negyedévhez képest.

Mérséklődött a hazai kisvállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg átlagosan 56 százalékuk tervez valamilyen fejlesztést a következő egy év során, ami 8 százalékpontos visszaesés az év eleji eredményekhez képest – derül ki K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból. (Az üzleti és a fogyasztói várakozások is enyhén romlottak.)

„A kkv-k legnagyobb arányban továbbra is az informatikai fejlesztésekre készülnek (30%), annak ellenére, hogy mintegy 8 százalékpontos visszaesés figyelhető meg az előző negyedévhez képest. Ezt követi a gépekbe, berendezésekbe (22%) és a gépjárművekbe (17%) történő beruházás” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője. „Az IT beruházások visszaesésének hátterében feltehetően az áll, hogy a cégek egy része az elmúlt években már megvalósította az ilyen jellegű fejlesztéseket” – tette hozzá a szakember.

forrás: K&H kkv bizalmi index

A különböző ágazatok közül az ipari vállalkozásoknak van a legnagyobb beruházási kedve, közel kétharmaduk (64%) tervez valamilyen újítást a következő egy év során. A másik három szektor közel azonos arányban – átlag alatt – gondolkodik fejlesztésben: a legkisebb beruházási szándék a kereskedelmi (52%) és az agrárcégeknél (53%) figyelhető meg, míg a szolgáltató szektor 55 százaléka gondolkodik valamilyen korszerűsítésben. A beruházás tárgyát tekintve a kereskedelmi és szolgáltató szektornál az informatikai fejlesztések állnak az élen, az ipari és a mezőgazdasági cégeknél azonban nem meglepő módon inkább a gépek, berendezések beszerzése, korszerűsítése a fő beruházási terület. A tevékenységi kör mellett a cégméret is jelentősen befolyásolja a beruházási szándékot: a mikro- és kisvállalkozások alig több mint fele – 53% és 56% – tervez beruházást, azonban a középvállalkozások több mint kétharmada (68%) készül fejleszteni. Előbbiek az IT beruházásokra, a középvállalkozások pedig a gépek, berendezések fejlesztésére fókuszálnak.

A cégek piacbővítési szándékai kis mértékben változtak az elmúlt negyedévben. Június elején a kkv-k 44%-a mondta, hogy új piacot keres termékének, szolgáltatásának. Közel minden harmadik cég (34%) foglalkozik termékfejlesztéssel, míg profilváltásban a vállalkozások mindössze 1 százaléka gondolkodik.

Vigyázó szemüket a kormányra vetik a kkv-k
Négy éve nem volt ilyen optimista a kkv-szektor. A gazdaságpolitikával, a vállalati hitelkamatokkal és az uniós pályázatokkal kapcsolatos várakozások javultak leginkább, miközben a vállalkozás pénzügyeit és a versenyhelyzetét illetően visszafogottabbak lettek a cégek.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo