A kisebb üzletek lesznek a drágulás igazi vesztesei

Már a múlt év végén is lehetett fokozatos áremelkedést tapasztalni bizonyos termékek esetében, azonban idén alapvetően az a ritkább, ami nem drágult. Növekszik a gyártók költsége, beszállítók szinte mindegyike kénytelen volt béreket emelni, az energiaárak elszálltak, ráadásul a legtöbb szektorban akadozik az ellátási lánc, ami szintén többletköltséghez, emellett pedig szállítási késedelemhez vezet. Hogyan spórolhatnak mégis a vásárlók? Milyen problémákkal küzdenek a kereskedők?

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Amikor az üzletekben nézelődünk, vagy éppen a webshopok kínálatát böngésszük, talán nem is gondoljuk végig, hogy milyen sok összetevője van a látványos, és már mindenki által érzékelhető drágulásnak. Például bár a bolti vásárlókat közvetlenül nem érinti, azonban az online rendelések esetében a csomagküldés költségeit nagyon megdrágította a papír és a csomagolóanyagok árának emelkedése.

A csomagoláshoz és kiszállításhoz használt legkisebb kartondobozunk ára 110 százalékot drágult egy év alatt. Éppen ezért ezekből igyekszünk előre nagy mennyiségben vásárolni és készletet halmozni, ugyanis ez a tendencia valószínűleg tovább fog növekedni” – meséli Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója, e-kereskedelmi szakértő foglalta össze az elmúlt hónapok tapasztalatait.
A csomagolóanyaghiány problémája ráadásul nem csak a szállítás, hanem már a gyártás során is problémát okoz. Sajnos a műanyag dobozok és flakonok, melyekbe a termékeket rakják, illetve a külső csomagoláshoz használt papírdobozok költségei is emelkedtek, nem is beszélve a címkék áráról. Ráadásul sokszor nem is maga a drágulás a gond, hanem kétséges, hogy adott gyártó tud-e szerezni a szükséges alapanyagból. Ezek külön-külön megvizsgálva csak kisebb tételek, de ha összeadjuk őket elég jelentős összeg látható.

A február 24-i eseményeknek, az orosz-ukrán háborúnak még annyira sem láthatjuk a következményeit, mint eddig bárminek.

Ami biztos, hogy az inflációt tovább tolja felfelé, ahogy a banki kamatokat, az energia árakat, üzemanyag árakat és minden egyéb, vállalkozásokat terhelő költséget” – mutatott rá a szakértő.
Az igazi vesztesek

Vannak nagyobb cégek, akik pont a túl nagymértékű drágulást nem akarták egy lépcsőben meglépni, idővel mégis meg kell majd lépniük. A legnagyobb vesztesei a drágulásnak azonban a kicsi boltok lesznek, amelyek nem rendelkeznek nagy készlettel, így azonnal érvényesíteniük kell a vásárlók felé az áremelést.

Gondoljunk példaként egy olyan üzletre, ahol 2 millió forint a havi forgalom, de a bérköltség drágult 20 ezer Ft-tal (járulékokkal együtt 40 ezerforinttal, egy alkalmazott esetén), emellett a rezsi, a könyvelési és minden további költsége is drágul még ugyanennyivel, akkor 80 ezer forinttal többet kell kitermelnie. Ez a havi bevételének 4 százalákát teszi ki, amit, ha nem épít bele egyből pluszban az áraiba, akkor rosszabbul fog kijönni a hónap végén, mint eddig” – mutatott rá Jánvári András.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo