A program első lépéseként a cég vezetése az olimpiai bajnok kajakos lányokkal meghosszabbította szponzori szerződését. Az elmúlt évek gazdasági körülményei között a munkaerő gazdálkodás komoly kihívást jelentett számtalan cégnek, különösen a termelő vállalatoknak. A szükségszerű leépítések, vagy létszámstop, valamint a felvevőpiac erős szezonalitásai az általános foglalkoztatásra negatívan hatottak. Ennek ellensúlyozását és a körülményekhez való rugalmasabb alkalmazkodást segítheti a munkaerő kölcsönzés, amely forma még sok munkáltató számra is ismeretlen, a munkavállalók pedig gyakran idegenkednek tőle.
„Sokan előítéletet táplálnak egy olyan munkahellyel szemben, ahol a dolgozókat, vagy azok egy részét bérbe veszi a munkaadó. Pedig a cégek döntő részénél a dolgozók között, a bérezés és egyéb juttatások tekintetében, nem a foglalkoztatási forma alapján tesznek különbséget.” – támasztotta alá saját tapasztalataival a kezdeményezést Csákvári Róbert, a cég tulajdonosa és ügyvezető igazgatója: a cég bérbe adott alkalmazottait döntően 8 órában és szinte mindig azonos feltételek mellett és bérszínvonalon foglalkoztatják, mint az adott cég többi dolgozóját. – „A munkáltatók számára is számos előnyt hordoz az ilyen típusú foglalkoztatás, ezt már sokan felismerték, míg bizonyos földrajzi régiókban gyakran ezek a cégek jelentenek a helyieknek megélhetést. Ugyanakkor a munkaerő régiók közötti mobilitásának kialakulásához is hozzájárulhat a munkaerő kölcsönzési forma. Köztudott, hogy a magyar munkaerő mobilitása jelentős elmarad a nyugat-európaitól, különösen a tengeren túlon tapasztalhatótól. A kampány célja, hogy a munkavállalók jobban megismerjék a munkaerő kölcsönzés körülményeit és a benne rejlő lehetőségeket, ne idegenkedjenek tőle, és mind többen mondhassák el magukról: van munkám.”
A munkaerő kölcsönzési foglalkoztatási forma ma még nem olyan elterjedt Magyarországban, mint külföldön, de jelenleg 130 000 foglalkoztatottat érintő szektor növekedése elől az idén nyáron hatályba lépett törvényekkel a Work Force vezetője szerint is elhárultak az akadályok.
A „Van munkám” kampány bevezetőjében a Work Force olyan lépések megtételét tervezi, amellyel az általa bérbe adott dolgozók a korábbinál jobban érezhetik, hogy a „Work Force közösség” tagjai. Erre kiváló alkalmat adott Szabó Gabriella és Kozák Danuta, olimpiai bajnokokkal nemrég meghosszabbított szponzori szerződés, amelynek keretei között a magyar élsportolók még az idén több olyan munkahelyre is ellátogatnak, hogy a sikereik eléréséhez vezető útról beszélgessenek a hallgatósággal, ahol jelentős létszámban dolgoznak a Work Force alkalmazottai.
A hamarosan újtára induló kampány részeként a cég más aktivitások mellett a munkavállalók számára nyílt napok és tájékoztatók szervezését tervezi, amelyhez a hátteret a jelenleg 7 irodával működő, de jövőre további legalább hárommal kiegészülő országos irodahálózata biztosítja.
Változnak a kölcsönzési szabályok
Drágább lesz a kölcsönzés, amit elsősorban a szolgáltatás színvonalának emelésével ellensúlyozhatnak a kölcsönző cégek. Aki nem bírja a versenyt, kiesik a piacról – ilyen keményen átrendezheti a munkaerő-kölcsönző üzletágat a Munka Törvénykönyvének (Mt) ez év közepétől hatályos változtatása.
A 2012. évi I. törvény jobb struktúrában foglalja össze a foglalkoztatással kapcsolatos tudnivalókat – ezzel mindhárom megkérdezett szakember egyetért, hatásait tekintve azonban megoszlanak a vélemények a július 1-jétől hatályba lépő törvényről. A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetsége szakmai támogatásával rendezett kölcsönzési konferenciát követően Látrányi Bea, a Job and Career vezetője a HR Portálnak elmondta, hogy a munkaerő-kölcsönző cégek, mint munkáltatók jogbiztonsága erősödik, sokkal gyakorlatiasabb, élethez igazodó az új Mt., mint a régi volt. (A magyarországi cégek jelentős hányada készül növelni kölcsönzött munkavállalóinak arányát, mert szerintük így jobban biztosítható a rugalmasság a válság idején.)