Egyre többe kerülnek a kibertámadások

Mivel egyre több személyes adatot tárolunk a mobil eszközeinken, így egyre nagyobb a valószínűsége, hogy értékes adatok tűnhetnek el a telefonunk vagy tabletünk elhagyása esetén. Továbbá sajnos ott vannak az egyre sűrűsödő lopások és kibertámadások is.

Egyre nagyobb veszélyben vannak személyes adataink – Kép: SXC

A bűnözők egyre jobban kihasználják az eléjük kerülő lehetőségeket, mivel pontosan tudják, hogy a személyes médiatartalmak egyre többet érnek a tulajdonosuknak. Ennek is köszönhető az a mára általánosnak mondható tendencia, hogy a kiberbűnözők folyamatosan új, egyre fejlettebb vírusokat készítenek, amelyek akár titkosítani is tudják a ritka és értékes adatokat a merevlemezen, amelyeket csak a váltságdíj kifizetése után szolgáltatnak vissza a tulajdonosnak. (Ráadásul a bűnözők egyre inkább a kisvállalatokat veszik célkeresztbe.)

A Kaspersky Lab és a B2B International közös „Fogyasztói Biztonsági Kockázatok” című felmérése szerint, ha kibertámadás során elveszítünk egy személyes fájlt, akkor annak összege átszámítva, átlagosan elérheti a 100 ezer forintos összköltséget is. A multimédiás adatvesztések gyakorisága magasabb a fiatalabb korosztály között, a biztonsági mentések hiánya miatt. Természetesen sok ilyen atrocitás megelőzhető lenne, ha megtennénk a legalapvetőbb informatikai biztonsági lépéseket.

A felmérés eredményei szerint az elmúlt egy évben az otthoni felhasználók mintegy 27 százaléka találkozott kibertámadással. Ugyanakkor több mint 60 százalékuk esett áldozatul rosszindulatú vírusnak, és 13 százalékukat érte adatveszteség, lopás vagy baleset következtében. A tanulmány kimutatta, hogy a multimédiás adatvesztések gyakorisága magasabb a fiatalabb korosztály között. A 16 és 24 év közötti válaszadók átlagosan, átszámítva 140 ezer forintnyi veszteséget könyvelhettek el egy támadás során, míg a 25 és 34 év közötti korosztály 95 ezer forinttal kevesebbet tudhatott a magáénak. A 45 év feletti válaszadók ennél lényegesen kevesebbet, átszámítva 47 ezer forintot fizettek ki a károkra.

A két vállalat Kína, valamint Oroszország lakói között mérte a legmagasabb károkat. A két említett országban egy-egy adatvesztés átlagosan, átszámítva 170 ezer forintos kárral járt, a biztonsági mentés hiánya miatt. Ez a szám jóval alacsonyabb volt Európa és Észak-Amerika területén, ahol átlagosan, átszámítva 80 ezer és 70 ezer forintos kárt okozott egy-egy adatvesztés. A digitális eszközök védelmében érdemes rendszeresen biztonsági másolatot készíteni a dokumentumokról, valamint az okostelefonokra és tabletekre különböző biztonság védelmi applikációkat és programokat telepíteni.

Ha nem vigyáz, a pénze bánja!
A rosszindulatú támadások során a vállalatok 36 százalékát érte anyagi veszteség, amelyhez még hozzájön a károsodott eszközök többletköltségei is. Ezt tovább nehezíti az a tényező, hogy rosszindulatú támadások esetén az áldozatok mindössze 39 százaléka tudta visszaszerezni elvesztett adatait, míg 61 százalékuk soha nem látta viszont féltve őrzött információit.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo