A crowdsourcing segít a toborzásban is

Napjainkban a munkaerőpiacon egyre inkább teret nyernek azok a megoldások, amelyek a toborzási folyamat egyszerűsítését és lerövidítését célozzák meg és teszik lehetővé.

A crowdsourcing-ban a legjobb győz - Kép: Pixabay

Az álláspiacot évek óta a túlkereslet határozza meg, egy-egy nyitott pozícióra számtalan pályázat érkezhet, így azok feldolgozása, a jelentkezők meghallgatása és a legrátermettebb kiválasztása rengeteg időt vehet igénybe. Ennek megoldására manapság egyre gyakrabban hívják segítségül a crowdsourcingot; a munkatársat kereső HR-esek időt és energiát spórolhatnak meg, és egy sokkal tágabb körből választhatják ki a leendő kollégát. (Ennek a munkaszervezési formának egyébként nagy jövőt jósolnak a szakemberek.)

A crowdsourcingnak alapvetően két alfaját különböztetjük meg: „Vagy a közösség egy cél érdekében együttműködve, egymás ötleteit kiegészítve dolgozik, és egy tökéletesített végeredmény születik, vagy versengésszerű események során mindenki a maga sikeréért hajt. Utóbbi esetben a szervezők a legjobb megoldást használják majd fel” – magyarázza Szöllősi Gergely, a KreaNod reklám és design crowdsourcing portál alapítója.

A crowdsourcing a munkaerő-toborzás területén leginkább a második típusú együttműködésben jelenik meg; a megfelelő munkaerő megtalálása és kiválasztása, valamint a folyamat egyszerűsítése és gyorsítása érdekében az új kollégát kereső vállalati HR-szakember egy internetes rendszer segítségével működik együtt külsős fejvadászokkal. Ezen keresztül a munkatársat kereső vállalat képviselője feladja hirdetését és előre meghatározza a sikerdíjat. A regisztrált fejvadászok a rendszeren keresztül értesülnek a keresett nyitott pozíciókról, kiválasztják a legmegfelelőbb jelöltjeiket és egy előszűrést és értékelést, valamint szakmai interjút követően ajánlják őket. Ezáltal a folyamat teljes egészében megfordul, hiszen nem a HR szakembernek kell felkutatnia a jelölteket, hanem a fejvadászok teszik ezt meg, és végül már csak a kiválasztás feladata hárul rájuk.

A megfelelő munkaerő kiválasztásáról szóló szakértői anyagunkat itt olvashatja!

„Egy adott megbízáson a rendszerhez csatlakozott valamennyi fejvadász dolgozhat, ezáltal jelentősen megnövelve a megfelelő jelölt megtalálásának esélyét, és lerövidítve a keresés idejét. Ezen kívül inspiráló verseny alakul ki a tanácsadók közt, amely ugyancsak a megbízó vállalat érdekeit szolgálja” – nyilatkozta Nyitrai Orsolya, a Talent360 üzletág vezetője. A megbízás kiszámíthatóságához, költségeinek átláthatóságához járul hozzá, hogy a tanácsadói díjakat az ügyfél határozza meg, így az előre kalkulálható, továbbá a megbízásokra garanciát is vállalnak, ugyanis amennyiben az adott jelölt nem válik be, a rendszer visszafizeti a tanácsadói díj egészét és új keresést indíthatnak.

Mire jó a crowdsourcing?
A crowdsourcing nagy mennyiségű, jól párhuzamosítható, de mindenképpen emberi intelligenciát igénylő feladatok hatékony elvégzését teszi lehetővé. Crowdsourcinggal akár több tízezer embert is tud mozgósítani a rendszer egy adott megbízásra. A hangsúly az innovatív automatizáláson van, ami a feladatok radikálisan gyors és precíz feldolgozását teszi lehetővé. További részleteket itt olvashat
A projektek megbízhatóságát és a garanciavállalás jelentőségét emelte ki Szöllősi Gergely is: „A megbízó a pályázat során bármikor dönthet úgy, hogy egyik munka sem nyerte el igazán a tetszését és a kért változtatások sem hozták meg a várt eredményt, ezért vissza szeretné kapni a pénzét. Ebben az esetben mi is azonnal visszautaljuk a nekünk kifizetett jutalékokat.”

A megbízhatóságon és garanciavállaláson túl a munkatársat kereső vállalatok számára további könnyebbséget jelent, hogy nem szükséges minden egyes tanácsadóval különböző feltételek és díjak mellett külön szerződést kötni, hiszen egységesek a feltételek, ezáltal leegyszerűsödik az adminisztráció és gyorsabbá válik a toborzás folyamata.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo