Magyarország egyre több településén tartják fontosnak a kerékpáros közlekedést, a kerékpárosok helyzetének javítását. Az önkormányzatok lehetőségeikhez mérten mindent megtesznek, hogy a biciklizést valódi közlekedési alternatívává és élménnyé tegyék. Ezzel párhuzamosan nő a kerékpáros közlekedés népszerűsítésének hasznait felismerő cégek száma is. A kerékpáros életformát támogató cégek kedvező képet alakíthatnak ki magukról, és így akár forintra váltható előnyhöz is juthatnak versenytársaikkal szemben. Közvetlen és azonnali költségmegtakarítást jelent a munkaadónak, ha kerékpártárolókat épít és tart fenn a gépkocsibeállók helyett. (Tízezer biciklis 38 millió forint benzinpénzt spórolt tavasszal, a Bringázz a munkába kampány során.)
A kormányzat bátorítja a települések és munkahelyek kerékpárosbarát környezet és infrastruktúra kialakítását célzó kezdeményezéseit. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ezeket az erőfeszítéseket jutalmazza az immár ötödszörre meghirdetett Kerékpárosbarát Település (KBT) és Kerékpárosbarát Munkahely (KBM) pályázatokkal.
Újdonság a korábbi évek kiírásaihoz képest, hogy a bírálóbizottság a már megszokott infrastrukturális, kommunikációs és stratégiai szempontok mellett sport, turisztikai és rekreációs szempontokat is mérlegel az elismerések odaítélésénél. A címet korábban elnyert településeknek és munkahelyeknek egy, a 2011-es pályázati kiírás kritériumrendszerét figyelembe vevő beszámoló elkészítésével meg kell újítaniuk azt. A Kerékpárosbarát Települések és Kerékpárosbarát Munkahelyek többletpontokat kapnak az Új Széchenyi Terv kerékpáros közlekedésfejlesztési pályázatainak elbírálása során.
A pályázati adatlap itt megtalálható.